Pilot Pierre Gasly komentuje spolehlivost a výkonnost motoru Hondy, která od letošní sezóny místo McLarenu pohání Toro Rosso.
Tým z Faenzy minulý týden při testech ujel 1508,22 km, nejvíce ze všech, což bylo v příkrém kontrastu s tím, co zažíval McLaren s japonským partnerem v předchozích třech letech. Včera sice přidal jen 251,4 km (hůře na tom byl už jen McLaren), na vině ovšem nebyla Honda, ale problém s brzdami,
#F1 Testing in #Barcelona, Day 5 - Distance run by teams today 📊: pic.twitter.com/m30wvyQmrI
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) March 6, 2018"Měli jsme odpoledne drobný problém s brzdovým systémem. Oprava zabrala více času, než jsme očekávali, proto jsme toho neujeli tolik, kolik by se mi líbilo, ale to je součást testování. Zatím vše funguje perfektně, auto je velmi příjemné a proti minulému týdnu jsme ho vylepšili, míříme tedy správným směrem," komentuje Gasly.
Překvapuje ho letošní spolehlivost Hondy při testech? "Musím říct, že zatím je opravdu dobrá. Pokud jde o spolehlivost, tak jsme neměli jediný problém. To je skutečně pozitivní," odpovídá pilot Toro Rosso po včerejších jízdách.
A co výkonnost, ve které japonský výrobce v předchozích letech za ostatními také hodně zaostával? "Na to je příliš brzy, protože jsme nejezdili v kvalifikačním módu, proto se to těžko srovnává s tím, co jsme měli minulý rok."
"Ale momentálně potřebujeme jedinou věc, a to je spolehlivý motor, abychom mohli před Melbourne co nejvíce testovat. A ten máme. Jsme zatím fakt spokojeni," dodává Gasly.
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.
V posledních týdnech se hodně spekuluje o budoucnosti Lewise Hamiltona ve Ferrari, avšak vše nasvědčuje tomu, že kontrolu nad svým současným kontraktem má pevně v rukou právě on.
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.