Podle závodního ředitele McLarenu Erica Boulliera je Fernando Alonso letos jiným jezdcem. V čem konkrétně a jaká je v týmu nálada před úvodním závodem sezóny?
"Piloti, obzvlášť Fernando, nikdy nevynechají jedinou příležitost, aby nám řekli, v čem děláme chybu. Sledujte jej, tady letos půjde o jiného Fernanda. Je tady před obědem, i když ten den nejezdí," poukazoval Boullier během předsezónních testů na Španěla, který se živě zajímá o pokroky svého týmu.
"Vzpomínám si, že loni přicházel kolem 19 hod. Letos před obědem. Ano je spokojen. Je závodníkem, takže chce to nejlepší z nejlepšího a ještě více. Vždycky. Alonso je letos v jiném duševním rozpoložení. Tráví zde hodně času, i když s autem nejezdí, takže se docela zajímá a podporuje to, co děláme," pochvaluje si závodní ředitel McLarenu.
Ten v předsezónních testech ujel celkem 2788,35 km, což je o 810 km více než loni s Hondou, i když kvůli různým drobným poruchám často stál. Alonso poslední den zajel dokonce třetí nejrychlejší čas, nálada v týmu je proto před odletem do Melbourne velmi dobrá.
"Víte, že máte za zády motor, který vyhrál závody. Nemusíte proto být nejlepší v boxové uličce, ale i tak je to dost dobré na to, abyste mohli bojovat o pódia a vítězství v závodech. Samozřejmě, že to je pro morálku velkým povzbuzením, trochu vzrušující," pokračuje Boullier.
"Musím říct, že na mě v posledních třech letech zapůsobilo, jak si McLaren udržel motivaci, snažil se mít v závodech co nejlepší auto. Změna je obrovským povzbuzením. Museli jsme trochu změnit myšlení a přesunout se k hledání výkonnosti ve voze, v závodním týmu a provozních věcech, na což jsme trochu začali zapomínat," dodává.
Just one week to go until @F1 Sundays return and we are beyond excited. Who's with us? pic.twitter.com/L6lwPZu2Dv
— McLaren (@McLarenF1) March 18, 2018Video: McLarn se těší na prvn závod sezóny - už tuto neděli
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Max Verstappen si za svůj manévr zasloužil černou vlajku a okamžité vyloučení ze závodu. Jeho ostrá slova vyvolala rozruch v paddocku i mezi fanoušky a znovu otevřela debatu o hranicích férového závodění.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.
Max Verstappen čelí hrozbě zákazu startu ve formuli 1. Po kontroverzní kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska dostal tříbodový trest a deset sekund penalizace. Celkem už má jedenáct trestných bodů – a k automatickému zastavení mu chybí jediný.