McLaren bude v nadcházejících dnech řešit potíže s chlazením uvnitř svého monopostu poté, co v Barceloně musel ve spálené karosérii vyřezat několik dodatečných otvorů. V úterý toho sice moc neujel, ale podle závodního ředitele Erica Boulliera naštěstí nešlo o vážné problémy.
Britská stáj měla potíže s teplotou pod kapotou v oblasti turba a výfuku už minulý týden, kvůli chladnému počasí však nešlo o velký problém a tým mohl dále jezdit. Včera se na krytu motoru objevily uprostřed další 4 otvory, které mají pomoci s odvodem horkého vzduchu, McLaren ale pracuje na lepším řešení.
"Pracujeme na novém balíku s novým motorovým partnerem, proto musíme detekovat kapsy, kde uniká teplo. Než přijdeme s přepracovaným chlazením uvnitř auta, tak teď používáme velmi rychlá řešení. Možná si je ponecháme, možná budeme muset přepracovat určité kanály, uvidíme. Je to ale normální - nový je nejen motor, ale i samotné auto," říká Boullier.
#F1 #McLaren uses new slotted engine cover in Barcelona today but still fights the heat related issues, bodywork burned 📷: pic.twitter.com/3NLyYjRT7e
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) March 6, 2018Spálená místa na karosérii, na která jsme poukázali, nejsou věc, která by jim měla zabránit ve výjezdech na trať. Drobné úpravy podle něj tento problém vyřeší: "Není to důležité. Musíme tam jen posílit ochranu a je to. Nebrání to v tom, abychom se objevovali [na dráze]."
"Několik týmů v boxové uličce má testovací stolici pro vůz plné velikosti, takže to můžou zjistit, protože testují celé auto. Jiné tu možnost nemají, proto musíte kroužit po dráze, abyste zjistili své problémy," pokračuje závodní ředitel McLarenu, který včera způsobil dvě přerušení.
Jedno kvůli ztrátě elektrické energie, druhé kvůli úniku hydrauliky. Přesto je Boullier s pokrokem svého týmu spokojený: "Každý rok upravujeme nové cíle, zatím jsme je dosáhli a nyní je víme, že je můžeme dosáhnout i na dráze. Nevím, na které týmy to bude stačit, protože podle mě všichni svou formu trochu tají. Ale auto je dobré a na trati vypadá solidně."
"Dnes nešlo o den, v jaký jsme na dráze doufali, ale rozhodně nejde o žádné drama. Tohle je jen testování. Tlačíme auto k jeho limitům a zkoušíme různé podmínky, nastavení a další věci. Někdy fungují, jindy ne. Vozy jsou složité, a když musíte něco změnit uprostřed, tak to zabírá více času než kdysi, kdy byly jednodušší. Pro testování máte důležité a méně důležité díly a my se pokusíme o to nejlepší, abychom v posledních třech dnech ujeli co nejvíce," dodává šéf McLarenu.
Aston Martin údajně jedná s hlavním závodním inženýrem Maxe Verstappena. Tento krok naznačuje možné posílení technického týmu v Silverstone.
Max Verstappen potvrdil, že už slyšel nový motor Red Bull Powertrains-Ford v chodu. Podle něj jde o důležitý krok v přípravách na novou éru Formule 1.
George Russell se vyjádřil k tomu, koho považuje za měřítko kvality ve Formuli 1 a s kým by rád poměřil své síly. Britský jezdec Mercedesu otevřeně mluví o svých ambicích a pohledu na soutěžení na nejvyšší úrovni.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.