Fernando Alonso v Melbourne popírá obavy o spolehlivost letošního vozu MCL33 poháněného novým motorem Renault. Podle něj všechny potíže z předsezónních testů byly vyřešeny a na úvodní velkou cenu sezóny jsou s McLarenem plně připraveni.
Po výměně dodavatele pohonných jednotek sice britský tým, který loni skončil až na 9. místě v šampionátu konstruktérů, sice ujel o 810 km více než loni s Hondou, stále šlo ale o nejmenší vzdálenost ze všech týmů. Podle dvojnásobného mistra světa ale všechny potíže odstranili.
"No, myslím, že bychom měli být optimisty. Během testování jsme měli nějaké potíže se spolehlivostí, ale všechny jsou teď vyřešeny. Tým v posledních dvou či třech týdnech odvedl úžasnou práci, abychom měli pro Austrálii stoprocentní auto," popisuje Alonso.
Jak by si ideálně představoval vstup McLarenu do sezóny? "Myslím, že být na bodech, blízko top 5, to by bylo to nejlepší, jak bychom mohli začít sezónu. Potřebujeme tento dobrý výsledek k motivaci týmu a k tomu, abychom pokračovali v práci po zbytek sezóny," odpovídá Španěl.
Anyone else think that we might be just a little bit happy to be back at the track? Smiles all round! 😁 #AusGP pic.twitter.com/A7U4TcrGXV
— McLaren (@McLarenF1) March 22, 2018Věří, že by pak v průběhu sezóny mohl dosáhnout na své 100. pódium kariéry: "Myslím, že jo. Podle mě je umístění v první čtveřici pro nás cílem. Víme, že Mercedes má před všemi ostatními trochu náskok a že v posledních čtyřech letech sportu dominuje. A na počátku nové sezóny jsou znovu velkými favority. Ale pak máme Red Bull, Ferrari a dalším týmem v pořadí musí být určitě McLaren."
Soupeři Mercedesu musí podle Alonsa zabrat, aby nebyl vítěz závodů předem jasný: "Vždy to je důležité mít v kterémkoliv sportu určitou míru soupeření. Soutěžení a těsné souboje podle mě přilákají více lidí a učiní šampionát zajímavějším, jinak podle mě není s dominancí Mercedesu žádný problém. Odvedli v posledních několika letech lepší práci než ostatní, proto si to zaslouží."
"Je tedy na nás, abychom se zlepšili, podávali lepší výkony a snad je i brzy porazili. A McLaren je zřejmě jedním z týmů, které by to v budoucnu, v blízké budoucnosti mohli dokázat. Snad je to hudbou blízké budoucnosti, třeba i letošního roku," sní Alonso, jenž letos bude závodit také ve vytrvalostním šampionátu WEC s Toyotou.
Max Verstappen se dostal zpět do hry o vítězství a jeho dalším cílem je dohnat 69bodovou ztrátu, aby získal svůj pátý titul mistra světa jezdců.
Lewis Hamilton po náročném víkendu v Baku varoval, že zbytek sezóny 2025 bude pro Ferrari složitý. Sedminásobný mistr světa upozornil, že tým bude mít problémy udržet krok s nejrychlejšími soupeři.
Cesta Charlese Leclerca a Carlose Sainze zpět do Monaka po Velké ceně Ázerbájdžánu nabrala nečekaný směr. Let, který měl oba piloty Ferrari dopravit domů, byl z provozních důvodů odkloněn do Itálie, čímž se jejich návrat poněkud zkomplikoval.
Australan Oscar Piastri sice drží vedení v šampionátu Formule 1, ale na okruhu v Baku na něj čekal tvrdý pád z výsluní. Jeho naděje na další body skončily hned v úvodním kole, kdy po nešťastné nehodě musel ze závodu odstoupit.
Christian Horner a Red Bull formálně uzavřeli kapitolu své spolupráce po dohodě o vyrovnání, která přišla více než dva měsíce po jeho odvolání z operativních funkcí. Tímto krokem se definitivně uzavírá dlouhá éra Hornera u týmu.
Lewis Hamilton se po závodě v Baku omluvil Charlesi Leclercovi za to, že mu nevrátil osmé místo v posledním kole.
Charles Leclerc v Baku obsadil deváté místo, přičemž jeho závod zkomplikoval problém s pohonnou jednotkou, který ho zpomalil hned v úvodu.
Mclaren v Baku zažil katastrofální víkend. Lando Norris se v Baku propadl na sedmou pozici kvůli pomalé výměně pravého předního kola v boxech.
Lídr šampionátu Oscar Piastri zažil v Baku katastrofální start do závodu, když už v prvním kole havaroval. Tento incident navíc navázal na řadu chyb, které Australan během víkendu v Ázerbájdžánu udělal, a výrazně mu zkomplikoval boj o body i vedení v šampionátu.
Carlos Sainz vybojoval své první pódium s Williamsem, když v Baku dojel třetí. Jeho výkon potvrdil, že tým se postupně zlepšuje, což jsou dobré vyhlídky do budoucna.
Max Verstappen suverénně vyhrál Velkou cenu Ázerbájdžánu před Georgem Russellem a Carlosem Sainzem, který slavil první pódium s Williamsem. Mclaren prožil jeden z nejhorších víkendů sezony.
Lewis Hamilton v Baku nepostoupil do Q3, když ho překonal jeho týmový kolega Charles Leclerc. Po kvalifikaci britský jezdec otevřeně přiznal frustraci a upozornil, že Ferrari zvolilo pneumatiky, které neodpovídaly podmínkám na trati, což nakonec rozhodlo o jeho neúspěchu.