McLaren bude v nadcházejících dnech řešit potíže s chlazením uvnitř svého monopostu poté, co v Barceloně musel ve spálené karosérii vyřezat několik dodatečných otvorů. V úterý toho sice moc neujel, ale podle závodního ředitele Erica Boulliera naštěstí nešlo o vážné problémy.
Britská stáj měla potíže s teplotou pod kapotou v oblasti turba a výfuku už minulý týden, kvůli chladnému počasí však nešlo o velký problém a tým mohl dále jezdit. Včera se na krytu motoru objevily uprostřed další 4 otvory, které mají pomoci s odvodem horkého vzduchu, McLaren ale pracuje na lepším řešení.
"Pracujeme na novém balíku s novým motorovým partnerem, proto musíme detekovat kapsy, kde uniká teplo. Než přijdeme s přepracovaným chlazením uvnitř auta, tak teď používáme velmi rychlá řešení. Možná si je ponecháme, možná budeme muset přepracovat určité kanály, uvidíme. Je to ale normální - nový je nejen motor, ale i samotné auto," říká Boullier.
#F1 #McLaren uses new slotted engine cover in Barcelona today but still fights the heat related issues, bodywork burned 📷: pic.twitter.com/3NLyYjRT7e
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) March 6, 2018Spálená místa na karosérii, na která jsme poukázali, nejsou věc, která by jim měla zabránit ve výjezdech na trať. Drobné úpravy podle něj tento problém vyřeší: "Není to důležité. Musíme tam jen posílit ochranu a je to. Nebrání to v tom, abychom se objevovali [na dráze]."
"Několik týmů v boxové uličce má testovací stolici pro vůz plné velikosti, takže to můžou zjistit, protože testují celé auto. Jiné tu možnost nemají, proto musíte kroužit po dráze, abyste zjistili své problémy," pokračuje závodní ředitel McLarenu, který včera způsobil dvě přerušení.
Jedno kvůli ztrátě elektrické energie, druhé kvůli úniku hydrauliky. Přesto je Boullier s pokrokem svého týmu spokojený: "Každý rok upravujeme nové cíle, zatím jsme je dosáhli a nyní je víme, že je můžeme dosáhnout i na dráze. Nevím, na které týmy to bude stačit, protože podle mě všichni svou formu trochu tají. Ale auto je dobré a na trati vypadá solidně."
"Dnes nešlo o den, v jaký jsme na dráze doufali, ale rozhodně nejde o žádné drama. Tohle je jen testování. Tlačíme auto k jeho limitům a zkoušíme různé podmínky, nastavení a další věci. Někdy fungují, jindy ne. Vozy jsou složité, a když musíte něco změnit uprostřed, tak to zabírá více času než kdysi, kdy byly jednodušší. Pro testování máte důležité a méně důležité díly a my se pokusíme o to nejlepší, abychom v posledních třech dnech ujeli co nejvíce," dodává šéf McLarenu.
Sergio Pérez hovoří o svých očekáváních a plánech s novým týmem Cadillac, přičemž sdílel svůj pohled na nadcházející sezónu a výzvy, které ho čekají.
Red Bull opět upoutal pozornost na Velké ceně São Paula, když Max Verstappen nastoupil do závodu s novou pohonnou jednotkou a dokázal se výrazně posunout vpřed. McLaren nyní zvažuje, jak takové změny mohou ovlivnit dodržování pravidel F1 ohledně rozpočtového stropu
Prezident Ferrari John Elkann v pondělí vydal prohlášení, které vyvolalo celosvětovou pozornost. Jeho slova naznačila nespokojenost s výkonem týmu a vyvolala spekulace o možných změnách uvnitř stáje.
Toto Wolff údajně vede pokročilá jednání o prodeji menší části svého 33% podílu ve stáji Mercedes F1. Změna by mohla ovlivnit současnou vlastnickou strukturu týmu.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.