Fernando Alonso minulý rok během další strastiplné sezóny s Hondou vážně přemýšlel o tom, že by z F1 odešel. Nakonec si to ale rozmyslel, jeho čas ještě neskončil, chce uspět. Oceňuje umění Lewise Hamiltona, který mezitím získal čtvrtý mistrovský titul.
"Cítil jsem, že nenastal ten čas, abych odešel - ne po těchto výsledcích, ne s tímto pocitem. Věděl jsem, že bych toho po zbytek svého života litoval a že bych po celý zbytek své závodní kariéry pociťoval tuto hořkou pachuť," vzpomíná španělský jezdec na pocity, které zažíval minulý rok - ve třetí sezóně vzájemného partnerství McLarenu s Hondou.
Jenže ani tehdy japonský výrobce nedokázal připravit konkurenceschopný motor, a tak byl britský tým odsouzen k paběrkování a boji na konci startovního roštu, zejména na okruzích, kde hrál výkon pohonné jednotky velkou roli. Letos ale McLaren odešel k Renaultu a zdá se, že se blýská na lepší časy.
"Rozhodně si stále přeji uspět. Já a McLaren jsme společně něco nedokončili," pokračuje pro F1 Racing Alonso, který zajel minulý týden v předsezónních testech třetí nejrychlejší čas z 22 pilotů.
Klíčovým pro něj loni byla účast v Indy 500, kdy mu v posledních kolech selhal motor, opět značky Honda. To "probudilo všechny mé závodní smysly," uvedl. Dostal novou chuť k soutěžení, což potvrzuje také svou letošní účastí ve vytrvalostním šampionátu WEC s Toyotou.
"Nějakou dobu jsem to necítil, nyní ale cítím, že můžu odjet velmi dobrou sezónu, pokud budeme mít letos dobrý balík, protože jsem si jistý tím, že do toho budu moci dát něco 'extra,' co jsem do toho dával po celou svou kariéru. Nejtěžší v posledních třech letech bylo týmu dávat svou oddanost, práci, zpětnou vazbu na simulátoru," přiznává Alonso.
"To je něco, co se v jezdci rodí přirozeně, ale dát do toho něco navíc, když jste v Mexiku, obdržíte penalizaci za pohonnou jednotku a startujete poslední kvůli odsunu o 35 míst - věci jako extra dvě desetiny nebo manévry v závodě, nebo možná magický start, to zkrátka nejde. Není to vědomé. Je to jednoduše o tom, jak se ten den cítíte," popisuje pilot McLarenu.
"Moc ho" nefrustrovalo to, že se od roku 2006 zasekl na dvou mistrovských titulech, i když je považován za jednoho z nejlepších jezdců své éry. Třikrát měl další triumf na dosah - v letech 2007, 2010 a 2012.
"Když bojujete o vítězství v šampionátu s někým a on získá titul, tak to je frustrující. Začínáte přemýšlet: 'Já jsem si ho zasloužil víc.' Ale když o šampionát nebojuji, tak ten pocit nemám.
Vlastně si Lewis [Hamilton] tituly, které nyní má, zaslouží. Je talentovanější, než výsledky na počátku ukazovaly. Nyní to je pro něj o něco snazší, protože má dominantní auto, ale má jich stejně jako Sebastian [Vettel], a to je fér."
Video: 360° záběry z testování Fernanda Alonsa a McLarenu v Barceloně
Na závěr se vrací ke svému McLarenu: "Vím, že čísla jsou vůči nám trochu nefér. Možná se nám tento rok trochu toho štěstí vrátí," přeje si Alonso na prahu nové sezóny, která začíná již příští týden v australském Melbourne.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.
Jamie Chadwick a Bernie Collins označily Hamiltonův víkend v Maďarsku za kombinaci slabého vozu a chybné strategie.
Toto Wolff přiznal, že vede rozhovory s Maxem Verstappenem, a ujistil, že George Russell o všem ví. Šéf Mercedesu tak otevřeně připustil, že kontakt s nizozemským šampionem není tajemstvím uvnitř týmu.
Red Bull nadále řeší bolestivou otázku druhé sedačky, protože Yuki Tsunoda stále nezískal jediný bod. Jeho neefektivní výkony oslabují nejen sesterský tým, ale i jeho vlastní šance na budoucnost v rámci programu.
Ferrari se zavázalo odhalit příčinu záhadného propadu výkonu Charlese Leclerca během Velké ceny Maďarska. Šéf týmu Fred Vasseur ujistil, že tým pečlivě prozkoumá všechny možné faktory, které mohly ovlivnit rychlost jejich pilota, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.
Kimi Antonelli si na Hungaroringu dojel pro desáté místo a první bod od červnové Velké ceny Kanady, přestože závod byl pro něj těžký a náročný.
Několik týmů Formule 1 zůstalo po Velké ceně Maďarska na Hungaroringu, aby se zapojilo do testování pneumatik pro sezonu 2026. Středeční program však narušila nehoda Franca Colapinta, která předčasně ukončila jeho jízdu.
Lando Norris díky netradiční strategii během Velké ceny Maďarska dokázal předjet svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Tento tah ukázal, jak důležitá je taktika na náročném Hungaroringu
Přes mizerný víkend na Hungaroringu zůstává Charles Leclerc přesvědčen, že v případě Lewise Hamiltona šlo jen o výjimečné zaváhání. Monacký jezdec věří, že britský šampion se po letní přestávce vrátí v lepší formě a zbytek sezony přinese pozitivnější výkony.
Yuki Tsunoda sice dojel v Maďarsku až sedmnáctý, přesto víkend hodnotil pozitivně. I bez bodů cítil, že udělal krok vpřed a získal cenné poznatky o voze.
George Russell si po Velké ceně Maďarska vystřelil z jezdců McLarenu kvůli momentu, který je v závodě polekal. Mercedes jeho vtípek podpořil na sociálních sítích.