Šéf Red Bullu Christian Horner je nadšený tím, že mají otevřená zadní vrátka v oblasti dodavatele motorů. Během letošního roku se totiž mohou rozhodnout, zda zůstanou u Renaultu nebo přejdou k Hondě. Nesouhlasí s datem konečného rozhodnutí, které požaduje francouzský výrobce, na rozmýšlení si hodlá vzít více času.
Rakouský tým uvažuje o tom, že by v sezóně 2019 vyměnil Renault za zády svého monopostu za Hondu, s níž už letos nastupuje jeho dceřiná stáj Toro Rosso, což jej podle Hornera dává "místo v první řadě, aby mohli pozorovat, jak věci postupují a jak se vyvíjejí."
Šéf Renaultu Cyril Abiteboul minulý týden uvedl, že počkají do května na to, jak se Red Bull rozhodne. Horner ale s tak brzkým termínem nesouhlasí: "Při rozhovorech s Renaultem to bylo jiné. Samozřejmě, že by se to rádi dozvěděli dříve než později. Realita je taková, že my budeme muset s rozhodnutím počkat až do léta."
"Výrobci usilují o co nejranější datum, samozřejmě to musí naznačit Mezinárodní automobilové federaci, ale jak jsme viděli oni s McLarenem a Toro Rosso, nejde o pevně dané pravidlo. Ať tak či onak, my příští rok motor mít budeme. A skvělé je, že poprvé po dlouhé době si budeme moci vybrat!" pochvaluje si šéf Red Bullu.
Dokdy si tedy chce Red Bull rozmyslet, s kým bude příští rok spolupracovat? "Ideálně do srpna, ale konec července zřejmě bude konečným termínem."
Abiteboul ale uvedl, že na Red Bull "nehodlají čekat věčně. Vím, na co Christian myslí, když říká, že má možnosti. Má pravdu. Podobně jako on dokážu číst kontrakty a závazky, které máme vůči sportu, ne vůči Red Bullu."
"Jedna věc je ale jistá: plánování. Pro rozhodnutí Red Bull bude stanoveno konečné datum, aby dali vědět, co chtějí v budoucnu dělat. Věří, že do konce května má být jasno, pokud jde o to, který výrobce bude dodávat kterému zákazníkovi. Pokud jde tedy o nás, tohle bude naším konečným termínem," vysílá šéf Renaultu Hornerovi jasné varování.
Před blížící se výjimečnou Velkou cenou Velké Británie se významná část komunity Formule 1 sešla s britským premiérem. Setkání poskytlo příležitost zdůraznit důležitost tohoto prestižního závodu a podpořit dlouhodobý vztah mezi F1 a Spojeným královstvím.
McLaren představuje na Velkou cenu Velké Británie speciální chromové zbarvení „Legacy at Speed“, vytvořenou ve spolupráci s Google Chrome, která spojuje historii týmu s novými fanoušky.
George Russellovi končí smlouva u Mercedesu na konci sezony. Stále silnější spekulace naznačují, že by ho mohl nahradit Max Verstappen, pokud opustí Red Bull.
Max Verstappen odstoupil z Velké ceny Rakouska už v prvním kole po kolizi s nováčkem Antonellim. Místo aby šel za novináři a k týmu, sledoval raději 24hodinovku ve Spa, kde jeho tým vyhrál třídu Gold Cup.
Yuki Tsunoda zaznamenal v Rakousku svůj nejhorší závod, kdy ho výrazně zpomalila degradace pneumatik a nedokázal najít příčinu propadu. Tým Red Bull i Christian Horner varují, že je potřeba rychle situaci řešit kvůli velkému rozdílu v tempu oproti Verstappenovi.
Ačkoliv má Max Verstappen platný kontrakt s Red Bullem až do roku 2028, jeho jméno se v souvislosti s Mercedesem objevuje stále častěji. Opakované náznaky i zákulisní debaty znovu rozdmýchaly otázku, zda by čtyřnásobný šampion mohl změnit barvy dříve, než by kdokoli čekal.
Lewis Hamilton usiluje o rekordní osmý titul mistra světa. Podle Bernieho Ecclestona však nemá v letošní sezóně příliš velké šance.
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.