Zástupci Red Bullu, kteří zvažují změnu dodavatele pohonných jednotek, věří, že se Honda do konce roku dostane na úroveň konkurenčního Renaultu. Podle vývoje její výkonnosti se rozhodnou, zda s ní uzavřou odběratelskou smlouvu.
Jejich dceřiná stáj letos přešla z Renaultu k japonskému výrobci a spolupráci si zatím pochvaluje. Honda zlepšila spolehlivost i výkon, její motor je však stále nejméně výkonný. Aktuální specifikace sice vychází z loňského produktu, svou ztrátu na konkurenta před sebou ale dokázala zhruba o polovinu snížit.
"Balík Hondy je technicky zajímavý. Motor je velmi lehký a teď i spolehlivý. Hovoří o neustálých výkonnostních vylepšeních. Motor by měl být do konce letošního roku na úrovni Renaultu," prozrazuje pro Autosport odborný poradce Red Bullu Helmut Marko.
Ten se zabývá otázkou, zda na ní přejít i se svým mateřským týmem. Rozhodnutí se podle Christiana Hornera bude řídit čistě výkonností, nikoliv emocemi.
"Situace s Renaultem se téměř každý měsíc mění. My jsme si na to ale zvykli. Známe je už dlouho. Chováme respekt vůči tomu, co dělají. Pro nás je nejdůležitější mít v budoucnu co nejkonkurenceschopnější balík," popisuje šéf závodního týmu.
"Chceme být v pozici, kdy bychom mohli pokračovat ve snižování náskoku týmů před námi a dostat se před ně. Samozřejmě jsme nyní v pozici, v níž jsme velmi dlouho nebyli. Buď došlo na veto, zablokování či nechuť dodavatele k dodávkám," pokračuje Horner.
Co by musela Honda udělat, aby si získala i Red Bullu? "Myslím, že během zimy vybudovali velmi dobré základy. Z první řady můžeme sledovat, jak se její produkt s Toro Rosso vyvíjí. A všechno to bude záležet na výkonnosti. Chceme mít za zády vozu ten nejvýkonnější motor," odpovídá Brit.
I odborný poradce Red Bullu je zatím spokojený: "Víme o plánovaných krocích ve specifikacích. Myslím, že spolupráce mezi Toro Rosso a Hondou je velmi dobrá, protože jsme Japoncům zkrátka neřekli, jak by měl motor vypadat."
"Ihned po podepsání kontraktu došlo k výměně techniků mezi Faenzou, Sakurou v Japonsku a Milton Keynes, kde má Honda také malou továrnu. Tehdy vlastně došlo k rozhovorům o současném voze a instalaci motoru. A věřím, že tento partnerský přístup velkou měrou přispěl k výsledku, který nyní pozorujeme," dodává Marko.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.