Sportovní ředitel Mercedesu Toto Wolff uvedl, že McLaren s Renaultem vnímají jako vážné soupeře v letošním boj o titul. Mezi ně pochopitelně řadí i Ferrari, jež loni skončilo druhé, a Red Bull.
Ferrari bylo hlavním soupeřem Stříbrných šípů a Sebastian Vettel v první části sezóny dokonce vedl šampionát, nakonec jej ale Lewis Hamilton předčil. Red Bull nezačal nejlépe, ale v jejím průběhu se zlepšoval. Vyhrál tři závody a zakončil ji s nejlepším šasi ze všech týmů.
Výborný vůz měl i McLaren, se slabou a nespolehlivou pohonnou jednotkou Hondy mu to ale bylo k ničemu. Letos přechází na Renault, což by mělo podstatně zvýšit jeho konkurenceschopnost, jak si uvědomují i soupeři.
"Bereme vážně Ferrari, Red Bull, McLaren a Renault. Tito kluci mohou bojovat o šampionát a překvapit nás mohou i někteří další. Chci zůstat pokorný a očekávat boj se všemi těmito týmy. Pokud dokážeme dát vše dohromady jako minulý rok, pak budeme vyhrávat závody a bojovat o šampionáty. Pokud ne, pak jsme nebyli dost dobří," říká Wolff pro Autosport.
Loňské výkon Ferrari oceňuje a je rád, že je nakonec porazili: "Bylo to výjimečné, jak [jejich] auto fungovalo na dráze. A během zimy dosáhli zřejmě největšího pokroku ze všech týmů. Jsem rád, že jsme to udrželi dohromady. Dosáhli jsme 11 vítězství proti pěti Ferrari a stopky nikdy nelžou."
"I přesto musíme zůstat oběma nohama na zemi. Ferrari mohlo vyhrát více závodů. Vnímáme je velmi vážně jako skutečného uchazeče o titul, podobně jako další týmy," uzavírá sportovní ředitel Mercedesu, který své nové auto odhalí ve stejný den jako soupeř z Maranella - již tento čtvrtek 22. února 2018.
Jeden z nejvýraznějších a nejdiskutovanějších aktérů historie Formule 1 se ozval ve chvíli, kdy Red Bull čelí otřesům po nečekaném odvolání Christiana Hornera. Bývalý vlastník šampionátu se rozhodl veřejně reagovat na události, které zasáhly nejen jeho dlouholetého přítele, ale i celý paddock – a naznačil, zda podle něj bylo možné Hornerův pád odvrátit.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.
Dr. Helmut Marko zavzpomínal na více než dvacet let trvající spolupráci s Christianem Hornerem, se kterým společně vybudovali z Red Bullu špičkový tým Formule 1. Jejich odlišné přístupy se často doplňovaly a stály za klíčovými rozhodnutími, která Red Bull dovedla k vrcholu.
Christian Horner sehrál klíčovou roli při uzavření dohody s Hondou, která Red Bull vrátila na špičku F1. Právě toto partnerství odstartovalo novou éru dominance týmu.
Günther Steiner vyjádřil překvapení nad nečekaným odchodem Christiana Hornera z čela Red Bullu a označil ho za výrazný otřes pro tým. Podle něj bude těžké nahradit lídra, který byl symbolem stability.
Bývalý jezdec F1 Jolyon Palmer označil penalizaci Oscara Piastriho po Velké ceně Velké Británie za „extrémní, mírně řečeno“. Trest vyvolal mezi odborníky a fanoušky kontroverzi.
James Vowles poskytl nejnovější zprávy o své manželce Rachel Rolph a jejich novorozeném miminku. Ve veřejném prohlášení vyjádřil radost a vděčnost za zdraví celé rodiny a podělil se o první dojmy z otcovství.
Andrea Kimi Antonelli začal svou kariéru ve Formuli 1 slibně, ale nyní čelí obtížím. Mercedes věří, že mu pomůže tyto problémy překonat a vrátit se zpět na vítěznou cestu.
McLaren suverénně vede šampionát konstruktérů a Lando Norris si je vědom, jaké štěstí má s monopostem MCL39. Tento vůz mu dává potřebnou rychlost a jistotu k tomu, aby tým mohl bojovat o titul.
Christian Horner nezůstal jediný, kdo opustil Red Bull, společnost s ním opustili i dva další členové vrcholového managementu. Tým tak čelí největšímu otřesu ve vedení od svého vstupu do Formule 1.