Sebastian Vettel hodnotí před prvním závodem sezóny 2018 nové Ferrari SF71, jeho potenciál a také závodní simulace, které předvedli jejich soupeři v předsezónních testech. Zastává se nových směsí Pirelli a před odletem do Austrálie vyjadřuje důvěru svému týmu.
Sebastiane, po dvou týdnech zimního testování nastal nyní čas znovu balit, cílovou destinací je Melbourne. Jakou zpětnou vazbu můžeš poskytnout z jízd v Barceloně?Sebastian Vettel: Myslím, že s naším vozem SF71 začínáme s dobrým základem. Nyní budeme muset pracovat na vývoji, abychom dále prozkoumali a vylepšili jeho potenciál. Mám velkou důvěru v náš tým. Vím, jak schopní a odhodlaní jsou kluci v Maranellu.
Mnoho týmů včetně vašich hlavních soupeřů nasbíralo během zimy působivý počet kilometrů. Co o tom můžeš říct z pohledu Ferrari?SV: Pokud jde o vzdálenost, tak jsme rovněž odvedli dobrou práci, když jsme ujeli nějakých 4 323 kilometrů. Můj nejlepší výkon byl 188 kol za jeden den, což představuje 875 km a celkově téměř tři tisíce km! Nesetkali jsme se u auta s žádnými většími problém a já jsem si užil během jízdy s ním zábavu.
Hodně se toho napsalo o rychlosti soupeřů v závodních simulacích. Můžeš nám na to sdělit svůj názor jako jezdec?Naši soupeři - Mercedes a Red Bull - používali ve svých simulacích závodní vzdálenosti jeden typ pneumatik, což během velké ceny udělat nemůžete. A to mělo dopad na strategie a nakonec i na výsledek.
Když hovoříme o managementu pneumatik: můžou se stát puchýře skutečným problémem?SV: Myslím, že to je celkem normální během prvních dnů testování, že se každý tým snaží tlačit dodavatele pneumatik směrem, který nejvíce vyhovuje jejich autu. Podle mě odvedlo Pirelli se svým výběrem směsí dobrou práci.
Těšíš se na první závod sezóny?SV: Už se nemůžu dočkat, až budu v Austrálii. Jakmile tam totiž vyrazíme na trať, tak budeme jezdit a závodit za stejných podmínek. A jak jsem už řekl dříve, našemu autu věřím.
V minulé sezóně se opět dostalo do módy téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.