McLaren dnes ráno světu ukázal nový vůz pro letošní šampionát Formule 1. Po loňské neúspěšné sezóně, v níž se rozešel s Hondou, mění jeho zbarvení: černo-oranžovou nahrazuje oranžovo-modrá.
McLaren poprvé ve své 52leté historii bude závodit s vozem poháněným motorem Renault. Na voze je papájová oranžová s modrou, tedy barvy, s nimiž poprvé nastoupil v šampionátu F1 před 50 lety.
McLaren budou stejně jako loni na dráze reprezentovat Fernando Alonso, jenž se letos pustí také do vytrvalostního šampionátu WEC s Toyotou, a Stoffel Vandoorne - toho čeká druhá sezóna v F1.
Filozofie MCL33 následuje svého předchůdce na základě dat nasbíraných v roce 2017 s mnoha vylepšeními. Spousta práce byla věnována optimalizaci uspořádání nového motoru Renault a nasazení nové ochrany kokpitu Halo.
Inspired by our history, driven by our future. Ladies and gentlemen, the McLaren #MCL33. https://t.co/6EYoGHxhf1 #BeBrave pic.twitter.com/yo9ebTU8ow
— McLaren (@McLarenF1) February 23, 2018Video: Představení nového McLarenu MCL33
Nový monopost dnes čeká ve Španělsku dynamický natáčecí den, v pondělí potom začne předsezónní testování na okruhu Circuit de Catalunya nedaleko Barcelony.
"Má zima mi přišla o něco kratší než obvykle, protože jsem se už v kokpitu zúčastnil 24hodinového závodu a několika testů sportovních aut. Opravdu se těším, až po 3 měsících poprvé usednu za volant vozu F1. Když se dívám na nové auto, tak cítím neuvěřitelné vzrušení, ale také obavy. Vím, jak to tohle auto důležité pro tým, a doufám, že dosáhne toho, co si všichni přejeme, " uvádí Alonso.
"Pokud budeme schopni rozvíjet klíčové silné stránky loňského šasi a spojíme je s vylepšenou pohonnou jednotkou Renault, pak si myslí, že budeme schopni udělat krok kupředu. Auto rozhodně vypadá velmi čistě a promyšleně a myslím si, že nové barvy jsou opravdu skvělé, lahodné pro oko. Teď už zkrátka chci usednout za volant!" přeje si španělská hvězda týmu.
"Myslím, že celý tým je na toto auto hrdý. Oddělení konstrukce, inženýringu a aerodynamiky odvedla neuvěřitelnou práci, když zvládli nové auto s novou pohonnou jednotkou za tak krátký čas. Nikdy jsme nezvolili snadnou cestu nebo se nepřemýšleli o zkrácení procesu či řešení. Výsledkem je auto, které je čisté a dobře řešené," komentuje závodní ředitel Eric Boullier.
Srovnání loňského McLarenu MCL32 s letošním MCL33
Technické specifikace McLarenu MCL33: zde.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.