Sebastian Vettel se nechal slyšet, že dnes bylo z důvodu špatného počasí velmi těžké udržet vozy F1 na trati v Barceloně. Němec dnes ujel 98 kol a předvedl nejrychlejší čas. A to ráno moc nejezdil, stejně jako většina ostatních.
Během dne teplota nevystoupila na více než 5°C, což byl dle Vettela, který způsobil jedny červené vlajky, když na trať po svých hodinách vytahal nečistoty, velmi limitující prvek. "Je velmi chladno, proto je nejdůležitější, že jsme ujeli skoro 100 kol.
Když uvážím, že i sněžilo, tak je OK. Ale je velmi těžké přinutit pneumatiky, aby fungovaly. Všichni bojují s tím stejným. Byly jenom 3 - 4 °C, trať měla jenom 10°C, to nejsou obvyklé podmínky. Nemůžeme si z dneška odnášet žádné detailní poznatky, protože to zkrátka nemá smysl. Snad to příští týden bude lepší," říká Sebastian Vettel.
Těžké podmínky znemožňují srovnání letošního SF71H s loňským monopostem Scuderie. I tak má Sebastian pár prvních poznatků: "Auto funguje a po stránce spolehlivosti jsme neměli žádný problém. Vše dávalo smysl. Zdá se, že jsme udělali krok vpřed. Výkonnost nejde zatím soudit, ale celkově bylo vše opravdu hladké.
Je dobré, když přijedete na testování, nastartujete auto a můžete kroužit. Prvně musíme auto pochopit, to je hlavní cíl testů. Je třeba najet hodně kol a posbírat potřebné kilometry. To je teď klíčové, později se zaměříme na výkon."
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.