Robert Kubica řekl, že byl moc upřímný, když se snažil získat místo závodního jezdce u Williamsu. Poláka v tomto "souboji" porazil Sergey Sirotkin.
Dnes ujel Robert za volantem letošního monopostu Williamsu 48 kol, na tiskové konferenci řekl, že už jej unavují neustále dotazy o jeho zdravotním stavu a potřebě něco upravovat na autě: "Když budu věci upravovat, tak vy budete pořád říkat, že mám určitá omezení. Neměli bychom o tom už mluvit," rázně uťal tyto diskuse jezdec.
"Myslím, že je dostatečné, že můžu sednout do auta a odvést svoji práci. Jasně, mám svá zranění, ale ty mě v ničem nebrání. Problém byl, že jsem byl moc upřímný ke každému, tím přicházely další dotazy. Měli bychom s tím přestat. V autě jsem se cítil dobře, jenom rozhovory s médii nebyly příjemné," smutní Robert Kubica.
"Je třeba se soustředit, svoji roli si užívám. Rád sděluji pozitivní novinky, ne pořád to stejné dokola." Kubica byl rád, že usedl do monopostu, avšak za dnešních chladných podmínek bylo obtížné cokoliv vyhodnocovat nebo simulovat. Polák zajel 7. nejrychlejší čas.
"Vše bylo OK, ale bylo to těžké odpoledne za těžkých podmínek. Podmínky jsou extrémní, to nám nepomáhá. Něco jsme vyhodnotili, bylo dobré být v autě a získat z něj pocit. Díky tomu jsem dostal lepší přehled, co je třeba zlepšovat s inženýry.
Na autě je spousta pozitivních věcí, ale na jiné je potřeba se zaměřit. To je ale zcela normální, když máte nové auto. Navíc když to auto jde zcela odlišnou filozofií ve srovnání s loňským rokem," zhodnotil letošní auto testovací pilot týmu Williams.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.