Sebastian Vettel hodnotí před prvním závodem sezóny 2018 nové Ferrari SF71, jeho potenciál a také závodní simulace, které předvedli jejich soupeři v předsezónních testech. Zastává se nových směsí Pirelli a před odletem do Austrálie vyjadřuje důvěru svému týmu.
Sebastiane, po dvou týdnech zimního testování nastal nyní čas znovu balit, cílovou destinací je Melbourne. Jakou zpětnou vazbu můžeš poskytnout z jízd v Barceloně?Sebastian Vettel: Myslím, že s naším vozem SF71 začínáme s dobrým základem. Nyní budeme muset pracovat na vývoji, abychom dále prozkoumali a vylepšili jeho potenciál. Mám velkou důvěru v náš tým. Vím, jak schopní a odhodlaní jsou kluci v Maranellu.
Mnoho týmů včetně vašich hlavních soupeřů nasbíralo během zimy působivý počet kilometrů. Co o tom můžeš říct z pohledu Ferrari?SV: Pokud jde o vzdálenost, tak jsme rovněž odvedli dobrou práci, když jsme ujeli nějakých 4 323 kilometrů. Můj nejlepší výkon byl 188 kol za jeden den, což představuje 875 km a celkově téměř tři tisíce km! Nesetkali jsme se u auta s žádnými většími problém a já jsem si užil během jízdy s ním zábavu.
Hodně se toho napsalo o rychlosti soupeřů v závodních simulacích. Můžeš nám na to sdělit svůj názor jako jezdec?Naši soupeři - Mercedes a Red Bull - používali ve svých simulacích závodní vzdálenosti jeden typ pneumatik, což během velké ceny udělat nemůžete. A to mělo dopad na strategie a nakonec i na výsledek.
Když hovoříme o managementu pneumatik: můžou se stát puchýře skutečným problémem?SV: Myslím, že to je celkem normální během prvních dnů testování, že se každý tým snaží tlačit dodavatele pneumatik směrem, který nejvíce vyhovuje jejich autu. Podle mě odvedlo Pirelli se svým výběrem směsí dobrou práci.
Těšíš se na první závod sezóny?SV: Už se nemůžu dočkat, až budu v Austrálii. Jakmile tam totiž vyrazíme na trať, tak budeme jezdit a závodit za stejných podmínek. A jak jsem už řekl dříve, našemu autu věřím.
            Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
            Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
            Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
            Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
            Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
            Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
            Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.
            Yuki Tsunoda stojí před rozhodujícím obdobím své kariéry u Red Bullu. Jezdec i tým potvrdili, kdy padne definitivní rozhodnutí.
            Bývalý mechanik Red Bullu, Calum Nicholas, odhalil nové a zajímavé detaily o dění během kontroverzní Velké ceny Abu Dhabi 2021.
            Guenther Steiner se po Velké ceně Mexika opět dostal do centra pozornosti, když vyzdvihl skvělý výkon Olivera Bearmana.
            Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
            Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.