Po včerejším testovacím dni v Barceloně se vyjádřilo ke své nečinnosti Ferrari. Podmínky podle něj zkrátka nebyly vůbec způsobilé pro provoz vozu Formule 1, nic by se při tom nenaučili.
V Barceloně včera ráno nasněžilo a testování na okruhu bylo týmům umožněno až ve 12 hodin, kdy se sníh změnil v déšť. Na trať ale vyjelo pouze pět z deseti vozů, měřeného kola dosáhl jen Fernando Alonso s McLarenem 15 min před koncem.
Ferrari vysvětluje, proč Kimiho Räikkönena vůbec neposlalo na dráhu: "I když se odpoledne změnil sníh v déšť, tak teploty nikdy nedosáhly takových čísel, která jsou potřebná pro provoz vozu Formule 1. Teplota vzduchu se sotva přehoupla přes 2 °C a trať měla o zlomek více."
"Nemělo to žádný smysl vyjíždět, protože při tak nízkých teplotách řádně nefungují ani ty pneumatiky do deště a navíc při jízdě nezískáte žádná hodnotná data o tom, jak se auto chová," pokračuje Scuderia, která během prvních dvou dnů urazila největší vzdálenost.
"Odpoledne Kimi a tým přijali pouze rozumné rozhodnutí, konkrétně den odepsat, což se za současných pravidel už později nedá dohnat," poukazuje italský tým na omezené testování. Jednalo se o prodloužení testů či přesunu jednoho dne na příští týden, týmy se ale nakonec na žádném řešení nedohodly.
Sergio Pérez hovoří o svých očekáváních a plánech s novým týmem Cadillac, přičemž sdílel svůj pohled na nadcházející sezónu a výzvy, které ho čekají.
Red Bull opět upoutal pozornost na Velké ceně São Paula, když Max Verstappen nastoupil do závodu s novou pohonnou jednotkou a dokázal se výrazně posunout vpřed. McLaren nyní zvažuje, jak takové změny mohou ovlivnit dodržování pravidel F1 ohledně rozpočtového stropu
Prezident Ferrari John Elkann v pondělí vydal prohlášení, které vyvolalo celosvětovou pozornost. Jeho slova naznačila nespokojenost s výkonem týmu a vyvolala spekulace o možných změnách uvnitř stáje.
Toto Wolff údajně vede pokročilá jednání o prodeji menší části svého 33% podílu ve stáji Mercedes F1. Změna by mohla ovlivnit současnou vlastnickou strukturu týmu.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.