Daniel Ricciardo se chce dostat na pódium hned v prvním závodě sezóny před zraky svých domácích fanoušků v Melbourne. Podle výpočtů by na to jeho Red Bull měl být dobře.
V předchozích letech rakouský tým měl s novým vozem obvykle skluz a představoval ho až na poslední chvíli. Letos má být ale mezi prvním, svou novou zbraní se má pochlubit již příští pondělí 19. února 2018, týden před začátkem předsezónních testů v Barceloně.
Minulou sezónu sice Red Bull končil s nejlepším vozem, sezónu ale moc dobře nezačal: "Loni jsme si už při zimních testech uvědomili, že jsme pozadu za Mercedesem a Ferrari. Letos chceme být od počátku v dobré formě. Chceme být v prvním závodě na pódiu," říká Ricciardo.
Jejich pokrok byl loni limitován také Renaultem, který postavil až třetí nejlepší pohonnou jednotku v poli. V závěru sezóny se navíc projevovala její nespolehlivost, na níž doplácelo zejména dceřiné Toro Rosso. To letos přechází k Hondě, která se po třech letech předčasně rozloučila s McLarenem.
Ricciardo má však z Viry dobré zprávy: "Je jasné, že spolehlivost a efektivita jsou nyní lepší. Tvrdě pracujeme s aerodynamiky, a pokud jsou naše výpočty správné, pak bychom v Melbourne měli být v dobré formě a bojovat o umístění v nejlepší trojce."
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.