Vettel před Austrálii Ferrari věří, závodní simulace soupeřů během testů měly jednu vadu

Sebastian Vettel s Ferrari SF71H během předsezónních testů v Barceloně
Sebastian Vettel s Ferrari SF71H během předsezónních testů v Barceloně, foto: Scuderia Ferrari
Petr Hlawiczka 14. března 2018 06:30
Sdílej:

Sebastian Vettel hodnotí před prvním závodem sezóny 2018 nové Ferrari SF71, jeho potenciál a také závodní simulace, které předvedli jejich soupeři v předsezónních testech. Zastává se nových směsí Pirelli a před odletem do Austrálie vyjadřuje důvěru svému týmu.

Sebastiane, po dvou týdnech zimního testování nastal nyní čas znovu balit, cílovou destinací je Melbourne. Jakou zpětnou vazbu můžeš poskytnout z jízd v Barceloně?Sebastian Vettel: Myslím, že s naším vozem SF71 začínáme s dobrým základem. Nyní budeme muset pracovat na vývoji, abychom dále prozkoumali a vylepšili jeho potenciál. Mám velkou důvěru v náš tým. Vím, jak schopní a odhodlaní jsou kluci v Maranellu.

Mnoho týmů včetně vašich hlavních soupeřů nasbíralo během zimy působivý počet kilometrů. Co o tom můžeš říct z pohledu Ferrari?SV: Pokud jde o vzdálenost, tak jsme rovněž odvedli dobrou práci, když jsme ujeli nějakých 4 323 kilometrů. Můj nejlepší výkon byl 188 kol za jeden den, což představuje 875 km a celkově téměř tři tisíce km! Nesetkali jsme se u auta s žádnými většími problém a já jsem si užil během jízdy s ním zábavu.

Hodně se toho napsalo o rychlosti soupeřů v závodních simulacích. Můžeš nám na to sdělit svůj názor jako jezdec?Naši soupeři - Mercedes a Red Bull - používali ve svých simulacích závodní vzdálenosti jeden typ pneumatik, což během velké ceny udělat nemůžete. A to mělo dopad na strategie a nakonec i na výsledek.

Když hovoříme o managementu pneumatik: můžou se stát puchýře skutečným problémem?SV: Myslím, že to je celkem normální během prvních dnů testování, že se každý tým snaží tlačit dodavatele pneumatik směrem, který nejvíce vyhovuje jejich autu. Podle mě odvedlo Pirelli se svým výběrem směsí dobrou práci.

Těšíš se na první závod sezóny?SV: Už se nemůžu dočkat, až budu v Austrálii. Jakmile tam totiž vyrazíme na trať, tak budeme jezdit a závodit za stejných podmínek. A jak jsem už řekl dříve, našemu autu věřím.

Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.