Fernando Alonso v Melbourne popírá obavy o spolehlivost letošního vozu MCL33 poháněného novým motorem Renault. Podle něj všechny potíže z předsezónních testů byly vyřešeny a na úvodní velkou cenu sezóny jsou s McLarenem plně připraveni.
Po výměně dodavatele pohonných jednotek sice britský tým, který loni skončil až na 9. místě v šampionátu konstruktérů, sice ujel o 810 km více než loni s Hondou, stále šlo ale o nejmenší vzdálenost ze všech týmů. Podle dvojnásobného mistra světa ale všechny potíže odstranili.
"No, myslím, že bychom měli být optimisty. Během testování jsme měli nějaké potíže se spolehlivostí, ale všechny jsou teď vyřešeny. Tým v posledních dvou či třech týdnech odvedl úžasnou práci, abychom měli pro Austrálii stoprocentní auto," popisuje Alonso.
Jak by si ideálně představoval vstup McLarenu do sezóny? "Myslím, že být na bodech, blízko top 5, to by bylo to nejlepší, jak bychom mohli začít sezónu. Potřebujeme tento dobrý výsledek k motivaci týmu a k tomu, abychom pokračovali v práci po zbytek sezóny," odpovídá Španěl.
Anyone else think that we might be just a little bit happy to be back at the track? Smiles all round! 😁 #AusGP pic.twitter.com/A7U4TcrGXV
— McLaren (@McLarenF1) March 22, 2018Věří, že by pak v průběhu sezóny mohl dosáhnout na své 100. pódium kariéry: "Myslím, že jo. Podle mě je umístění v první čtveřici pro nás cílem. Víme, že Mercedes má před všemi ostatními trochu náskok a že v posledních čtyřech letech sportu dominuje. A na počátku nové sezóny jsou znovu velkými favority. Ale pak máme Red Bull, Ferrari a dalším týmem v pořadí musí být určitě McLaren."
Soupeři Mercedesu musí podle Alonsa zabrat, aby nebyl vítěz závodů předem jasný: "Vždy to je důležité mít v kterémkoliv sportu určitou míru soupeření. Soutěžení a těsné souboje podle mě přilákají více lidí a učiní šampionát zajímavějším, jinak podle mě není s dominancí Mercedesu žádný problém. Odvedli v posledních několika letech lepší práci než ostatní, proto si to zaslouží."
"Je tedy na nás, abychom se zlepšili, podávali lepší výkony a snad je i brzy porazili. A McLaren je zřejmě jedním z týmů, které by to v budoucnu, v blízké budoucnosti mohli dokázat. Snad je to hudbou blízké budoucnosti, třeba i letošního roku," sní Alonso, jenž letos bude závodit také ve vytrvalostním šampionátu WEC s Toyotou.
Sergio Pérez hovoří o svých očekáváních a plánech s novým týmem Cadillac, přičemž sdílel svůj pohled na nadcházející sezónu a výzvy, které ho čekají.
Red Bull opět upoutal pozornost na Velké ceně São Paula, když Max Verstappen nastoupil do závodu s novou pohonnou jednotkou a dokázal se výrazně posunout vpřed. McLaren nyní zvažuje, jak takové změny mohou ovlivnit dodržování pravidel F1 ohledně rozpočtového stropu
Prezident Ferrari John Elkann v pondělí vydal prohlášení, které vyvolalo celosvětovou pozornost. Jeho slova naznačila nespokojenost s výkonem týmu a vyvolala spekulace o možných změnách uvnitř stáje.
Toto Wolff údajně vede pokročilá jednání o prodeji menší části svého 33% podílu ve stáji Mercedes F1. Změna by mohla ovlivnit současnou vlastnickou strukturu týmu.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.