Zástupci stáje Williams popírají náznaky toho, že by právě její tým usiloval o srovnání podmínek tak, aby odběratelé motorů měli k dispozici stejné produkty i provozní podmínky, jako jejich výrobci.
Včera jsme psali o tom, jak se Mercedes brání nařčení, že svým zákazníkům neumožňoval využívat pohonné jednotky tak, jako tovární tým. Podle Christiana Hornera za poslední technickou směrnicí stál podnět Williamsu, ovšem jeho šéfka to popírá.
"Navzdory nedávným komentářům v tisku odmítáme jakýkoliv náznak, že jsme zpochybňovali aritu pohonných jednotek poskytovaných Mercedesem-AMG HPP," uvádí pro Autosport rezolutně Williamsová.
"Jsme absolutně přesvědčení o tom, že pohonné jednotky využívané Mercedesem, Force Indií a námi jsou identické v oblasti hardwaru i softwaru. S Mercedesem máme skvělý profesionální a osobní vztah, a v rámci příprav na poslední test v Barceloně tento týden před novou sezónou se pevně soustředíme na pokračování dobré práce, kterou jsme započali," pokračuje šéfka britského týmu.
Jeho technický ředitel Paddy Lowe dokonce poukazuje na to, že snaha zatlačit na FIA, aby si posvítila na rozdíly ve výkonnosti pohonných jednotek u výrobce a jeho zákazníků, by se nakonec mohla obrátit proti nim, jelikož by jejich přímým soupeřům mohla pomoci získat více výkonu.
"Pokud to zanalyzujete, tak to je pro nás zřejmě špatné, jelikož si nejsem vědom žádných rozdílů, které by ta poznámka měla Mercedesu způsobit. Může to ovlivnit ostatní výrobce motorů, v jejichž případě by to mohlo pozvednout naše potenciální soupeře, jako je McLaren či Red Bull. V tomto ohledu by určitě nebylo v našem zájmu na to poukazovat," říká Lowe.
Podle něj Mercedes svým zákazníkům poskytuje identické specifikace a umožňuje jim pohonné jednotky provozovat za stejných provozních podmínek. Díky tomu se toho může ze šesti aut naučit podstatně více než jen ze dvou. Naznačil, že problém se týká spíše Renaultu, kterého v závěru loňské sezóny obvinilo Toro Rosso z toho, že jim nedodává stejně kvalitní motory a neumožňuje jim je používat za stejných podmínek.
"Mercedes si cení příspěvku svých zákaznických týmů v tvorbě dat o výkonnosti a spolehlivosti motorů. Proto chtějí, abychom jezdili na stejných úrovních," dodává Lowe.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.
Druhý volný trénink v Mexico City přinesl napínavé momenty a technické komplikace několika jezdců. Závěr ukázal vyrovnanou konkurenci a naznačil, že nadcházející závod bude velmi zajímavý.
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.