Pečlivě studujeme veškeré detaily soupeřů a zprávy o nich, přiznává Mercedes

Mercedes během testů v Barceloně na rovince po boku Ferrari
Mercedes během testů v Barceloně na rovince po boku Ferrari, foto: Mercedes AMG F1 Team
Petr Hlawiczka 16. března 2018 06:40
Sdílej:

Technický ředitel Mercedesu James Allison přiznává, že pečlivě "špehují" své soupeře a pročítají si veškeré zprávy o nich - včetně těch tiskových prohlášení či různých drbů. Proč?

Není tajemstvím, že týmy mají často své fotografy a kameramany, aby měly detailní snímky všech konkurenčních monopostů. Pokud někdo říká, že ho časy či to, co dělají ostatní, nezajímá, pak lže. Týmy se od prvopočátku sezóny nesoustředí jen na sebe, jak někdy veřejně prohlašují.

"Můžeme předstírat, že se soustředíme pouze na nás, nikoho však neoblbneme. Do posledních detailů sledujeme, co ostatní dělají. Naši stratégové studují veškeré dostupné informace, snaží se odvodit pořadí z vzorku časů a stop GPS," přiznává upřímně Allison.

"Naši aerodynamici a konstruktéři prozkoumávají obrovský a stále rostoucí archiv fotografií, hledají zajímavé inovace. Nasloucháme zvěstem z boxové uličky a snažíme se vytvořit si představu o tom, jestli je na nich něco pravdy, pokud se témata opakují," pokračuje technický ředitel Mercedesu.

"Ti horší z nás si dokonce čtou tisková prohlášení na konci dne. Snaží se mezi řádky citací najít náznaky toho, jestli tým zní trochu samolibě nebo si jen tak hvízdá, aby si udržel dobrou náladu," říká zkušený inženýr, který loni přestoupil z Ferrari.

A proč to mistrovský tým dělá? "Něco z toho děláme, protože jsme fanatici. Protože sport milujeme a protože si zkrátka nemůžeme pomoct. Ale něco z toho nese skutečnou hodnotu. Konečným výsledkem toho všeho je složený obrázek o silných a slabých stránkách našich soupeřů, z čehož vycházejí naše rozhodnutí týkající se vývoje pro následující týdny a měsíce," odpovídá upřímně Allison.

Pokud jde o vyhlídky Mercedesu před prvním závodem sezóny v Austrálii, tak uvádí: "Podle mě jsme poznali, že začínáme na solidních základech. Auto je spolehlivé, předvídatelné, nepřehřívá se, je dost dobře vyvážené a zdá se, že je dostatečně rychlé na to, aby mohlo soutěžit na ostrém konci startovního roštu v Melbourne."

Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.