Kromě Ferrari vyjadřuje často nesouhlas s budoucími plány Formule 1 také Mercedes. Nyní jeho sportovní ředitel Toto Wolff hrozí založením konkurenčního šampionátu.
Podle něj je odtržení od F1 realistickou možností, na níž by opravdu mohlo dojít. Je prvním šéfem týmu, který otevřeně hovoří o založení série rebelů. Podle bývalého šéfa F1 Bernieho Ecclestonea ale o ní v zákulisí prezident Ferrari Sergio Marchionne již jedná.
Scuderia je také zklamaná vizí nových majitelů, společnosti Liberty Media, a jejími plány po vypršení současné Concordské dohody, která spojuje týmy a akcionáře až do konce roku 2020.
Ferrari už při několika příležitostech varovalo svým odchodem z F1, pokud američtí vlastníci F1 nezmění své plány. V Maranellu nemůžou překousnout plány na odlišné dělení peněz a na zavedení jednodušších motorů.
Wolff by byl rád, kdyby největší týmy F1 spolupracovaly a dohodly se na dalším pokračování, nyní však nevylučuje založení konkurenčního šampionátu: "Možnost dělat něco jiného je reálná. Mohlo by k ní dojít, pokud se v našich vizích neshodneme," varuje.
"Marchionne má jasnou vizi toho, co by F1 měla pro Ferrari představovat. Jde čistě o sport, ne o nákupní kanál. Chtěl bych důrazně všechny akcionáře vyzvat, aby se jej nepokoušeli provokovat. Já dám vše do toho, abychom upravili svou vizi hledáním konsenzu a přijetím kompromisů," pokračuje sportovní šéf Mercedesu.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.