Zástupci stáje Williams popírají náznaky toho, že by právě její tým usiloval o srovnání podmínek tak, aby odběratelé motorů měli k dispozici stejné produkty i provozní podmínky, jako jejich výrobci.
Včera jsme psali o tom, jak se Mercedes brání nařčení, že svým zákazníkům neumožňoval využívat pohonné jednotky tak, jako tovární tým. Podle Christiana Hornera za poslední technickou směrnicí stál podnět Williamsu, ovšem jeho šéfka to popírá.
"Navzdory nedávným komentářům v tisku odmítáme jakýkoliv náznak, že jsme zpochybňovali aritu pohonných jednotek poskytovaných Mercedesem-AMG HPP," uvádí pro Autosport rezolutně Williamsová.
"Jsme absolutně přesvědčení o tom, že pohonné jednotky využívané Mercedesem, Force Indií a námi jsou identické v oblasti hardwaru i softwaru. S Mercedesem máme skvělý profesionální a osobní vztah, a v rámci příprav na poslední test v Barceloně tento týden před novou sezónou se pevně soustředíme na pokračování dobré práce, kterou jsme započali," pokračuje šéfka britského týmu.
Jeho technický ředitel Paddy Lowe dokonce poukazuje na to, že snaha zatlačit na FIA, aby si posvítila na rozdíly ve výkonnosti pohonných jednotek u výrobce a jeho zákazníků, by se nakonec mohla obrátit proti nim, jelikož by jejich přímým soupeřům mohla pomoci získat více výkonu.
"Pokud to zanalyzujete, tak to je pro nás zřejmě špatné, jelikož si nejsem vědom žádných rozdílů, které by ta poznámka měla Mercedesu způsobit. Může to ovlivnit ostatní výrobce motorů, v jejichž případě by to mohlo pozvednout naše potenciální soupeře, jako je McLaren či Red Bull. V tomto ohledu by určitě nebylo v našem zájmu na to poukazovat," říká Lowe.
Podle něj Mercedes svým zákazníkům poskytuje identické specifikace a umožňuje jim pohonné jednotky provozovat za stejných provozních podmínek. Díky tomu se toho může ze šesti aut naučit podstatně více než jen ze dvou. Naznačil, že problém se týká spíše Renaultu, kterého v závěru loňské sezóny obvinilo Toro Rosso z toho, že jim nedodává stejně kvalitní motory a neumožňuje jim je používat za stejných podmínek.
"Mercedes si cení příspěvku svých zákaznických týmů v tvorbě dat o výkonnosti a spolehlivosti motorů. Proto chtějí, abychom jezdili na stejných úrovních," dodává Lowe.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.