Závodní ředitel McLarenu Eric Boullier by letos s McLarenem rád zažil vítězství, ale jako cíl to svému týmu neklade - po prvním týdnu předsezónních testů ještě neví, jak na tom ve srovnání s konkurencí jsou. Jedno či dvě umístění na pódiu by ho ale každopádně neuspokojilo.
Britská stáj z Wokingu po fiasku z let 2015 - 2017 opustila nekonkurenceschopnou Hondu a poprvé ve své historii navázala partnerství s Renaultem, který uvedl, že chce letošní sezónu raději začít konzervativně - zaměřit se nejprve na spolehlivost, a teprve potom přidávat výkon.
"No, já Renault chápu. Zažili náročný konec loňského roku, takže musí ne spolehlivosti pracovat možná více než Ferrari či Mercedes," uvádí závodní ředitel McLarenu, který si minulý týden v Barceloně poprvé vyzkoušel francouzský motor za zády svého monopostu MCL33.
A jeho dojmy? Po prvním týdnu spokojenost, která je v kontrastu s tím, co zažívali s Hondou. "Jo, je to přímočařejší, agilnější, spolupráce je lepší. Jsme připraveni tak dobře, jak jen můžeme být. Během testů tady jsme proto, abychom se pokusili objasnit poslední detaily. Máme pár věcí k nápravě, modifikaci a ke změně, ale to platí pro všechny," komentuje Boullier.
Cíle pro sezónu 2018 ale stále nechce sdělit: "Ještě nevíme. Musíme si trochu počkat. Na to je příliš brzy. Podívejte se na to, jaké jsme tady měli počasí. Až toho budeme vědět více o tom, jak na tom jsme, pak můžeme začít uvažovat, proti komu budeme závodit. Ale jelikož máme ten stejný motor, tak naším měřítkem je v určitém směru samozřejmě Red Bull."
Udělalo by mu tedy radost jedno či dvě pódia letos? "Ne," odpovídá Boullier upřímně. A vítězství? "Nevím. Nechci vzbuzovat žádná očekávání. Zatím nevíme, proto čekáme."
"Samozřejmě, že já chci vyhrát. Nic jiného. Ale když chcete vyhrát, tak vždy musíte předložit ta správná očekávání, která vás povedou ke stanovení těch správných cílů a ne k tomu, abyste dělali chyby. Chci tedy vyhrát, my si přejeme vyhrát, McLaren to potřebuje. Proto jsme tady. Nejprve se ale podívejme na to, jak jsou na tom ostatní. Našimi prvními cíli je zkusit se poprat s Red Bullem a s Renaultem, pak uvidíme," upřesňuje po prvích testech Boullier.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.