Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko si nemyslí, že by jejich piloti letos mohli bojovat o titul. Náskok Mercedesu, který připravil novou pohonnou jednotku, podle něj může být dokonce ještě větší než loni. Pochvaluje si přístup Hondy, která bude pohánět jejich dceřiné Toro Rosso.
"Motor [Renaultu] by měl být letos spolehlivější a silnější, my budeme mít od počátku konkurenceschopnější šasi, ale Mercedes staví nový motor. Může dojít k tomu, že jejich náskok bude dokonce ještě vyšší," uvádí Marko, podle něhož Red Bull konstruktérský titul sotva získá. Pokud ale ve Francii přijdou s takovou pohonnou jednotkou, s jakou slibují, pak by podle něj jejich ztráta mohla být nižší.
"Viděli jsme, že my vždy zrychlíme ve druhé polovině sezóny, a podle analýzy dokončíme auto vždycky příliš pozdě. Nemá to žádný smysl přijít na několik desetin sekundy v posledních dvou týdnech. Důležitější je vstoupit do sezóny dobře připraveni," uvědomuje si.
Na dotaz, zda Mercedes a Ferrari nemají proti nim výhodu, když se soustředí pouze na své jedničky - Lewise Hamiltona a Sebastiana Vettela, Marko odpovídá: "Je to výhoda, ale když máte dva stejně silné jezdce, tak se navzájem tlačí k té nejvyšší úrovni výkonnosti. A také k ní tlačí techniky a šasi."
"Pokud máte jednoho jezdce, který je na limitu, pak nikdy vlastně nevíte, jak na tom jste. Je to nevýhodou, pokud se vaši jezdci vzájemně obírají o body, ale věřím, že my nejsme v situaci, kdy bychom mohli letos bojovat o titul," pokračuje Marko.
Pochvaluje si práci Hondy, s níž bude letos jezdit jejich Toro Rosso: "Zatím jsme Hondou v dobrém smyslu překvapeni, také pokud jde o jejich odhodlání a nadšení. Myslím, že se poučili z chyb, k nimž rozhodně došlo. Zatím je motor na testovacích stolicích spolehlivý. Myslím, že to bude možné, aby se do poloviny sezóny dostal na úroveň Renaultu."
A nevylučuje možný přestup Red Bullu na její pohonné jednotky, pokud své soupeře skutečně stáhne: "Pravidla se změnila, takže musíte do léta oznámit, s jakým motorem chcete příští rok závodit. Podrobně to zanalyzujeme, a pak se rozhodneme."
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.