Nico Hülkenberg je další osobností padoku, která mírní vysoká očekávání před sezónou 2018. Podle něj Renault ještě nejméně další 2 roky nebude moci bojovat s Mercedesem o vítězství ve velkých cenách.
Francouzský tým začne svou třetí sezónu poté, co odkoupil podfinancovaný a zastaralý Lotus. "Jde o časově velmi náročnou věc, dostat tým na úroveň Red Bullu a Mercedesu. Investice, které nyní proudí do budov a modernizace továrny, ten užitek z toho se projeví až za dva či tři roky, ne dříve, dokud vše nebude běžet a všemu neporozumíme," upozorňuje německý pilot.
"A vždy s tím souvisí tak dlouhý zaváděcí čas. Všichni si prošli tím stejným. Podívejte se na Mercedes, kolik let byli OK, ale kde jsou teď. Totéž Red Bull. Pár roků to zabere zvládnout tyto věci, protože tohle je tak složitý sport a pravidla se neustále mění, takže se neustále mění i hra. Musíte se neustále přizpůsobovat a potřebujete nové lidi s novými nápady - a více lidí," pokračuje Hülkenberg pro Autosport.
Renault sice v letech 2005 a 2006 vyhrál šampionát, ale pak závodní tým prodal a společnost Genii do něj neinvestovala. Věci se ale po návratu pod hlavičku francouzské automobilky opět znatelně mění k lepšímu.
"Nenazval bych to radikálním posunem, ale pouhým okem vidíte, že se spousta věcí posouvá nebo že se na nich neustále pracuje. Musíte pochopit, odkud tento tým vzešel. Když se Renault rozhodl ho koupit zpět a udělat z něj opět tovární tým, tak byl ve velmi špatném stavu. Trvá to, než bude opět znovu vybudován, i když my bychom si přáli, aby k tomu došlo za dva týdny, tak k tomu nedojde," vysvětluje Hülkenberg.
2018 Head Jewellery!!! @RenaultSportF1 @SchuberthHelmet @f1 @JMD_helmets pic.twitter.com/6VlnfLG68h
— Nico Hülkenberg (@HulkHulkenberg) February 19, 2018Nová přilba Nica Hülkenberga pro sezónu 2018
Loni se v průběhu sezóny znatelně zlepšil a ve druhé části porazil Toro Rosso i Haas. "Zlepšení v Silverstone změnilo hru během naší sezóny. Opravdu nás to pozvedlo ze stavu, kdy jsme neměli na body, do pravidelně bodujícího účastníka. Ve druhé části sezóny jsme byli Top 10 materiálem."
"Ale moc dobré už nebylo to, že jsme si nechali ujít spoustu příležitostí kvůli mnoha problémům, jímž jsme čelili. Týkaly se však toho, odkud tým vzešel. Musíme tyto věci vyřešit. Chtěl bych, aby k tomu došlo hned, abychom do sezóny 2018 vstoupili s podstatně konkurenceschopnější balíkem a v dalším roce bychom to rozjeli, než aby se tyto věci objevovaly v intervalech," dodává pilot Renaultu.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.