Technický ředitel Mercedesu James Allison přiznává, že pečlivě "špehují" své soupeře a pročítají si veškeré zprávy o nich - včetně těch tiskových prohlášení či různých drbů. Proč?
Není tajemstvím, že týmy mají často své fotografy a kameramany, aby měly detailní snímky všech konkurenčních monopostů. Pokud někdo říká, že ho časy či to, co dělají ostatní, nezajímá, pak lže. Týmy se od prvopočátku sezóny nesoustředí jen na sebe, jak někdy veřejně prohlašují.
"Můžeme předstírat, že se soustředíme pouze na nás, nikoho však neoblbneme. Do posledních detailů sledujeme, co ostatní dělají. Naši stratégové studují veškeré dostupné informace, snaží se odvodit pořadí z vzorku časů a stop GPS," přiznává upřímně Allison.
"Naši aerodynamici a konstruktéři prozkoumávají obrovský a stále rostoucí archiv fotografií, hledají zajímavé inovace. Nasloucháme zvěstem z boxové uličky a snažíme se vytvořit si představu o tom, jestli je na nich něco pravdy, pokud se témata opakují," pokračuje technický ředitel Mercedesu.
"Ti horší z nás si dokonce čtou tisková prohlášení na konci dne. Snaží se mezi řádky citací najít náznaky toho, jestli tým zní trochu samolibě nebo si jen tak hvízdá, aby si udržel dobrou náladu," říká zkušený inženýr, který loni přestoupil z Ferrari.
A proč to mistrovský tým dělá? "Něco z toho děláme, protože jsme fanatici. Protože sport milujeme a protože si zkrátka nemůžeme pomoct. Ale něco z toho nese skutečnou hodnotu. Konečným výsledkem toho všeho je složený obrázek o silných a slabých stránkách našich soupeřů, z čehož vycházejí naše rozhodnutí týkající se vývoje pro následující týdny a měsíce," odpovídá upřímně Allison.
Pokud jde o vyhlídky Mercedesu před prvním závodem sezóny v Austrálii, tak uvádí: "Podle mě jsme poznali, že začínáme na solidních základech. Auto je spolehlivé, předvídatelné, nepřehřívá se, je dost dobře vyvážené a zdá se, že je dostatečně rychlé na to, aby mohlo soutěžit na ostrém konci startovního roštu v Melbourne."
Lewis Hamilton popsal svůj první rok u Ferrari jako a přiznal, že poslední víkend pro něj nebyl snadný. Sedminásobný mistr světa tak dál čeká na moment, kdy se jeho přestup k italské stáji začne skutečně vyplácet.
Lando Norris navýšil vedení v šampionátu před Oscarem Piastrim po silném výkonu v Brazílii. Max Verstappen však na Interlagosu zazářil a znovu ukázal své kvality.
Oscar Piastri i po nehodě ve sprintu a čtvrtém místě v kvalifikaci v Brazílii zůstává přesvědčen, že může získat titul mistra světa F1.
Max Verstappen odstartuje závod na Interlagosu z boxové uličky poté, co byl už v Q1 vyřazen z kvalifikace. Red Bull po neúspěchu provedl změny v nastavení vozu, což šampiona čeká náročná stíhací jízda.
Lewis Hamilton opouštěl Interlagos po kvalifikaci s viditelným zklamáním, když se musel spokojit s 13. místem.
Lando Norris opět ukázal skvělou formu během napínavé kvalifikace na okruhu Interlagos. Britský jezdec naznačil, že v boji o titul mistra světa bude i nadále patřit mezi hlavní favority.
Oscar Piastri havaroval za mokrých podmínek na Interlagosu, což mu výrazně zkomplikovalo boj o titul a zvětšilo náskok jeho týmového kolegy v průběžném pořadí šampionátu.
Gabriel Bortoleto havaroval během brazilského sprintu a jeho vůz utrpěl vážná poškození. Pilot byl preventivně odeslán do lékařského centra .
Lando Norris v Brazílii zvládl napínavý sprint s bravurou, když odolal dravému útoku Kimiho Antonelliho a dojel si pro vítězství. Zatímco Brit potvrdil své mistrovské ambice, jeho největší soupeř v boji o titul Oscar Piastri skončil po nehodě mimo hru a způsobil přerušení závodu červenými vlajkami.
Lídr šampionátu Lando Norris odstartoval víkend v São Paulu ve velkém stylu, když si na legendárním okruhu Interlagos zajistil pole position pro sobotní sprint.
Lewis Hamilton se po závodě v Mexiku otevřeně vyjádřil k aktuálnímu dění ve Formuli 1 a poukázal na problém, který podle něj ovlivňuje férovost šampionátu.
Lando Norris prozradil, co mu dodává sebedůvěru v závěru sezóny 2025. Zdůraznil, že klíčová je pro něj vlastní forma a konzistence během závodních víkendů.