Sportovní ředitel Mercedesu Toto Wolff varuje šéfy Formule 1, aby moc neprovokovali prezidenta Ferrari Sergia Marchionneho, který nedávno pohrozil odchodem z královské disciplíny motorsportu.
Marchionne, který je také ředitelem automobilky FCA (Fiat Chrysler Automobiles), již několikrát upozornil, že Ferrari z F1 stáhne, pokud vedení této série nebude při tvorbě budoucích pravidel respektovat jejich názory. Mnoho lidí to však považuje za plané vyhrůžky, které mají pouze zlepšit pozici italského týmu při jednání o nových podmínkách.
"Neprovokujte Sergia Marchionneho. Myslím, že F1 potřebuje Ferrari více, než Ferrari potřebuje F1. A má pochopení a vizi toho, co by měla DNA Formule 1 představovat pro Ferrari. Není mužem nesmyslů," varuje sportovní ředitel Mercedesu.
"Pokud nevidí hodnotu pro svou značku, pak to odpíská. Velmi jednoduše. Bez lítosti. Takže si s ním raději nezahrávejte," pokračuje Wolff a potvrzuje tak, že si Ferrari s Mercedesem v posední době v F1 náramně rozumí. Nepřímo tak varuje šéfa FIA Jeana Todta, jenž pro nastolení spravedlivějších podmínek schvaluje i velké změny, na které by doplatily velké týmy.
Ferrari se například jako jediné těší z obrovského historického bonusu (90 milionů dolarů ročně) či práva vetovat změny pravidel. "Právo veta přišlo v době Enza Ferrariho, a tehdy byl v Maranellu izolován. Šlo o jediný tým dodávající motor a šasi proti jiným týmům, které byly všechny poháněny Fordy," komentuje Todt.
"V té době tedy bylo rozhodnuto, že musí mít ochranu, když jsou tak daleko od silikonového údolí motorsportu. To je příběh týkající se veta. Ale osobně cítím, že nyní nejsem jeho příznivcem. Časy se změnily," dodává prezident FIA.
Lewis Hamilton si z Imoly odváží novou motivaci a chuť experimentovat. Pozitivní průběh závodu v Emilia Romagna ho povzbudil k tomu, aby před nadcházejícím Monakem vyzkoušel několik nových strategií. Po náročné sérii závodů tak britský šampion hledá cesty, jak posunout svůj výkon a znovu zaútočit na špičku.
Franco Colapinto po náročném debutu v Imole, zakončeném šestnáctým místem a havárií v kvalifikaci, přiznal, že se zatím necítí být na potřebné úrovni. Přesto víkend bere jako důležitou zkušenost a věří, že trpělivostí se dokáže prosadit.
Šéf týmu McLaren Andrea Stella otevřeně přiznal, že během Velké ceny Emilia-Romagna tým nikdy nedisponoval dostatečným tempem na závodní trati. Podle něj McLaren nikdy nedokázal naplno konkurovat soupeřům a postrádal rychlost, která by mu umožnila bojovat o přední pozice.
Lando Norris po závodě v Imole uznal, že svět Formule 1 se může během několika dní dramaticky změnit. Zatímco v Miami slavil vítězství, tentokrát nestačil na Verstappena. Přesto zůstává přesvědčený, že McLaren směřuje správnou cestou.
Alex Albon vzal kontakt s Charlesem Leclercem v Imole sportovně a přiznal, že by na jeho místě jednal stejně. Tvrdý souboj označil za součást závodění a nepovažuje ho za důvod ke stížnostem.
Charles LeclercFerrari kritizuje výkonnost týmu po zklamání v kvalifikaci, které ho v Imole odsoudilo k těžkému závodu a soubojům ve středu pole s Albonem a Gaslym.
Vysoké teploty v Imole představovaly pro tým Mercedes značnou překážku, která se výrazně podepsala na jejich výsledcích. George Russell skončil až na sedmém místě, zatímco jeho týmový kolega Andrea Kimi Antonelli musel kvůli technickým problémům závod předčasně ukončit.
Osmnáctiletý talent Mercedesu přiznal, že ho při debutu ve Formuli 1 v Itálii přemohla síla okamžiku a nečekaně velká pozornost. Přesto šlo podle něj o nezapomenutelný zážitek a silnější vstup do světa F1, než si kdy dokázal představit.
Lewis Hamilton předvedl v Imole působivý výkon, když se ze 12. místa na startu dokázal propracovat až na čtvrtou příčku. Britský pilot stáje Mercedes tak ukázal, že stále patří mezi nejzkušenější a nejrychlejší jezdce ve startovním poli. Jeho stíhací jízda byla jedním z hlavních momentů závodu.
Max Verstappen zvítězil v Imole zaslouženě, nikoliv náhodou, uvedl šéf týmu Red Bull Racing Christian Horner. Podle něj tým překonal zásadní slabinu svého vozu RB21, čímž jasně ukázal svou sílu a připravenost čelit McLarenu.
Max Verstappen položil základ vítězství v Imole už v prvním kole, když se po vnější straně Tamburella prohnal kolem Oscara Piastriho. Přestože se Australan snažil, nic nemělo takový dopad na vývoj závodu jako právě tento klíčový tah.
Jezdec Red Bullu Yuki Tsunoda převzal plnou odpovědnost za vážnou nehodu, ke které došlo během první části kvalifikace na Velkou cenu Emilia Romagna.