Vettel před Austrálii Ferrari věří, závodní simulace soupeřů během testů měly jednu vadu

Sebastian Vettel s Ferrari SF71H během předsezónních testů v Barceloně
Sebastian Vettel s Ferrari SF71H během předsezónních testů v Barceloně, foto: Scuderia Ferrari
Petr Hlawiczka 14. března 2018 6:30
Sdílej:

Sebastian Vettel hodnotí před prvním závodem sezóny 2018 nové Ferrari SF71, jeho potenciál a také závodní simulace, které předvedli jejich soupeři v předsezónních testech. Zastává se nových směsí Pirelli a před odletem do Austrálie vyjadřuje důvěru svému týmu.

Sebastiane, po dvou týdnech zimního testování nastal nyní čas znovu balit, cílovou destinací je Melbourne. Jakou zpětnou vazbu můžeš poskytnout z jízd v Barceloně?Sebastian Vettel: Myslím, že s naším vozem SF71 začínáme s dobrým základem. Nyní budeme muset pracovat na vývoji, abychom dále prozkoumali a vylepšili jeho potenciál. Mám velkou důvěru v náš tým. Vím, jak schopní a odhodlaní jsou kluci v Maranellu.

Mnoho týmů včetně vašich hlavních soupeřů nasbíralo během zimy působivý počet kilometrů. Co o tom můžeš říct z pohledu Ferrari?SV: Pokud jde o vzdálenost, tak jsme rovněž odvedli dobrou práci, když jsme ujeli nějakých 4 323 kilometrů. Můj nejlepší výkon byl 188 kol za jeden den, což představuje 875 km a celkově téměř tři tisíce km! Nesetkali jsme se u auta s žádnými většími problém a já jsem si užil během jízdy s ním zábavu.

Hodně se toho napsalo o rychlosti soupeřů v závodních simulacích. Můžeš nám na to sdělit svůj názor jako jezdec?Naši soupeři - Mercedes a Red Bull - používali ve svých simulacích závodní vzdálenosti jeden typ pneumatik, což během velké ceny udělat nemůžete. A to mělo dopad na strategie a nakonec i na výsledek.

Když hovoříme o managementu pneumatik: můžou se stát puchýře skutečným problémem?SV: Myslím, že to je celkem normální během prvních dnů testování, že se každý tým snaží tlačit dodavatele pneumatik směrem, který nejvíce vyhovuje jejich autu. Podle mě odvedlo Pirelli se svým výběrem směsí dobrou práci.

Těšíš se na první závod sezóny?SV: Už se nemůžu dočkat, až budu v Austrálii. Jakmile tam totiž vyrazíme na trať, tak budeme jezdit a závodit za stejných podmínek. A jak jsem už řekl dříve, našemu autu věřím.

Stalo se
Novinky
Lewis Hamitlon při testech v Barceloně (2025)

Ferrari nezvládlo opravit monopost Hamiltona po nehodě. Testy ale dnes pokračují

Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.

Novinky
Toto Wolff v Ázerbájdžánu

Toto Wolff ví, že první havárie Lewise Hamiltona ve Ferrari není důležitá

Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.

Novinky
Lewis Hamilton při testech Ferrari.

VIDEO: Lewis Hamilton havaroval při testu Ferrari v Barceloně

Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.

Novinky
Max Verstappen v rozhovoru s Johnym Herbertem v závodě v Belgii

Johnny Herbert končí: Ex-pilot F1 už nebude od sezóny 2025 sportovní komisař

Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.