Ferrari mohlo jezdit v testech určitě ještě rychleji, uklidňuje Räikkönen

Kimi Räikkönens Ferrari SF71H v Barceloně
Kimi Räikkönens Ferrari SF71H v Barceloně, foto: Scuderia Ferrari
Petr Hlawiczka 12. března 2018 06:20
Sdílej:

Ferrari mohlo podle Kimiho Räikkönena v předsezónních testech dosáhnout klidně ještě rychlejšího času. Ani neoficiální rekord Sebastiana Vettela z minulého týdne v Barceloně totiž mnohé nepřesvědčil o tom, že letos budou mít na boj o titul s Mercedesem.

Fin byl poslední den testů o 39 tisícin sekundy pomalejší než jeho týmový kolega, ale stále o více než půl sekundy před třetím McLarenem Fernanda Alonsa. Lewis Hamilton s Mercedesem přitom zaostával o 1,2 sekundy, ale po analýze časů při delších jízdách patří před prvním závodem sezóny právě on k favoritům.

"Uvidíme za dva týdny. Jsem si jistý, že kdybychom chtěli zajet ještě rychleji, tak bychom to dokázali, ale to tady nic neznamená. Za dva týdny bude každý vědět, jak na tom všichni jsou. Do té doby pouze odhadujeme, stejně jako před začátkem testů," usuzuje Räikkönen.

Poprvé si závodní simulaci vyzkoušel až minulý pátek. "Samozřejmě jsme se toho hodně naučili. Myslím si, že celkově jde o silný balík. Očividně existuje pár věcí k vylepšení, ale to je normální u každého auta, i když závody vyhráváte. Je však velmi spolehlivé a zdá se, že se s ním jednoduše pracuje."

Kvůli nevolnosti a špatnému počasí ujel při testech jen 1331,3 km, zatímco například Vettel jich zvládl 2993,2. "Domnívám se, že si toho vždy přejete tu a tam více, kroužit a zkoušet věci, ale nezáleží na tom, kolik kol ujedete, vždy vás něco udivuje," pokračuje Fin.

"K dokonalosti mělo počasí v předchozím týdnu daleko, pak jsem byl nemocný. Nakonec si ale myslím, že jsme měli vydařený den a já jsem získal hodně dobrý pocit. Vždy se nějaké věci dají zlepšit, a kdybychom chtěli jezdit rychleji, tak bychom určitě mohli. Šlo nicméně o pozitivní den se slušným počtem kol a časem ve voze, kdy jsme se něco naučili a já se cítil pohodlněji," dodal Räikkönen po posledním dnu, během něhož zvládl 730,8 km.

Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.