Pilot Carlos Sainz obdivuje výkony Ferrari a Mercedesu v předsezónních testech, podle něj si to právě tito dva i letos rozdají o mistrovský titul. Hovoří o svých cílech pro tuto sezónu a spokojenosti se svým Renaultem.
Mercedes a Ferrari jsou opět jinde"Myslím, že kromě Mercedesu, Ferrari a Red Bullu není moc týmů, které by dokázaly zajíždět rychlé časy na středně-tvrdých pneumatikách, což je pro nás pozitivním signálem," uvádí Sainz, jenž včera na této směsi obsadil 6. příčku.
Jeho ztráta 1,6 sekundy na nejlepšího Lewise Hamiltona ale byla "trochu děsivá. Je však stále brzy a není tajemstvím, že o pole-position v Austrálii bude bojovat Hamilton a Ferrari. To není překvapením," pokračuje španělský jezdec pro El Mundo.
"Myslím, že to pro týmy, jako je McLaren, Renault nebo dokonce Red Bull, bude velmi těžké vyhrát, protože Mercedes a Ferrari jsou na senzační úrovni," komentuje časy z testů Sainz.
Spokojenost s Renaultem a cíle pro rok 2018S pokrokem svého Renaultu je ale celkem spokojený: "Nemáme Mercedes nebo Ferrari, myslím si však, že pro mě půjde o auto, s kterým udělám pokrok, po němž jsem toužil."
Na boj o pódia ale necílí: "Ne. Lidé jsou pódii posedlí. Zdá se, že chtějí, abych jich měl o jedno víc, než si přeji já. Můžete získat pódium a neprožít celkově dobrý ročník, proto chci prožít sezóny s 21 dobrými závody. To by si přál i tým."
Další dobrou známkou by pro něj bylo, kdyby porazil svého vysoce oceňovaného týmového kolegu Nica Hülkenberga: "Nebude to jednoduché být na Nicově úrovni. Obzvlášť v kvalifikacích, protože je velmi rychlým jezdcem."
"Důvěřuji však svým schopnostem. V Brazílii a v Abú Zabí jsem byl do desetiny za ním. Na to jsem moc hrdý, protože jsem měl auto, které jsem nevyvíjel a které jsem nemohl přizpůsobit tomu, co by se mi líbilo," vysvětluje Sainz.
A Red Bull příští rok?Odměnou by pak pro něj mohl být postup do Red Bullu v roce 2019, protože Renaultu byl na letošní sezónu pouze zapůjčen. "Není to mým snem. Mým snem je prožít dobrý rok 2018, což mě dovede k ještě lepším věcem v tomto týmu či mimo něj. Renault si momentálně zaslouží mou maximální odhodlanost vůči tomuto projektu, spíše než abych přemýšlel o Red Bullu nebo o jiných věcech."
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.