Lewis Hamilton tvrdí, že ho vůbec nezajímají rekordy, které Sebastian Vettel s Ferrari zajížděl na hyper-měkké směsi pneumatik ve čtvrtek během druhých předsezónních testů v Barceloně.
Úřadující šampion s Mercedesem ztrácel přes 2 vteřiny, obutou měl ovšem podstatně pomalejší středně-tvrdou směs. Ty nejměkčí (značeny růžovou barvou) si totiž jeho tým u Pirelli pro testy v Barceloně vůbec neobjednal. Na ultra-měkkých byl ale ve středu o 1,2 s pomalejší.
#F1 Testing in #Barcelona: Best times, tyre compounds & number of laps of ALL 7 DAYS 📊:#Vettel powered by #Ferrari holds the track record on hypersofts & done 643 laps (2993.165km) already pic.twitter.com/RGLptfL81q
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) March 8, 2018"Já jsem ani neviděl, jaké časy zajíždějí," řekl po včerejších jízdách Hamilton navzdory tomu, že všude visí obrazovky s průběžnými časy i počty kol. Když mu tedy bylo sděleno, že Vettel zajel 1:17,182 min, tak jen reagoval: "Nevím, jestli to je dobrý čas. Myslím, že to je o něco rychlejší, než jsme dosáhli my před pár dny."
"Nevím, jestli to zajeli v rámci simulaci kvalifikace. Fakt nevím, opravdu mě to při testech nezajímá. Vážně to není důležité. Někdo mi řekl, že jsem byl dnes jedenáctý - zkrátka na tom nesejde," pokračuje hvězda Mercedesu, která bude letos útočit na svůj pátý titul.
"To, na čem záleží, bude třetí část kvalifikace v prvním závodě, kdy všichni pojedou s malým množstvím paliva. My jsme ještě s takovým množstvím nejezdili, takže nemám ponětí, kam s vozem můžeme zajít. Ale doufám, že šlo o dobrý čas a že to znamená, že jsou silní a budeme moci závodit," přeje si Hamilton silnější soupeře.
K Red Bullu poznamenal, že pro Mercedes budou "skutečnou výzvou" v letošní sezóně. "Jejich auto vypadá skvěle." Mnozí lidé z padoku považují rakouský tým dokonce za silnější, než je Ferrari.
A jaké má pocity ze svého letošního monopostu W09? "Auto je zlepšením oproti loňsku. To bylo skvělé, tohle auto je ještě lepší. Vlastnosti momentálně nejsou nastaveny perfektně. Nevím, jestli ho budeme moci nastavit lépe, ale věřím, že se to podaří. Snad tím budeme moci strávit více času.
Jak si na tom stojíme ve srovnání s ostatními, to nevím. Ale momentálně vypadáme silně. V testech jsme dnes procházeli různými pneumatikami, abychom viděli, jak se během několika kol chovají a jak dlouho vydrží. Zítra se podle mě zaměříme na závodní systémy. Bude to více jako závodění, takže to budete brát vážněji a dělat více poznámek, protože vůz se během každé jízdy chová jinak," dodává Hamilton.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.