Fernando Alonso se nechal slyšet, že během prvního dne testů před sezonou 2018 mělo minimálně šest týmů velký problém. Zároveň deklaroval, že kombinace McLaren - Renault má velký potenciál.
Samotný Alonso měl problém již v 6. kole, když závada na matce kola způsobila, že se kolo samo uvolnilo a poslalo nový McLaren do štěrku. Celá situace působila jako velký paradox, protože McLaren doufal po třech problémových letech s Hondou v konečně bezproblémový start do sezony s Renaultem v zádech - to nevyšlo. Ale Toro Rosso, které nově využívá Hondu, dnes nemělo nejmenší problém.
Podle Fernanda Alonsa byl však tento problém hodně mediálně zveličen, jiné týmy měly daleko větší problémy: "Tohle je velmi, velmi malý problém, který byl však patřičně zveličen. Auto ve štěrku se vždy postará o velké titulky. V garáži dnes bylo za zavřenými dveřmi šest jiných týmů s auty rozšroubovanými, ale to nikdo neviděl."
"Jiné týmy mají problémy, velké problémy. Ale pro dnes byla na pořadu dne matka u kola." Podle Španěla McLaren "ani neplánoval moc jezdit během dopoledne" a proto je jezdec s 51 okruhy velmi spokojený. "Já jsem ujel nejvíce kol ze všech během odpoledne. Ostatní na to měly až moc problémů, proto jde o velmi dobrý start."
"Vše šlo hladce a dobře. Pár věcí jsme se snažili změnit, ale to je na novém autě vždycky. Ale zatím, zvláště po stránce motoru, jsem velmi spokojený. Myslím, že v týmu McLaren-Renault je velký potenciál. Po stránce výkonnosti je moc brzy na jakékoliv soudy, ale zatím je vše dle očekávání z větrného tunelu a dat, která jsme měli.
Není důvod si myslet, že bychom nebyli konkurenceschopní. Víme, jak dobré šasi vloni bylo. Máme motor, který není žádným experimentem nebo novinkou - jde o evoluci motoru, který vloni vyhrával závody." Problém z rána ukázal, jak je výhodné, když jeden motor používá více týmů, nikoliv pouze jeden, jak to bylo s Hondou.
"Měli jsme problém, kvůli kterému jsme dvě hodiny stáli. Ale i tak víte, že ostatní kluci stále krouží a sbírají data o ovladatelnosti motoru. I oni čelí stejným otázkám a možná je vyřeší. Když se vrátíte do auta, tak už třeba máte řešení díky jinému týmu. Proto je to dobrá situace," zakončil jezdec McLarenu.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.
Red Bull Racing se v roce 2026 chystá představit vlastní pohonné jednotky, které vyvinul ve spolupráci s Fordem. Šéf týmu Christian Horner je nadšený z tohoto kroku, i když si je vědom rizika, které s ním souvisí.
Lewis Hamilton čelí jednomu z nejtěžších období své kariéry, což potvrzuje i renomovaný novinář Mark Hughes. V Džiddě utrpěl pravděpodobně svou nejtvrdší porážku od týmového kolegy, což zdůrazňuje složitost jeho současné situace.
Zak Brown očekává, že mezi Norrisem a Piastrim může v budoucnu dojít ke střetu kvůli jejich ambicím. Zdůraznil však, že McLaren má jasná pravidla a silné vedení, aby podobné situace zvládl.
Isack Hadjar musel na cestě do Formule 1 překonat mnoho překážek, ale nyní, když dostal šanci, ji využívá naplno a zanechává silný dojem.
George Russell, pilot Mercedesu, je přesvědčen, že jeho tým je po pěti závodech v sezóně 2025 „mnohem blíže“ lídrovi šampionátu McLarenu, než se původně očekávalo. Podle Russella se Mercedesu podařilo výrazně zúžit rozdíl a teď už je zcela jasné, že McLaren není jediným tým, který má šanci na titul.
Bývalý pilot F1 Gijs van Lennep tvrdí, že Max Verstappen už dávno dokázal svou výjimečnost a není třeba čekat na konec jeho kariéry. Podle něj si Verstappen své místo mezi nejlepšími zasloužil už nyní.
Lewis Hamilton nezažívá ve Ferrari zrovna pohádkový příběh. Teď se k názoru Ralfa Schumachera přidal i bývalý jezdec Red Bullu, který se domnívá, že britský šampion by po sezoně 2025 mohl Formuli 1 definitivně opustit.