Ve snaze zlepšit závodění a zvýšit šance na předjetí soupeře přidala FIA v Austrálii třetí zónu, v níž piloti mohou využít systému pro redukci odporu (DRS) na svých zadních křídlech. Kde se nachází?
Tento víkend se konečně začne závodit, úvodní velkou cenu sezóny 2018 hostí okruh v melbournském Albert parku. Předjíždění tam podle pilotu není jednoduché, proto se FIA rozhodla jim trochu pomoci.
Na výjezdu ze zatáčky č. 12 (resp. 104 m za ní) přidala FIA třetí DRS zónu, přičemž odstupy mezi vozy se budou měřit 170 metrů před zatáčkou č. 11. Předchozí dvě DRS zóny samozřejmě zůstávají, oproti loňsku se jejich délka nemění: ta první se nachází na cílové rovince (30 m za zatáčkou č. 16), ta druhá následuje (32 m) za zatáčkou č. 2. Obě přitom sdílejí stejný bod detekce, který se nachází 13 metrů před zatáčkou č. 14.
Loni po zavedení širších vozů došlo k poklesu předjížděcích manévrů o polovinu, v průběhu Velké ceny Austrálie 2017 jsme jich napočítali pouze 14, z toho ke třem došlo v DRS zónách.
Systém pro snížení odporu byl zaveden v roce 2011 poté, co se na dráze předjíždělo jen zřídka, ke změně pozic docházelo především v boxech díky odlišným strategiím. Albert Park se stává historicky prvním okruhem, na němž byly stanoveny 3 DRS zóny.
Sergio Pérez hovoří o svých očekáváních a plánech s novým týmem Cadillac, přičemž sdílel svůj pohled na nadcházející sezónu a výzvy, které ho čekají.
Red Bull opět upoutal pozornost na Velké ceně São Paula, když Max Verstappen nastoupil do závodu s novou pohonnou jednotkou a dokázal se výrazně posunout vpřed. McLaren nyní zvažuje, jak takové změny mohou ovlivnit dodržování pravidel F1 ohledně rozpočtového stropu
Prezident Ferrari John Elkann v pondělí vydal prohlášení, které vyvolalo celosvětovou pozornost. Jeho slova naznačila nespokojenost s výkonem týmu a vyvolala spekulace o možných změnách uvnitř stáje.
Toto Wolff údajně vede pokročilá jednání o prodeji menší části svého 33% podílu ve stáji Mercedes F1. Změna by mohla ovlivnit současnou vlastnickou strukturu týmu.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.