Pilot Carlos Sainz obdivuje výkony Ferrari a Mercedesu v předsezónních testech, podle něj si to právě tito dva i letos rozdají o mistrovský titul. Hovoří o svých cílech pro tuto sezónu a spokojenosti se svým Renaultem.
Mercedes a Ferrari jsou opět jinde"Myslím, že kromě Mercedesu, Ferrari a Red Bullu není moc týmů, které by dokázaly zajíždět rychlé časy na středně-tvrdých pneumatikách, což je pro nás pozitivním signálem," uvádí Sainz, jenž včera na této směsi obsadil 6. příčku.
Jeho ztráta 1,6 sekundy na nejlepšího Lewise Hamiltona ale byla "trochu děsivá. Je však stále brzy a není tajemstvím, že o pole-position v Austrálii bude bojovat Hamilton a Ferrari. To není překvapením," pokračuje španělský jezdec pro El Mundo.
"Myslím, že to pro týmy, jako je McLaren, Renault nebo dokonce Red Bull, bude velmi těžké vyhrát, protože Mercedes a Ferrari jsou na senzační úrovni," komentuje časy z testů Sainz.
Spokojenost s Renaultem a cíle pro rok 2018S pokrokem svého Renaultu je ale celkem spokojený: "Nemáme Mercedes nebo Ferrari, myslím si však, že pro mě půjde o auto, s kterým udělám pokrok, po němž jsem toužil."
Na boj o pódia ale necílí: "Ne. Lidé jsou pódii posedlí. Zdá se, že chtějí, abych jich měl o jedno víc, než si přeji já. Můžete získat pódium a neprožít celkově dobrý ročník, proto chci prožít sezóny s 21 dobrými závody. To by si přál i tým."
Další dobrou známkou by pro něj bylo, kdyby porazil svého vysoce oceňovaného týmového kolegu Nica Hülkenberga: "Nebude to jednoduché být na Nicově úrovni. Obzvlášť v kvalifikacích, protože je velmi rychlým jezdcem."
"Důvěřuji však svým schopnostem. V Brazílii a v Abú Zabí jsem byl do desetiny za ním. Na to jsem moc hrdý, protože jsem měl auto, které jsem nevyvíjel a které jsem nemohl přizpůsobit tomu, co by se mi líbilo," vysvětluje Sainz.
A Red Bull příští rok?Odměnou by pak pro něj mohl být postup do Red Bullu v roce 2019, protože Renaultu byl na letošní sezónu pouze zapůjčen. "Není to mým snem. Mým snem je prožít dobrý rok 2018, což mě dovede k ještě lepším věcem v tomto týmu či mimo něj. Renault si momentálně zaslouží mou maximální odhodlanost vůči tomuto projektu, spíše než abych přemýšlel o Red Bullu nebo o jiných věcech."
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.