Sportovní ředitel Mercedesu Toto Wolff uvedl, že McLaren s Renaultem vnímají jako vážné soupeře v letošním boj o titul. Mezi ně pochopitelně řadí i Ferrari, jež loni skončilo druhé, a Red Bull.
Ferrari bylo hlavním soupeřem Stříbrných šípů a Sebastian Vettel v první části sezóny dokonce vedl šampionát, nakonec jej ale Lewis Hamilton předčil. Red Bull nezačal nejlépe, ale v jejím průběhu se zlepšoval. Vyhrál tři závody a zakončil ji s nejlepším šasi ze všech týmů.
Výborný vůz měl i McLaren, se slabou a nespolehlivou pohonnou jednotkou Hondy mu to ale bylo k ničemu. Letos přechází na Renault, což by mělo podstatně zvýšit jeho konkurenceschopnost, jak si uvědomují i soupeři.
"Bereme vážně Ferrari, Red Bull, McLaren a Renault. Tito kluci mohou bojovat o šampionát a překvapit nás mohou i někteří další. Chci zůstat pokorný a očekávat boj se všemi těmito týmy. Pokud dokážeme dát vše dohromady jako minulý rok, pak budeme vyhrávat závody a bojovat o šampionáty. Pokud ne, pak jsme nebyli dost dobří," říká Wolff pro Autosport.
Loňské výkon Ferrari oceňuje a je rád, že je nakonec porazili: "Bylo to výjimečné, jak [jejich] auto fungovalo na dráze. A během zimy dosáhli zřejmě největšího pokroku ze všech týmů. Jsem rád, že jsme to udrželi dohromady. Dosáhli jsme 11 vítězství proti pěti Ferrari a stopky nikdy nelžou."
"I přesto musíme zůstat oběma nohama na zemi. Ferrari mohlo vyhrát více závodů. Vnímáme je velmi vážně jako skutečného uchazeče o titul, podobně jako další týmy," uzavírá sportovní ředitel Mercedesu, který své nové auto odhalí ve stejný den jako soupeř z Maranella - již tento čtvrtek 22. února 2018.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.