Lewis Hamilton strávil v novém voze W09 tento týden v Barceloně pár dní a jeho hodnocení je pozitivní. Včera skončil na prvním místě a prohlásil, že letošní Mercedes je rychlejší než jeho mistrovský předchůdce. Čeká jej další dominantní sezóna?
Ve čtvrtek odpoledne dosáhl na středně-tvrdé směsi pneumatik čas 1:19,333 min, nejrychlejší za celý týden. Kvůli novému povrchu dráhy je podle něj srovnání obtížně, nemá však pochyb o tom, že je Mercedes W09 rychlejší než ten loňský.
"Jde o evoluci vozu z minulého roku, máme lepší pneumatiky a tady nový povrch, takže věci mohou vypadat lépe, než ve skutečnosti jsou. Zatím to je ale opravdu dobré. Normálně nepatřím mezi ty, kdo mají rádi testování, ale dnes jsem byl opravdu natěšený na to, až vyjedu, protože jsme do té doby moc kol neujeli," říká Hamilton.
"Těžko říct, jestli je auto o tolik lepší, kolik z toho dělá trať a přilnavost pneumatik. Příští týden to poznáme lépe. Ale rozhodně cítím, že je auto rychlejší než to loňské, což je pozitivní," pochvaluje si úřadující šampion, který odpoledne ujel 69 kol. Jeho součet za celý týden kvůli předchozímu špatnému počasí ale činí jen 94 kol.
"Lidé se mě ptají, kolik kol bych normálně do dneška měl. V několika posledních letech to bylo očividně alespoň kolem 300. Samozřejmě dnes jsem začínal jen s 25 koly na svém kontě. Takové už to je - nemyslím si, že by někdo jiný na dráze strávil o moc času více než já. A jak jsem řekl: nasedl jsem do auta a šel jsem v první 10 kolech rovnou na to. Jsem tedy celkem spokojený, už se cítím docela pohodlně," dodává Hamilton.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.