Proč Haas překvapil i Hamiltona?

Kevin Magnussen v Barceloně
Kevin Magnussen v Barceloně, foto: Haas F1 Team
Petr Hlawiczka 19. března 2018 6:30
Sdílej:

Lewis Hamilton přiznal, že výkony Haasu v předsezónních testech pro něj byly při bližším pohledu na časy "šokujícím překvapením."

Kevin Magnussen sedmý den zajel šestý nejrychlejší čas ze všech 22 pilotů, kteří se předsezónních testů zúčastnili. Na rozdíl od Ferrari, McLarenu, Red Bullu a Renaultu na hyper-měkkých směsích si vystačil pouze se super-měkkou, která podle Pirelli byla o 1,3 - 1,4 vteřiny pomalejší.

Ve svém nejlepším kole na rekord Vettela (1:17,182 min) přitom ztratil jen 1,178 s. Samozřejmě nevíme přesně, jakým se věnovali programům a kolik toho kdo měl v nádrži, ale Magnussen čas 1:18,360 min dosáhl ve druhém ze tří letmých kol, přičemž každé proložil pomalejším "ochlazovacím" kolem pro přípravu pneumatik - jeho stint tedy obsahoval celkem 9 kol. Pilot Ferrari svůj nejlepší čas dosáhl ve druhém ze dvou měřených kol, jeho stint čítal pouze 6 kol. A došlo k tomu pouze 15 minut po skvělém výkonu Haasu, který tedy nemusel jet lacině s lehčím vozem za odlišných či mnohem lepších podmínek na trati.

Není divu, že tím zapůsobil na mnoho lidí v padoku včetně Hamiltona, jenž popsal Haas jako "velmi, velmi rychlý. Myslím, že jej uvidíte letos vpředu." Z bližších analýz závodních simulací vyplývá, že by mohl být na špici středu pole, při nich na Mercedes ztrácel kolem 1,3 sekundy. Zopakuje tedy Romain Grosjean své skvělé 6. místo z loňské kvalifikace v Austrálii?

Někteří se domnívají, že nebude moci bojovat s Renaultem a McLarenem za nejsilnější trojicí ve složení Mercedes, Ferrari a Red Bullu, po nasazení vylepšení by ale Haas opravdu mohl být jejich silným soupeřem. Obětoval tomu i část loňské sezóny, kdy se velmi brzy začal soustředit na letošní auto.

Podle Grosjeana navíc vyřešili dlouhotrvající problémy s brzdami poté, co definitivně přešli z Bremba na materiál Carbone Industrie. Tento víkend v Austrálii přinese konečné rozuzlení otázky, jak na tom týmy jsou: nejen na špici, ale také uprostřed pole.

Stalo se
Novinky
Toto Wolff v Ázerbájdžánu

Toto Wolff ví, že první havárie Lewise Hamiltona ve Ferrari není důležitá

Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.

Novinky
Lewis Hamilton při testech Ferrari.

VIDEO: Lewis Hamilton havaroval při testu Ferrari v Barceloně

Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.

Novinky
Max Verstappen v rozhovoru s Johnym Herbertem v závodě v Belgii

Johnny Herbert končí: Ex-pilot F1 už nebude od sezóny 2025 sportovní komisař

Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.

Novinky
Kimi Antonelli

Hamiltonův nástupce Andrea Kimi Antonelli může řídit auto v provozu. Získal řidičák

Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.