Max Verstappen řekl, že hned po pár kilometrech pocítil velký rozdíl v novém Red Bullu ve srovnání s tím starým. A to přesto, že mladík ještě nevyužil potenciál vozu na maximum. Vloni Red Bull nezažil povedený vstup do sezony, když po testech cítil, že na konkurenci nemá, ale letos mají v rakouském týmu daleko lepší náladu.
Holanďan dnes sice vyjel s novým monopostem do štěrku, ale i tak je pozitivně naladěný: "Je to velký rozdíl - způsob, jakým se auto řídí, myslím, že je to pozitivní. Nesnažili jsme se zajet rychlé kolo. V takovýchto podmínkách si chcete ověřit, že vše funguje - například, že data z tratě odpovídají datům z větrného tunelu."
A právě to byl problém Red Bullu zkraje loňské sezony. Proto správná korelace mezi daty a tratí je tím hlavním faktem, který Maxe Verstappena těší. "Teď vůbec nemá cenu sledovat časy. Na trati je nový asfalt, na kterém trvá dlouho, než zajedete rychlý čas. My jsme jezdili stinty jenom o dvou kolech," popisuje Holanďan.
"Mercedes a Ferrari budou silní, my možná ukážeme něco víc ve druhém týdnu," slibuje mladík. Ten poničil převodovku, když vyjel do štěrku a snažil se z něj dostat. Navíc dnes Red Bull trápil únik paliva z palivové nádrže. "Nechtěli jsme jezdit, když bylo mokro. Nedávalo to smysl. Vše, zdá se, fungovalo. Pracovali jsme na svém programu.
Jezdili jsme kratší stinty, když jsme chtěli udělat delší, zastavil nás malý háček. Uniklo nám palivo a my museli zkontrolovat celé auto, což zabralo déle času, než jsme čekali. Když jsme vyjeli, udělal jsem chybu v zatáčce číslo 12. Když jsem zařadil zpátečku, něco se stalo s převodovkou."
Max Verstappen se dostal zpět do hry o vítězství a jeho dalším cílem je dohnat 69bodovou ztrátu, aby získal svůj pátý titul mistra světa jezdců.
Lewis Hamilton po náročném víkendu v Baku varoval, že zbytek sezóny 2025 bude pro Ferrari složitý. Sedminásobný mistr světa upozornil, že tým bude mít problémy udržet krok s nejrychlejšími soupeři.
Cesta Charlese Leclerca a Carlose Sainze zpět do Monaka po Velké ceně Ázerbájdžánu nabrala nečekaný směr. Let, který měl oba piloty Ferrari dopravit domů, byl z provozních důvodů odkloněn do Itálie, čímž se jejich návrat poněkud zkomplikoval.
Australan Oscar Piastri sice drží vedení v šampionátu Formule 1, ale na okruhu v Baku na něj čekal tvrdý pád z výsluní. Jeho naděje na další body skončily hned v úvodním kole, kdy po nešťastné nehodě musel ze závodu odstoupit.
Christian Horner a Red Bull formálně uzavřeli kapitolu své spolupráce po dohodě o vyrovnání, která přišla více než dva měsíce po jeho odvolání z operativních funkcí. Tímto krokem se definitivně uzavírá dlouhá éra Hornera u týmu.
Lewis Hamilton se po závodě v Baku omluvil Charlesi Leclercovi za to, že mu nevrátil osmé místo v posledním kole.
Charles Leclerc v Baku obsadil deváté místo, přičemž jeho závod zkomplikoval problém s pohonnou jednotkou, který ho zpomalil hned v úvodu.
Mclaren v Baku zažil katastrofální víkend. Lando Norris se v Baku propadl na sedmou pozici kvůli pomalé výměně pravého předního kola v boxech.
Lídr šampionátu Oscar Piastri zažil v Baku katastrofální start do závodu, když už v prvním kole havaroval. Tento incident navíc navázal na řadu chyb, které Australan během víkendu v Ázerbájdžánu udělal, a výrazně mu zkomplikoval boj o body i vedení v šampionátu.
Carlos Sainz vybojoval své první pódium s Williamsem, když v Baku dojel třetí. Jeho výkon potvrdil, že tým se postupně zlepšuje, což jsou dobré vyhlídky do budoucna.
Max Verstappen suverénně vyhrál Velkou cenu Ázerbájdžánu před Georgem Russellem a Carlosem Sainzem, který slavil první pódium s Williamsem. Mclaren prožil jeden z nejhorších víkendů sezony.
Lewis Hamilton v Baku nepostoupil do Q3, když ho překonal jeho týmový kolega Charles Leclerc. Po kvalifikaci britský jezdec otevřeně přiznal frustraci a upozornil, že Ferrari zvolilo pneumatiky, které neodpovídaly podmínkám na trati, což nakonec rozhodlo o jeho neúspěchu.