Nový povrch na okruhu hostícím Grand Prix Španělska podle úřadujícího mistra světa trati neprospěl, když jí dle názoru Lewise Hamiltona okradl o její charakter.
Přeasfaltování okruhu v Katalánsku se odehrálo v lednu na popud MotoGP, když si její jezdci stěžovat na nebezpečně nízkou úroveň přilnavosti v některých místech na původním povrchu, který byl na okruhu položen v roce 2007. Jezdci F1 si poprvé okusili nový asfalt o uplynulém týdnu, když na Circuit de Catalunya probíhaly první předsezonní testy. I přes lepší asfalt ale nebyli kvůli špatnému počasí jezdci schopni zlepšit svá maxima z dřívějších let.
Jezdec Mercedesu, Lewis Hamilton, který týden dokončil s nejlepším časem, vyjádřil svůj údiv nad tím, že se přeasfaltování konalo přes zimu a nový povrch přirovnal k novému domu, kterému ale chybí charakter. "Nejsem si úplně jistý, proč přeasfaltovávají [některé tratě], celkově si myslím, že je to plýtvání penězi. Čím starší povrch, tím větší charakter tento povrch má. Pokud to všechno vyhladíte, tak ztratíte hodně z charakteru, který trať jako ta v Barceloně má."
"Vždy to přirovnávám k domu. Úplně nový dům nemá žádný charakter, ale pokud půjdete a koupíte si starý dům, tak bude vždy mít o něco více historie a o něco více charakteru. Mám rád trať, která je, co se asfaltu týče, o něco starší. Jdete na schůzku jezdců a jsou tam vždy stížnosti na hrboly, ale okolo těchto hrbolů můžete manévrovat a můžete brzdit trochu mimo stopu, anebo si musíte nastavit auto tak, aby si s tím při jízdě lépe poradilo," pokračuje britský pilot.
"To je ale to, kde leží charakter okruhu - pokud to všechno srovnáte a bude tam spousta zatáček, tak tomu ale bude něco chybět." Hamilton si dle svých slov tedy více užívá okruhy, které jsou místy trochu hrbolaté. Dle jeho slov je Barcelona teď jednou z nejlehčích od startu jeho kariéry. "Je to těžší, je to obtížnější [když je trať hrbolatá]. Projíždíte zatáčkou a auto se začne o něco více hýbat, musíte na to o něco více odpovídat a já mám takovou výzvu rád. Pokud to vyhladíte, tak je to lehčí a abych byl upřímný, tak tato trať se stala jednodušší. Jízdy v tomto týdnu byly těmi nejjednoduššími za 10 let, co jsem tady jezdil," zakončil Hamilton.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale celkový trénink znovu ovlivnily poklopy kanálů.
Max Verstappen připouští, že boj o titul zůstává otevřený a k obratu je potřeba víc než jen rychlost na trati. Zároveň komentuje překvapivý vývoj situace uvnitř McLarenu.
Charles Leclerc se vyjádřil k nedávnému komentáři Johna Elkanna, který vyzval jezdce Ferrari, aby se více soustředili na závodění a méně mluvili.
Ještě během sezony to vypadalo, že Oscar Piastri má nad týmovým kolegou v McLarenu navrch. Před závěrečnými závody se však situace změnila a iniciativa v boji o úspěch nyní leží na straně Landa Norrise.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane potvrdil, že oznámení jezdecké sestavy pro rok 2026 se odkládá a tým si dává čas na pečlivé vyhodnocení aktuální sezony a přípravu na novou éru Formule 1.
Sezona F1 2025 míří do závěrečné fáze a pozornost se soustředí na dramatický souboj uvnitř McLarenu mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim, zatímco Toto Wolff naznačil, jak vypadají šance Maxe Verstappena na titul.
Šéf týmu Audi pro Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že nadcházející změny pravidel otevřou dveře těm, kdo dokážou nejrychleji přizpůsobit svůj vůz
Po výzvě šéfa Ferrari Johna Elkanna, aby jeho jezdci „více jezdili a méně mluvili“, se Jenson Button na sociálních sítích ozval.
Lewis Hamilton sice na Charlese Leclerca v celkovém pořadí ztrácí 66 bodů, přesto je to právě britský jezdec, jehož hlas by měl mít ve Ferrari při formování budoucí strategie zásadní váhu, hlásá insider.