Williams v předsezónních testech nedosahoval nikterak oslnivých časů, jeho delší jízdy také nevypadali konkurenceschopně. Forma soupeřů mu proto nutně musí dělat starosti, uznává jeho pilot Lance Stroll.
Stáj z Grove sice minulý rok obsadila v šampionátu pátou příčku, letos to ale po předsezónních testech nevypadá, že by si ji měla udržet. Většina jejich soupeřů se totiž hodně zlepšila. Podle předběžných odhadů to spíše vypadá, že se bude prát v závěru startovního roštu se Sauberem, jenž s podporou Alfy Romeo přešel na aktuální specifikace pohonných jednotek Ferrari.
"Rozhodně si musíme dělat starosti, jelikož není tajemstvím, že letos všichni vypadají hodně dobře, takže to bude vyrovnané. Zároveň však musíme zůstat klidní a počkat si na to, co se tento víkend přihodí a jak na tom budeme," uvádí Stroll.
I jeho šéfka Claire Williamsová uznává, že jim předsezónní testy nevyšly úplně podle plánu: "Předpokládám, že upřímné zhodnocení zřejmě zní: při testování jsme doufali v o něco více. Ale je to testování. Kvůli tomu tam jsme, snažit se vyhodnotit, jaké je auto, pochopit jeho slabiny, a poté rychle pracovat před Austrálii na vyřešení těch slabých stránek."
"Jakékoliv ambice, které jsme mohli mít na boj v první trojice - tím netvrdím, že jsme je měli, nám jsou trochu vzdáleny. Je však naší zodpovědností, abychom se pokusili rychle vyřešit slabiny našeho závodního vozu, a nasadili v nadcházejících závodech nové díly. Máme obrovský vývojový balík pro Barcelonu. Budeme si muset počkat a uvidíme, kam nás dostane," prozrazuje Williamsová.
Uvědomuje si, že do té doby mohou přijít o cenné body. "To všichni vidíme, že tyto body z počátku sezóny vám budou chybět a že toho později budete litovat. Tak trochu si myslíte, že sezóna je dlouhá, a když se nám v úvodních závodech nebude moc dařit, tak na tom nezáleží. Ale ono to je vlastně klíčové, abyste si dobře vedli od samotného počátku."
Formu Williamsu a počínání jeho pilotů - Strolla se Sergejem Sirotkinem - budeme moci pozorovat již za pár hodin, kdy v Melbourne začíná první trénink. Více pak napoví sobotní kvalifikace na Velkou cenu Austrálie.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.