Zástupci Red Bullu, kteří zvažují změnu dodavatele pohonných jednotek, věří, že se Honda do konce roku dostane na úroveň konkurenčního Renaultu. Podle vývoje její výkonnosti se rozhodnou, zda s ní uzavřou odběratelskou smlouvu.
Jejich dceřiná stáj letos přešla z Renaultu k japonskému výrobci a spolupráci si zatím pochvaluje. Honda zlepšila spolehlivost i výkon, její motor je však stále nejméně výkonný. Aktuální specifikace sice vychází z loňského produktu, svou ztrátu na konkurenta před sebou ale dokázala zhruba o polovinu snížit.
"Balík Hondy je technicky zajímavý. Motor je velmi lehký a teď i spolehlivý. Hovoří o neustálých výkonnostních vylepšeních. Motor by měl být do konce letošního roku na úrovni Renaultu," prozrazuje pro Autosport odborný poradce Red Bullu Helmut Marko.
Ten se zabývá otázkou, zda na ní přejít i se svým mateřským týmem. Rozhodnutí se podle Christiana Hornera bude řídit čistě výkonností, nikoliv emocemi.
"Situace s Renaultem se téměř každý měsíc mění. My jsme si na to ale zvykli. Známe je už dlouho. Chováme respekt vůči tomu, co dělají. Pro nás je nejdůležitější mít v budoucnu co nejkonkurenceschopnější balík," popisuje šéf závodního týmu.
"Chceme být v pozici, kdy bychom mohli pokračovat ve snižování náskoku týmů před námi a dostat se před ně. Samozřejmě jsme nyní v pozici, v níž jsme velmi dlouho nebyli. Buď došlo na veto, zablokování či nechuť dodavatele k dodávkám," pokračuje Horner.
Co by musela Honda udělat, aby si získala i Red Bullu? "Myslím, že během zimy vybudovali velmi dobré základy. Z první řady můžeme sledovat, jak se její produkt s Toro Rosso vyvíjí. A všechno to bude záležet na výkonnosti. Chceme mít za zády vozu ten nejvýkonnější motor," odpovídá Brit.
I odborný poradce Red Bullu je zatím spokojený: "Víme o plánovaných krocích ve specifikacích. Myslím, že spolupráce mezi Toro Rosso a Hondou je velmi dobrá, protože jsme Japoncům zkrátka neřekli, jak by měl motor vypadat."
"Ihned po podepsání kontraktu došlo k výměně techniků mezi Faenzou, Sakurou v Japonsku a Milton Keynes, kde má Honda také malou továrnu. Tehdy vlastně došlo k rozhovorům o současném voze a instalaci motoru. A věřím, že tento partnerský přístup velkou měrou přispěl k výsledku, který nyní pozorujeme," dodává Marko.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.
Druhý volný trénink v Mexico City přinesl napínavé momenty a technické komplikace několika jezdců. Závěr ukázal vyrovnanou konkurenci a naznačil, že nadcházející závod bude velmi zajímavý.
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.