Sportovní ředitel Mercedesu Toto Wolff varuje šéfy Formule 1, aby moc neprovokovali prezidenta Ferrari Sergia Marchionneho, který nedávno pohrozil odchodem z královské disciplíny motorsportu.
Marchionne, který je také ředitelem automobilky FCA (Fiat Chrysler Automobiles), již několikrát upozornil, že Ferrari z F1 stáhne, pokud vedení této série nebude při tvorbě budoucích pravidel respektovat jejich názory. Mnoho lidí to však považuje za plané vyhrůžky, které mají pouze zlepšit pozici italského týmu při jednání o nových podmínkách.
"Neprovokujte Sergia Marchionneho. Myslím, že F1 potřebuje Ferrari více, než Ferrari potřebuje F1. A má pochopení a vizi toho, co by měla DNA Formule 1 představovat pro Ferrari. Není mužem nesmyslů," varuje sportovní ředitel Mercedesu.
"Pokud nevidí hodnotu pro svou značku, pak to odpíská. Velmi jednoduše. Bez lítosti. Takže si s ním raději nezahrávejte," pokračuje Wolff a potvrzuje tak, že si Ferrari s Mercedesem v posední době v F1 náramně rozumí. Nepřímo tak varuje šéfa FIA Jeana Todta, jenž pro nastolení spravedlivějších podmínek schvaluje i velké změny, na které by doplatily velké týmy.
Ferrari se například jako jediné těší z obrovského historického bonusu (90 milionů dolarů ročně) či práva vetovat změny pravidel. "Právo veta přišlo v době Enza Ferrariho, a tehdy byl v Maranellu izolován. Šlo o jediný tým dodávající motor a šasi proti jiným týmům, které byly všechny poháněny Fordy," komentuje Todt.
"V té době tedy bylo rozhodnuto, že musí mít ochranu, když jsou tak daleko od silikonového údolí motorsportu. To je příběh týkající se veta. Ale osobně cítím, že nyní nejsem jeho příznivcem. Časy se změnily," dodává prezident FIA.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.