Pilot Mercedesu Lewis Hamilton se obává, že by Red Bull po nasazení větších vylepšení v Melbourne mohl být v úvodní velké ceně sezony rychlejší než Mercedes.
Ani jeden z těchto dvou týmů se v předsezónních testech nehnal za nejrychlejšími časy, přesto jsou považováni na rozdíl za favority na vítězství. Představitelé Mercedesu navzdory rekordu Ferrari v Barceloně několikrát označili za svého největšího soupeře právě Red Bull.
"Myslím, že to letos bude vzrušující, protože minulý rok byl na počátku mezi týmy velký rozdíl, pak se to ale snížilo. Myslím si však, že letos to bude takto těsné už od začátku, pak se to bude během roku s vývojem překrývat. Vylepšení nenasazujeme ve stejném čase," podotýká Hamilton včera při otevření nové továrny Petronasu v Itálii.
"Red Bull něco přiveze už k prvnímu závodu, což podle mě bude zajímavé. Myslím si, že momentálně jsou potenciálně nejrychlejší. Připravují určitý druh vylepšení, určité velikosti - slyšel jsem, že jim to má dát něco kolem dvou až čtyř desetin," obává se úřadující mistr světa.
"U svého vozu zvolily obecně lehce odlišnou filozofii. Vždy stavěli auta, která mají hodně přítlaku. Jejich maximální přítlak vždy všechny převyšoval. Ale to všude nefunguje. Na některých místech máte dlouhé rovinky - na nich jsou obvykle pomalí, ale velmi rychlí v zatáčkách. Tato výhoda se během roku přelévá.
Já pevně důvěřuji svému týmu a práci, kterou odvádí. Zkrátka si myslím, že to bude těsné," věstí Hamilton před prvním závodem, který odstartuje příští víkend v Austrálii.
Jeho týmový kolega Valtteri Bottas ale nechtěl určit, kdo pro ně bude větším soupeřem - zda Red Bull či Ferrari: "Myslím, že oba vypadají silně. Bude záležet na vývoji v úvodní části sezóny. Nepodceňoval bych ani jednoho. Mám pocit, že půjde o bitvu tří týmů. Alespoň tak bychom měli rok začít."
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.