Šéf Red Bullu Christian Horner je nadšený tím, že mají otevřená zadní vrátka v oblasti dodavatele motorů. Během letošního roku se totiž mohou rozhodnout, zda zůstanou u Renaultu nebo přejdou k Hondě. Nesouhlasí s datem konečného rozhodnutí, které požaduje francouzský výrobce, na rozmýšlení si hodlá vzít více času.
Rakouský tým uvažuje o tom, že by v sezóně 2019 vyměnil Renault za zády svého monopostu za Hondu, s níž už letos nastupuje jeho dceřiná stáj Toro Rosso, což jej podle Hornera dává "místo v první řadě, aby mohli pozorovat, jak věci postupují a jak se vyvíjejí."
Šéf Renaultu Cyril Abiteboul minulý týden uvedl, že počkají do května na to, jak se Red Bull rozhodne. Horner ale s tak brzkým termínem nesouhlasí: "Při rozhovorech s Renaultem to bylo jiné. Samozřejmě, že by se to rádi dozvěděli dříve než později. Realita je taková, že my budeme muset s rozhodnutím počkat až do léta."
"Výrobci usilují o co nejranější datum, samozřejmě to musí naznačit Mezinárodní automobilové federaci, ale jak jsme viděli oni s McLarenem a Toro Rosso, nejde o pevně dané pravidlo. Ať tak či onak, my příští rok motor mít budeme. A skvělé je, že poprvé po dlouhé době si budeme moci vybrat!" pochvaluje si šéf Red Bullu.
Dokdy si tedy chce Red Bull rozmyslet, s kým bude příští rok spolupracovat? "Ideálně do srpna, ale konec července zřejmě bude konečným termínem."
Abiteboul ale uvedl, že na Red Bull "nehodlají čekat věčně. Vím, na co Christian myslí, když říká, že má možnosti. Má pravdu. Podobně jako on dokážu číst kontrakty a závazky, které máme vůči sportu, ne vůči Red Bullu."
"Jedna věc je ale jistá: plánování. Pro rozhodnutí Red Bull bude stanoveno konečné datum, aby dali vědět, co chtějí v budoucnu dělat. Věří, že do konce května má být jasno, pokud jde o to, který výrobce bude dodávat kterému zákazníkovi. Pokud jde tedy o nás, tohle bude naším konečným termínem," vysílá šéf Renaultu Hornerovi jasné varování.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.