Nico Hülkenberg je další osobností padoku, která mírní vysoká očekávání před sezónou 2018. Podle něj Renault ještě nejméně další 2 roky nebude moci bojovat s Mercedesem o vítězství ve velkých cenách.
Francouzský tým začne svou třetí sezónu poté, co odkoupil podfinancovaný a zastaralý Lotus. "Jde o časově velmi náročnou věc, dostat tým na úroveň Red Bullu a Mercedesu. Investice, které nyní proudí do budov a modernizace továrny, ten užitek z toho se projeví až za dva či tři roky, ne dříve, dokud vše nebude běžet a všemu neporozumíme," upozorňuje německý pilot.
"A vždy s tím souvisí tak dlouhý zaváděcí čas. Všichni si prošli tím stejným. Podívejte se na Mercedes, kolik let byli OK, ale kde jsou teď. Totéž Red Bull. Pár roků to zabere zvládnout tyto věci, protože tohle je tak složitý sport a pravidla se neustále mění, takže se neustále mění i hra. Musíte se neustále přizpůsobovat a potřebujete nové lidi s novými nápady - a více lidí," pokračuje Hülkenberg pro Autosport.
Renault sice v letech 2005 a 2006 vyhrál šampionát, ale pak závodní tým prodal a společnost Genii do něj neinvestovala. Věci se ale po návratu pod hlavičku francouzské automobilky opět znatelně mění k lepšímu.
"Nenazval bych to radikálním posunem, ale pouhým okem vidíte, že se spousta věcí posouvá nebo že se na nich neustále pracuje. Musíte pochopit, odkud tento tým vzešel. Když se Renault rozhodl ho koupit zpět a udělat z něj opět tovární tým, tak byl ve velmi špatném stavu. Trvá to, než bude opět znovu vybudován, i když my bychom si přáli, aby k tomu došlo za dva týdny, tak k tomu nedojde," vysvětluje Hülkenberg.
2018 Head Jewellery!!! @RenaultSportF1 @SchuberthHelmet @f1 @JMD_helmets pic.twitter.com/6VlnfLG68h
— Nico Hülkenberg (@HulkHulkenberg) February 19, 2018Nová přilba Nica Hülkenberga pro sezónu 2018
Loni se v průběhu sezóny znatelně zlepšil a ve druhé části porazil Toro Rosso i Haas. "Zlepšení v Silverstone změnilo hru během naší sezóny. Opravdu nás to pozvedlo ze stavu, kdy jsme neměli na body, do pravidelně bodujícího účastníka. Ve druhé části sezóny jsme byli Top 10 materiálem."
"Ale moc dobré už nebylo to, že jsme si nechali ujít spoustu příležitostí kvůli mnoha problémům, jímž jsme čelili. Týkaly se však toho, odkud tým vzešel. Musíme tyto věci vyřešit. Chtěl bych, aby k tomu došlo hned, abychom do sezóny 2018 vstoupili s podstatně konkurenceschopnější balíkem a v dalším roce bychom to rozjeli, než aby se tyto věci objevovaly v intervalech," dodává pilot Renaultu.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.
Šéf Williamsu James Vowles varuje, že tým může být v Maďarsku méně konkurenceschopný, přestože nový upgrade vozu ve Spa fungoval. Hungaroring podle něj odhalí limity vozu, který lépe sedí rychlým tratím.
Max Verstappen přiznal, že při obhajobě svých manévrů u komisařů často cituje Ayrtona Sennu. Používá jeho slavná slova: „Pokud už nezkusíš mezeru, která tam je, nejsi závodník.“
Max Verstappen potvrdil setrvání u Red Bullu i pro sezonu 2026, ačkoliv jeho budoucnost byla dlouho předmětem spekulací. Jeho rozhodnutí přichází v době příprav na novou motorovou éru Formule 1.
Red Bull nasadil Yukimu Tsunodovi novou specifikaci podlahy před kvalifikací na Grand Prix Belgie. Tento krok se vyplatil a zlepšil jeho výkon.
Lewis Hamilton přiznal, že intenzita ve Ferrari je mnohem větší, než si dokázal představit. Přechod z Mercedesu do italského týmu pro něj znamenal zásadní kulturní i pracovní změnu.
Frédéric Vasseur prodloužil smlouvu a nadále povede tým Ferrari ve Formuli 1. Tým tím vyjadřuje důvěru v jeho dosavadní práci a směr, kterým Scuderii vede.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.