Williams v předsezónních testech nedosahoval nikterak oslnivých časů, jeho delší jízdy také nevypadali konkurenceschopně. Forma soupeřů mu proto nutně musí dělat starosti, uznává jeho pilot Lance Stroll.
Stáj z Grove sice minulý rok obsadila v šampionátu pátou příčku, letos to ale po předsezónních testech nevypadá, že by si ji měla udržet. Většina jejich soupeřů se totiž hodně zlepšila. Podle předběžných odhadů to spíše vypadá, že se bude prát v závěru startovního roštu se Sauberem, jenž s podporou Alfy Romeo přešel na aktuální specifikace pohonných jednotek Ferrari.
"Rozhodně si musíme dělat starosti, jelikož není tajemstvím, že letos všichni vypadají hodně dobře, takže to bude vyrovnané. Zároveň však musíme zůstat klidní a počkat si na to, co se tento víkend přihodí a jak na tom budeme," uvádí Stroll.
I jeho šéfka Claire Williamsová uznává, že jim předsezónní testy nevyšly úplně podle plánu: "Předpokládám, že upřímné zhodnocení zřejmě zní: při testování jsme doufali v o něco více. Ale je to testování. Kvůli tomu tam jsme, snažit se vyhodnotit, jaké je auto, pochopit jeho slabiny, a poté rychle pracovat před Austrálii na vyřešení těch slabých stránek."
"Jakékoliv ambice, které jsme mohli mít na boj v první trojice - tím netvrdím, že jsme je měli, nám jsou trochu vzdáleny. Je však naší zodpovědností, abychom se pokusili rychle vyřešit slabiny našeho závodního vozu, a nasadili v nadcházejících závodech nové díly. Máme obrovský vývojový balík pro Barcelonu. Budeme si muset počkat a uvidíme, kam nás dostane," prozrazuje Williamsová.
Uvědomuje si, že do té doby mohou přijít o cenné body. "To všichni vidíme, že tyto body z počátku sezóny vám budou chybět a že toho později budete litovat. Tak trochu si myslíte, že sezóna je dlouhá, a když se nám v úvodních závodech nebude moc dařit, tak na tom nezáleží. Ale ono to je vlastně klíčové, abyste si dobře vedli od samotného počátku."
Formu Williamsu a počínání jeho pilotů - Strolla se Sergejem Sirotkinem - budeme moci pozorovat již za pár hodin, kdy v Melbourne začíná první trénink. Více pak napoví sobotní kvalifikace na Velkou cenu Austrálie.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.