Sportovní ředitel Mercedesu Toto Wolff vysvětluje, proč si u Pirelli pro předsezónní testy v Barceloně neobjednali ani jednu směs nových, hyper-měkkých pneumatik.
Lewis Hamilton zajel v Katalánsku na ultra-měkké směsi minulý týden až 8. nejrychlejší čas, Valtteri Bottas byl ještě o 0,16 s pomalejší, v celkových výsledcích mu tedy patřila až 10. příčka. Na rekord Sebastiana Vettela ztráceli přes 1,2 s, pilot Ferrari jej ovšem dosáhl díky hyper-měkkým pneumatikám, které jsou podle Pirelli o 0,7 až 0,8 vteřiny na kolo rychlejší.
Z toho je zřejmé, že se Stříbrné šípy za co nejlepšími časy nehnaly. Proč si ale hyper-měkkou směs během osmi dnů ani jednou nevyzkoušely? "Rozhodli jsme se ji nepoužívat, protože jsme cítili, že jde pneumatiku, která je užitečná pouze pro jedno kolo. A testování je o sběru dat a porozumění nastavení," odpovídá Wolff.
"Hyper-měkká je jen dalším krokem v přilnavosti po ultra-měkké. Půjde o kvalifikační pneumatiku a my jsme cítili, že se budeme raději soustředit na vývojové práce než na jediné kolo. Domnívám se, že hyper bude pouze kvalifikační pneumatikou a že na ni budete muset zkrátka vydržet jen prvních pár kol a přežít," pokračuje sportovní ředitel Mercedesu.
Povšiml si, že během předsezónních testů měli všichni na měkčích směsích potíže s drolením, což povede k zajímavým závodům. Rozdíly mezi pneumatikami ale podle něj zřejmě nebudou tak velké, jak jejich výrobce očekává.
"Pozorovali jsme, že kroky ve výkonnosti a přilnavosti mezi všemi směsmi byly velmi malé. Mezi středně-tvrdou a měkkou, měkkou a super-měkkou, super-měkkou a ultra-měkkou si můžete všimnout drobných rozdílů, kolem jedné či dvou desetin, někdy dokonce vůbec nic. U týmů, jako je Williams, mezi nimi nebyly žádné rozdíly," poukazuje Wolff.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.