Po včerejším testovacím dni v Barceloně se vyjádřilo ke své nečinnosti Ferrari. Podmínky podle něj zkrátka nebyly vůbec způsobilé pro provoz vozu Formule 1, nic by se při tom nenaučili.
V Barceloně včera ráno nasněžilo a testování na okruhu bylo týmům umožněno až ve 12 hodin, kdy se sníh změnil v déšť. Na trať ale vyjelo pouze pět z deseti vozů, měřeného kola dosáhl jen Fernando Alonso s McLarenem 15 min před koncem.
Ferrari vysvětluje, proč Kimiho Räikkönena vůbec neposlalo na dráhu: "I když se odpoledne změnil sníh v déšť, tak teploty nikdy nedosáhly takových čísel, která jsou potřebná pro provoz vozu Formule 1. Teplota vzduchu se sotva přehoupla přes 2 °C a trať měla o zlomek více."
"Nemělo to žádný smysl vyjíždět, protože při tak nízkých teplotách řádně nefungují ani ty pneumatiky do deště a navíc při jízdě nezískáte žádná hodnotná data o tom, jak se auto chová," pokračuje Scuderia, která během prvních dvou dnů urazila největší vzdálenost.
"Odpoledne Kimi a tým přijali pouze rozumné rozhodnutí, konkrétně den odepsat, což se za současných pravidel už později nedá dohnat," poukazuje italský tým na omezené testování. Jednalo se o prodloužení testů či přesunu jednoho dne na příští týden, týmy se ale nakonec na žádném řešení nedohodly.
Max Verstappen vynechává mediální den před Velkou cenou Miami, jeho soukromý letoun vyrazil z Francie do USA teprve před několika hodinami. Okamžitě se tak rozšířily spekulace, že nizozemský šampion a jeho partnerka Kelly Piquet možná právě přivítali na svět svého prvního potomka.
Po krátké pauze a nabírání sil po náročné trojici závodů je tu další adrenalinová jízda – Formule 1 se o víkendu vrací na scénu Velkou cenou Miami, kde se očekává další dramatické dějství sezóny 2025.
Racing Bulls představil pro Velkou cenu Miami jednorázové růžovo-bílé zbarvení monopostů inspirované novou příchutí Red Bull Summer Edition. Své zbarvení představil i Sauber.
Ferrari představilo pro Velkou cenu Miami speciální lakování. Zatímco někteří oceňují moderní prvky značky HP, jiní kritizují design jako nevyvážený a chaotický.
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.