Zástupci stáje Williams popírají náznaky toho, že by právě její tým usiloval o srovnání podmínek tak, aby odběratelé motorů měli k dispozici stejné produkty i provozní podmínky, jako jejich výrobci.
Včera jsme psali o tom, jak se Mercedes brání nařčení, že svým zákazníkům neumožňoval využívat pohonné jednotky tak, jako tovární tým. Podle Christiana Hornera za poslední technickou směrnicí stál podnět Williamsu, ovšem jeho šéfka to popírá.
"Navzdory nedávným komentářům v tisku odmítáme jakýkoliv náznak, že jsme zpochybňovali aritu pohonných jednotek poskytovaných Mercedesem-AMG HPP," uvádí pro Autosport rezolutně Williamsová.
"Jsme absolutně přesvědčení o tom, že pohonné jednotky využívané Mercedesem, Force Indií a námi jsou identické v oblasti hardwaru i softwaru. S Mercedesem máme skvělý profesionální a osobní vztah, a v rámci příprav na poslední test v Barceloně tento týden před novou sezónou se pevně soustředíme na pokračování dobré práce, kterou jsme započali," pokračuje šéfka britského týmu.
Jeho technický ředitel Paddy Lowe dokonce poukazuje na to, že snaha zatlačit na FIA, aby si posvítila na rozdíly ve výkonnosti pohonných jednotek u výrobce a jeho zákazníků, by se nakonec mohla obrátit proti nim, jelikož by jejich přímým soupeřům mohla pomoci získat více výkonu.
"Pokud to zanalyzujete, tak to je pro nás zřejmě špatné, jelikož si nejsem vědom žádných rozdílů, které by ta poznámka měla Mercedesu způsobit. Může to ovlivnit ostatní výrobce motorů, v jejichž případě by to mohlo pozvednout naše potenciální soupeře, jako je McLaren či Red Bull. V tomto ohledu by určitě nebylo v našem zájmu na to poukazovat," říká Lowe.
Podle něj Mercedes svým zákazníkům poskytuje identické specifikace a umožňuje jim pohonné jednotky provozovat za stejných provozních podmínek. Díky tomu se toho může ze šesti aut naučit podstatně více než jen ze dvou. Naznačil, že problém se týká spíše Renaultu, kterého v závěru loňské sezóny obvinilo Toro Rosso z toho, že jim nedodává stejně kvalitní motory a neumožňuje jim je používat za stejných podmínek.
"Mercedes si cení příspěvku svých zákaznických týmů v tvorbě dat o výkonnosti a spolehlivosti motorů. Proto chtějí, abychom jezdili na stejných úrovních," dodává Lowe.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.