Po včerejším testovacím dni v Barceloně se vyjádřilo ke své nečinnosti Ferrari. Podmínky podle něj zkrátka nebyly vůbec způsobilé pro provoz vozu Formule 1, nic by se při tom nenaučili.
V Barceloně včera ráno nasněžilo a testování na okruhu bylo týmům umožněno až ve 12 hodin, kdy se sníh změnil v déšť. Na trať ale vyjelo pouze pět z deseti vozů, měřeného kola dosáhl jen Fernando Alonso s McLarenem 15 min před koncem.
Ferrari vysvětluje, proč Kimiho Räikkönena vůbec neposlalo na dráhu: "I když se odpoledne změnil sníh v déšť, tak teploty nikdy nedosáhly takových čísel, která jsou potřebná pro provoz vozu Formule 1. Teplota vzduchu se sotva přehoupla přes 2 °C a trať měla o zlomek více."
"Nemělo to žádný smysl vyjíždět, protože při tak nízkých teplotách řádně nefungují ani ty pneumatiky do deště a navíc při jízdě nezískáte žádná hodnotná data o tom, jak se auto chová," pokračuje Scuderia, která během prvních dvou dnů urazila největší vzdálenost.
"Odpoledne Kimi a tým přijali pouze rozumné rozhodnutí, konkrétně den odepsat, což se za současných pravidel už později nedá dohnat," poukazuje italský tým na omezené testování. Jednalo se o prodloužení testů či přesunu jednoho dne na příští týden, týmy se ale nakonec na žádném řešení nedohodly.
Sedminásobný mistr světa byl vyřazen už v Q2, zatímco jeho týmový kolega Charles Leclerc vybojoval pole position. Tento nečekaný výsledek ukazuje, jak proměnlivá může být forma v závodech Formule 1.
Charles Leclerc nečekaně ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Maďarska a získal pole position před vedoucím jezdcem šampionátu Oscarem Piastrim. Piastri v Q3 bojoval s nepříznivými podmínkami, které podle něj způsobil náhlý vítr, jež mu zkomplikoval optimální průjezd zatáčkami a zmařil šanci na první místo.
McLaren měl našlápnuto k pole position, ale Charles Leclerc překvapil a uzmul první místo pro Ferrari. Předvedl skvělé kolo právě ve chvíli, kdy to bylo nejvíce potřeba.
Laurent Mekies přiznal, že Racing Bulls se celý víkend potýkají s nedostatkem přilnavosti a špatným vyvážením vozu RB21. Podle něj se tým trápil ve všech trénincích a najít správné nastavení bylo velmi obtížné.
Předseda Ferrari John Elkann potvrdil svou důvěru ve šéfa týmu Freda Vasseura. Podpora přichází ve chvíli, kdy se tým snaží stabilizovat výkonnost a pokračovat v dlouhodobém růstu.
McLaren před kvalifikací jasně ukázal svou sílu, když v posledním tréninku dominoval a vytvořil si pohodlný náskok. Tento výkon naznačuje, že tým je připraven zaútočit na přední pozice při sobotním měření sil.
Lewis Hamilton zaostal v tréninku na Hungaroringu za týmovým kolegou Charlesem Leclercem. Brit ztrácel tempo a hledal optimální nastavení monopostu.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.