Závodní ředitel McLarenu Eric Boullier by letos s McLarenem rád zažil vítězství, ale jako cíl to svému týmu neklade - po prvním týdnu předsezónních testů ještě neví, jak na tom ve srovnání s konkurencí jsou. Jedno či dvě umístění na pódiu by ho ale každopádně neuspokojilo.
Britská stáj z Wokingu po fiasku z let 2015 - 2017 opustila nekonkurenceschopnou Hondu a poprvé ve své historii navázala partnerství s Renaultem, který uvedl, že chce letošní sezónu raději začít konzervativně - zaměřit se nejprve na spolehlivost, a teprve potom přidávat výkon.
"No, já Renault chápu. Zažili náročný konec loňského roku, takže musí ne spolehlivosti pracovat možná více než Ferrari či Mercedes," uvádí závodní ředitel McLarenu, který si minulý týden v Barceloně poprvé vyzkoušel francouzský motor za zády svého monopostu MCL33.
A jeho dojmy? Po prvním týdnu spokojenost, která je v kontrastu s tím, co zažívali s Hondou. "Jo, je to přímočařejší, agilnější, spolupráce je lepší. Jsme připraveni tak dobře, jak jen můžeme být. Během testů tady jsme proto, abychom se pokusili objasnit poslední detaily. Máme pár věcí k nápravě, modifikaci a ke změně, ale to platí pro všechny," komentuje Boullier.
Cíle pro sezónu 2018 ale stále nechce sdělit: "Ještě nevíme. Musíme si trochu počkat. Na to je příliš brzy. Podívejte se na to, jaké jsme tady měli počasí. Až toho budeme vědět více o tom, jak na tom jsme, pak můžeme začít uvažovat, proti komu budeme závodit. Ale jelikož máme ten stejný motor, tak naším měřítkem je v určitém směru samozřejmě Red Bull."
Udělalo by mu tedy radost jedno či dvě pódia letos? "Ne," odpovídá Boullier upřímně. A vítězství? "Nevím. Nechci vzbuzovat žádná očekávání. Zatím nevíme, proto čekáme."
"Samozřejmě, že já chci vyhrát. Nic jiného. Ale když chcete vyhrát, tak vždy musíte předložit ta správná očekávání, která vás povedou ke stanovení těch správných cílů a ne k tomu, abyste dělali chyby. Chci tedy vyhrát, my si přejeme vyhrát, McLaren to potřebuje. Proto jsme tady. Nejprve se ale podívejme na to, jak jsou na tom ostatní. Našimi prvními cíli je zkusit se poprat s Red Bullem a s Renaultem, pak uvidíme," upřesňuje po prvích testech Boullier.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.