McLaren při testech v Barceloně pronásledují technické problémy. V pondělí zdrželo Fernanda Alonsa uvolněné kolo, v úterý zase celé odpoledne stál jeho týmový kolega Stoffel Vandoorne kvůli výfuku.
Belgičan kvůli tomu ujel pouze 37 kol, protože mechanici museli zkontrolovat vše uvnitř auta. "Žel jsme hned po obědě měli tento malý problém se svorkou výfuku," litoval Vandoorne včera po testech v Barceloně.
Ten se "kvůli tomu uvolnil a vyfoukl spoustu horkého vzduchu na kabeláž. V jednom ze svazků byl také kabel brzdového systému, proto se tým rozhodl pro preventivní kontrolu, proto to trvalo o něco déle, než jsme čekali," popisuje pilot McLarenu, jenž se po obědě na trati už neukázal.
Zdržení podle něj ale "nepředstavuje velký problém," s týmem prožili "pozitivní den, během kterého se naučili hodně věcí. Samozřejmě to bylo velmi příjemné usednout po zimě opět do auta. Cítil jsem se, jako bych kokpit ani neopustil, což bylo dobré."
"Dopoledne nás zdržovalo zejména počasí, na dráze bylo očividně velmi mokro a chladno. Chvíli to tedy trvalo, než všichni začali jezdit. Využili jsme příležitost a odvedli jsme nějakou práci s měřicími přístroji a nasbírali aerodynamická data."
"Pak se na dráze objevily rozumné podmínky, zvládl jsem několik řádných jízd a zkusil poznat letošní auto o něco lépe. První dojmy jsou velmi dobré. Cítil jsem se velmi pohodlně, žádná překvapení," pokračuje Vandoorne.
Poté si pochvaloval i pohonnou jednotku Renaultu: "Velmi pozitivní. Žádné velké věci, ale vše se zdá být příjemné. Ovladatelnost je velmi dobrá. Každé nastavení, které změníme, funguje tak, jak se očekává. Zatím k tomu nemám moc co říct."
#F1 Welcome to #snowy morning at Barcelona circuit 🌨️: pic.twitter.com/we25Zch5t4
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) February 28, 2018Ve středu v Barceloně počasí týmům vůbec nepřeje, přes noc nasněžilo
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.