Sportovní ředitel Formule 1 Ross Brawn souhlasí s názorem Paddyho Lowea, že v budoucnu bude třeba snížit hmotnost závodních monopostů - nyní jsou jednoduše příliš těžké.
"Pokud je F1 zamýšlena tak, aby se jednalo s formuli sprintu, a tato auta mají být neuvěřitelně rychlá v kvalifikaci a v 1,5hodinovém závodě na 300 km - takže ještě nejde o vytrvalostní vozy, pak hmotnost stoupla k úrovním, které se blíží spíše těm vytrvalostním formulím než ke sprintu," kritizuje technický ředitel Williamsu.
"Časy na kolo jsou momentálně velmi rychlé, protože máme hodně výkonu a obrovské množství přítlaku - více než kdykoliv jindy v historii. Ale hmotnost je také neuvěřitelně vysoká a podle mě by tyto věci měly být vyvážené. Pokud bych něco navrhoval pro rok 2021, pak bych chtěl vidět významnou úsporu hmotnosti," vysvětluje Lowe.
Ross Brawn, jenž kdysi pracoval jako technický ředitel Ferrari a nyní vyjednává s týmy o budoucí podobě pravidel, s ním v tomto souhlasí: "Hmotnost vozů bude snížena. Čím je auto těžší, tím více opotřebovává pneumatiky a spotřebovává paliva."
Minimální hmotnost vozu včetně jezdce neustále roste. Zatímco v roce 2016 byla 702 kg, loni po zavedení širších vozů s širšími pneumatikami stoupla na 728 kg, letos na 734 kg a příští se zvýší o dalších 6 kg na 740 kg (bude stanoveno minimum 80 kg pro jezdce se sedačkou, pod kterou se bude umísťovat závaží dle hmotnosti jezdců).
"Vzhledem k hybridní technologii není realistické se vrátit k 500 kg, ale 733 kg, na kterých jsme nyní, to je příliš. To se od sportovních vozů moc neliší," uznává sportovní ředitel Formule 1.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Max Verstappen si za svůj manévr zasloužil černou vlajku a okamžité vyloučení ze závodu. Jeho ostrá slova vyvolala rozruch v paddocku i mezi fanoušky a znovu otevřela debatu o hranicích férového závodění.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.