Ferrari mohlo podle Kimiho Räikkönena v předsezónních testech dosáhnout klidně ještě rychlejšího času. Ani neoficiální rekord Sebastiana Vettela z minulého týdne v Barceloně totiž mnohé nepřesvědčil o tom, že letos budou mít na boj o titul s Mercedesem.
Fin byl poslední den testů o 39 tisícin sekundy pomalejší než jeho týmový kolega, ale stále o více než půl sekundy před třetím McLarenem Fernanda Alonsa. Lewis Hamilton s Mercedesem přitom zaostával o 1,2 sekundy, ale po analýze časů při delších jízdách patří před prvním závodem sezóny právě on k favoritům.
"Uvidíme za dva týdny. Jsem si jistý, že kdybychom chtěli zajet ještě rychleji, tak bychom to dokázali, ale to tady nic neznamená. Za dva týdny bude každý vědět, jak na tom všichni jsou. Do té doby pouze odhadujeme, stejně jako před začátkem testů," usuzuje Räikkönen.
Poprvé si závodní simulaci vyzkoušel až minulý pátek. "Samozřejmě jsme se toho hodně naučili. Myslím si, že celkově jde o silný balík. Očividně existuje pár věcí k vylepšení, ale to je normální u každého auta, i když závody vyhráváte. Je však velmi spolehlivé a zdá se, že se s ním jednoduše pracuje."
Kvůli nevolnosti a špatnému počasí ujel při testech jen 1331,3 km, zatímco například Vettel jich zvládl 2993,2. "Domnívám se, že si toho vždy přejete tu a tam více, kroužit a zkoušet věci, ale nezáleží na tom, kolik kol ujedete, vždy vás něco udivuje," pokračuje Fin.
"K dokonalosti mělo počasí v předchozím týdnu daleko, pak jsem byl nemocný. Nakonec si ale myslím, že jsme měli vydařený den a já jsem získal hodně dobrý pocit. Vždy se nějaké věci dají zlepšit, a kdybychom chtěli jezdit rychleji, tak bychom určitě mohli. Šlo nicméně o pozitivní den se slušným počtem kol a časem ve voze, kdy jsme se něco naučili a já se cítil pohodlněji," dodal Räikkönen po posledním dnu, během něhož zvládl 730,8 km.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.