Ferrari mohlo podle Kimiho Räikkönena v předsezónních testech dosáhnout klidně ještě rychlejšího času. Ani neoficiální rekord Sebastiana Vettela z minulého týdne v Barceloně totiž mnohé nepřesvědčil o tom, že letos budou mít na boj o titul s Mercedesem.
Fin byl poslední den testů o 39 tisícin sekundy pomalejší než jeho týmový kolega, ale stále o více než půl sekundy před třetím McLarenem Fernanda Alonsa. Lewis Hamilton s Mercedesem přitom zaostával o 1,2 sekundy, ale po analýze časů při delších jízdách patří před prvním závodem sezóny právě on k favoritům.
"Uvidíme za dva týdny. Jsem si jistý, že kdybychom chtěli zajet ještě rychleji, tak bychom to dokázali, ale to tady nic neznamená. Za dva týdny bude každý vědět, jak na tom všichni jsou. Do té doby pouze odhadujeme, stejně jako před začátkem testů," usuzuje Räikkönen.
Poprvé si závodní simulaci vyzkoušel až minulý pátek. "Samozřejmě jsme se toho hodně naučili. Myslím si, že celkově jde o silný balík. Očividně existuje pár věcí k vylepšení, ale to je normální u každého auta, i když závody vyhráváte. Je však velmi spolehlivé a zdá se, že se s ním jednoduše pracuje."
Kvůli nevolnosti a špatnému počasí ujel při testech jen 1331,3 km, zatímco například Vettel jich zvládl 2993,2. "Domnívám se, že si toho vždy přejete tu a tam více, kroužit a zkoušet věci, ale nezáleží na tom, kolik kol ujedete, vždy vás něco udivuje," pokračuje Fin.
"K dokonalosti mělo počasí v předchozím týdnu daleko, pak jsem byl nemocný. Nakonec si ale myslím, že jsme měli vydařený den a já jsem získal hodně dobrý pocit. Vždy se nějaké věci dají zlepšit, a kdybychom chtěli jezdit rychleji, tak bychom určitě mohli. Šlo nicméně o pozitivní den se slušným počtem kol a časem ve voze, kdy jsme se něco naučili a já se cítil pohodlněji," dodal Räikkönen po posledním dnu, během něhož zvládl 730,8 km.
Sergio Pérez hovoří o svých očekáváních a plánech s novým týmem Cadillac, přičemž sdílel svůj pohled na nadcházející sezónu a výzvy, které ho čekají.
Red Bull opět upoutal pozornost na Velké ceně São Paula, když Max Verstappen nastoupil do závodu s novou pohonnou jednotkou a dokázal se výrazně posunout vpřed. McLaren nyní zvažuje, jak takové změny mohou ovlivnit dodržování pravidel F1 ohledně rozpočtového stropu
Prezident Ferrari John Elkann v pondělí vydal prohlášení, které vyvolalo celosvětovou pozornost. Jeho slova naznačila nespokojenost s výkonem týmu a vyvolala spekulace o možných změnách uvnitř stáje.
Toto Wolff údajně vede pokročilá jednání o prodeji menší části svého 33% podílu ve stáji Mercedes F1. Změna by mohla ovlivnit současnou vlastnickou strukturu týmu.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.