McLaren bude v nadcházejících dnech řešit potíže s chlazením uvnitř svého monopostu poté, co v Barceloně musel ve spálené karosérii vyřezat několik dodatečných otvorů. V úterý toho sice moc neujel, ale podle závodního ředitele Erica Boulliera naštěstí nešlo o vážné problémy.
Britská stáj měla potíže s teplotou pod kapotou v oblasti turba a výfuku už minulý týden, kvůli chladnému počasí však nešlo o velký problém a tým mohl dále jezdit. Včera se na krytu motoru objevily uprostřed další 4 otvory, které mají pomoci s odvodem horkého vzduchu, McLaren ale pracuje na lepším řešení.
"Pracujeme na novém balíku s novým motorovým partnerem, proto musíme detekovat kapsy, kde uniká teplo. Než přijdeme s přepracovaným chlazením uvnitř auta, tak teď používáme velmi rychlá řešení. Možná si je ponecháme, možná budeme muset přepracovat určité kanály, uvidíme. Je to ale normální - nový je nejen motor, ale i samotné auto," říká Boullier.
#F1 #McLaren uses new slotted engine cover in Barcelona today but still fights the heat related issues, bodywork burned 📷: pic.twitter.com/3NLyYjRT7e
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) March 6, 2018Spálená místa na karosérii, na která jsme poukázali, nejsou věc, která by jim měla zabránit ve výjezdech na trať. Drobné úpravy podle něj tento problém vyřeší: "Není to důležité. Musíme tam jen posílit ochranu a je to. Nebrání to v tom, abychom se objevovali [na dráze]."
"Několik týmů v boxové uličce má testovací stolici pro vůz plné velikosti, takže to můžou zjistit, protože testují celé auto. Jiné tu možnost nemají, proto musíte kroužit po dráze, abyste zjistili své problémy," pokračuje závodní ředitel McLarenu, který včera způsobil dvě přerušení.
Jedno kvůli ztrátě elektrické energie, druhé kvůli úniku hydrauliky. Přesto je Boullier s pokrokem svého týmu spokojený: "Každý rok upravujeme nové cíle, zatím jsme je dosáhli a nyní je víme, že je můžeme dosáhnout i na dráze. Nevím, na které týmy to bude stačit, protože podle mě všichni svou formu trochu tají. Ale auto je dobré a na trati vypadá solidně."
"Dnes nešlo o den, v jaký jsme na dráze doufali, ale rozhodně nejde o žádné drama. Tohle je jen testování. Tlačíme auto k jeho limitům a zkoušíme různé podmínky, nastavení a další věci. Někdy fungují, jindy ne. Vozy jsou složité, a když musíte něco změnit uprostřed, tak to zabírá více času než kdysi, kdy byly jednodušší. Pro testování máte důležité a méně důležité díly a my se pokusíme o to nejlepší, abychom v posledních třech dnech ujeli co nejvíce," dodává šéf McLarenu.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.