Robert Kubica tvrdí, že byl téměř přesvědčený o tom, že to bude právě on, kdo se s Williamsem postaví na start Velké ceny Austrálie 2018. Nakonec však dostane šanci Sergej Sirotkin, který byl jmenován závodním pilotem britské stáje po boku Lance Strolla.
Polák hodně usiloval o to, aby závodní sedačku vedle mladého Kanaďana získal on, Williams se po testu pneumatik v Abú Zabí ale nakonec rozhodl pro ruského mladíka, jenž také dokázal sehnat více peněz.
Kubica poté přijal roli rezervního a vývojového jezdce. Dostane alespoň příležitost během předsezónních testů v Barceloně, během testů v průběhu sezóny i ve třech pátečních trénincích před velkými cenami. A stále věří, že má v F1 budoucnost.
"Příštích sedm, osm či devět měsíců sezóny mě k tomu může přiblížit. Opravdu nevím, jak moc jsem byl tomu okamžiku blízko, ale teď už to není důležité," popisuje pilot, jenž kdysi zářil u Renaultu, než utrpěl vážné zranění při nehodě v rallye.
"U mě je pravidlem, že si udržuji nízká očekávání a mám ve zvyku věřit věcem až tehdy, když se stanou. Ale v určitou chvíli jsem byl téměř přesvědčený, že v Austrálii pojedu," přiznává. Nakonec se tamějšího závodu ale zúčastní pouze jako rezervní pilot.
"Přemýšlel jsem o tom, a abych byl upřímný, tak si nemyslím, že pro mě půjde o příjemný okamžik. Jezdit na závody a pozorovat, jak si to ostatní piloti rozdávají na trati, to nebude hezké, ale stojí to za to zkusit, abych se mohl vrátit. Stejně tak to může být součástí dlouhé cesty, kterou jsem zatím ušel, a jsem rád, že jsem se dostal do tohoto bodu.
Myslím si taky, že dojde na skvělé okamžiky, kdy pocítím v této roli satisfakci, byť nebudu závodit a bojovat na dráze. Udělám všechno pro to, abych tuto šanci dostal znovu. Mám za cíl dostat zpět to, co mi život do určité míry vzal. Doufám, že mi to nebylo vzato navždy," pokračuje Kubica.
Nyní se bude soustředit na to, aby svými zkušenostmi pomohl Williamsu a jeho mladým pilotům: "V určitém smyslu budu také tlumočníkem. Inženýři často sedí u jednoho stolu s piloty, jenže hovoří odlišnou řečí. Dívají se na stejné věci odlišným způsobem.
Nerozumí prioritám jezdců a ti zase úplně nechápou inženýry. Je to tím, že tento sport známe z úplně jiných stran. Mám před sebou velkou výzvu. Získám přístup k novým informacím, a proto se budu schopný stát lepším jezdcem. Ani ne o tolik rychlejším, jako kompletnější osobností v motorsportu," dodává Kubica.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.