Fernando Alonso v Melbourne popírá obavy o spolehlivost letošního vozu MCL33 poháněného novým motorem Renault. Podle něj všechny potíže z předsezónních testů byly vyřešeny a na úvodní velkou cenu sezóny jsou s McLarenem plně připraveni.
Po výměně dodavatele pohonných jednotek sice britský tým, který loni skončil až na 9. místě v šampionátu konstruktérů, sice ujel o 810 km více než loni s Hondou, stále šlo ale o nejmenší vzdálenost ze všech týmů. Podle dvojnásobného mistra světa ale všechny potíže odstranili.
"No, myslím, že bychom měli být optimisty. Během testování jsme měli nějaké potíže se spolehlivostí, ale všechny jsou teď vyřešeny. Tým v posledních dvou či třech týdnech odvedl úžasnou práci, abychom měli pro Austrálii stoprocentní auto," popisuje Alonso.
Jak by si ideálně představoval vstup McLarenu do sezóny? "Myslím, že být na bodech, blízko top 5, to by bylo to nejlepší, jak bychom mohli začít sezónu. Potřebujeme tento dobrý výsledek k motivaci týmu a k tomu, abychom pokračovali v práci po zbytek sezóny," odpovídá Španěl.
Anyone else think that we might be just a little bit happy to be back at the track? Smiles all round! 😁 #AusGP pic.twitter.com/A7U4TcrGXV
— McLaren (@McLarenF1) March 22, 2018Věří, že by pak v průběhu sezóny mohl dosáhnout na své 100. pódium kariéry: "Myslím, že jo. Podle mě je umístění v první čtveřici pro nás cílem. Víme, že Mercedes má před všemi ostatními trochu náskok a že v posledních čtyřech letech sportu dominuje. A na počátku nové sezóny jsou znovu velkými favority. Ale pak máme Red Bull, Ferrari a dalším týmem v pořadí musí být určitě McLaren."
Soupeři Mercedesu musí podle Alonsa zabrat, aby nebyl vítěz závodů předem jasný: "Vždy to je důležité mít v kterémkoliv sportu určitou míru soupeření. Soutěžení a těsné souboje podle mě přilákají více lidí a učiní šampionát zajímavějším, jinak podle mě není s dominancí Mercedesu žádný problém. Odvedli v posledních několika letech lepší práci než ostatní, proto si to zaslouží."
"Je tedy na nás, abychom se zlepšili, podávali lepší výkony a snad je i brzy porazili. A McLaren je zřejmě jedním z týmů, které by to v budoucnu, v blízké budoucnosti mohli dokázat. Snad je to hudbou blízké budoucnosti, třeba i letošního roku," sní Alonso, jenž letos bude závodit také ve vytrvalostním šampionátu WEC s Toyotou.
Penalizace Maxe Verstappena za neoprávněný zisk výhody po projetí únikové zóny, což umožnilo Oscaru Piastrimu převzít vedení a získat vítězství, se stala zásadním momentem Velké ceny saúdské Arábie. Tento incident vyvolal kontroverze a diskuse, přičemž McLaren CEO Zak Brown považoval penalizaci za zaslouženou.
Jezdec Red Bullu Max Verstappen se v Saúdské Arábii ocitl pod drobnohledem kvůli manévru, který se stal předmětem diskusí.
Po skvělém startu z druhé pozice se Oscar Piastri v první zatáčce dostal bok po boku s Maxem Verstappenem, který však projetím únikovou zónou udržel vedení. Po odmítnutí vrátit pozici obdržel Verstappen pětisekundovou penalizaci, což Piastri využil a slavil vítězství.
Oscar Piastri si vítězstvím v Džiddě připsal třetí triumf v letošní sezoně Formule 1 a poprvé v kariéře převzal vedení v průběžném pořadí. Jezdec McLarenu tak potvrdil svou skvělou formu i vysoké ambice v boji o titul v sezoně 2025.
Jennifer Lopez se při Velké ceně Saúdské Arábie vrátila do prostředí Formule 1 jako speciální host Ferrari a po jedenácti letech opět vystoupila na pódiu v rámci závodního víkendu.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.