Šéf McLarenu by letos rád vyhrál, pódium mu k radosti stačit nebude

McLaren MCL33 poháněný Renaultem - dosáhne letos na vítězství?
McLaren MCL33 poháněný Renaultem - dosáhne letos na vítězství?, foto: McLaren
Petr Hlawiczka 5. března 2018 6:40
Sdílej:

Závodní ředitel McLarenu Eric Boullier by letos s McLarenem rád zažil vítězství, ale jako cíl to svému týmu neklade - po prvním týdnu předsezónních testů ještě neví, jak na tom ve srovnání s konkurencí jsou. Jedno či dvě umístění na pódiu by ho ale každopádně neuspokojilo.

Britská stáj z Wokingu po fiasku z let 2015 - 2017 opustila nekonkurenceschopnou Hondu a poprvé ve své historii navázala partnerství s Renaultem, který uvedl, že chce letošní sezónu raději začít konzervativně - zaměřit se nejprve na spolehlivost, a teprve potom přidávat výkon.

"No, já Renault chápu. Zažili náročný konec loňského roku, takže musí ne spolehlivosti pracovat možná více než Ferrari či Mercedes," uvádí závodní ředitel McLarenu, který si minulý týden v Barceloně poprvé vyzkoušel francouzský motor za zády svého monopostu MCL33.

A jeho dojmy? Po prvním týdnu spokojenost, která je v kontrastu s tím, co zažívali s Hondou. "Jo, je to přímočařejší, agilnější, spolupráce je lepší. Jsme připraveni tak dobře, jak jen můžeme být. Během testů tady jsme proto, abychom se pokusili objasnit poslední detaily. Máme pár věcí k nápravě, modifikaci a ke změně, ale to platí pro všechny," komentuje Boullier.

Cíle pro sezónu 2018 ale stále nechce sdělit: "Ještě nevíme. Musíme si trochu počkat. Na to je příliš brzy. Podívejte se na to, jaké jsme tady měli počasí. Až toho budeme vědět více o tom, jak na tom jsme, pak můžeme začít uvažovat, proti komu budeme závodit. Ale jelikož máme ten stejný motor, tak naším měřítkem je v určitém směru samozřejmě Red Bull."

Udělalo by mu tedy radost jedno či dvě pódia letos? "Ne," odpovídá Boullier upřímně. A vítězství? "Nevím. Nechci vzbuzovat žádná očekávání. Zatím nevíme, proto čekáme."

"Samozřejmě, že já chci vyhrát. Nic jiného. Ale když chcete vyhrát, tak vždy musíte předložit ta správná očekávání, která vás povedou ke stanovení těch správných cílů a ne k tomu, abyste dělali chyby. Chci tedy vyhrát, my si přejeme vyhrát, McLaren to potřebuje. Proto jsme tady. Nejprve se ale podívejme na to, jak jsou na tom ostatní. Našimi prvními cíli je zkusit se poprat s Red Bullem a s Renaultem, pak uvidíme," upřesňuje po prvích testech Boullier.

Stalo se
Novinky
Toto Wolff v Ázerbájdžánu

Toto Wolff ví, že první havárie Lewise Hamiltona ve Ferrari není důležitá

Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.

Novinky
Lewis Hamilton při testech Ferrari.

VIDEO: Lewis Hamilton havaroval při testu Ferrari v Barceloně

Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.

Novinky
Max Verstappen v rozhovoru s Johnym Herbertem v závodě v Belgii

Johnny Herbert končí: Ex-pilot F1 už nebude od sezóny 2025 sportovní komisař

Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.

Novinky
Kimi Antonelli

Hamiltonův nástupce Andrea Kimi Antonelli může řídit auto v provozu. Získal řidičák

Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.