Vijay Mallya je hrdý na to, co se svou Force Indií v F1 dosáhli. Obrovské rozdíly v rozpočtech a odměnách v ní ale za současných podmínek nezávislým týmům neumožní bojovat s továrními týmy automobilek o vítězství.
"Jsem extrémně hrdý na to, kam jsme to za posledních 10 let dotáhli. V roce 2008 jsme se pohybovali na konci roštu a teď jsme zavedeným týmem, který skončil čtvrtý. To je obrovský úspěch. Dosahovat těchto výsledků je neuvěřitelné zadostiučinění - a přitom porážet takové týmy, jako je Williams, Renault a McLaren," usmívá se Mallya.
Pokud jde o další postup, zůstává realistou: "Momentálně existuje velká propast, kterou musíme na špičkové týmy stáhnout, ale i přesto jsem hrdý na to, že jsme nejlepší ze zbytku. Závodíme s obrovskými automobilkami a musíme být realističtí, pokud jde o to, co s našimi zdroji můžeme dosáhnout. Cílem pro budoucnost je udržet svou pozici a začít stahovat náskok týmů před námi."
Závodní stáje Mercedes či Ferrari mají mnohem vyšší rozpočty, navíc mohou počítat se štědrou podporou svých automobilek: "Být nezávislým týmem má pozitiva i negativa. Jednou z těch dobrých stránek je to, že si můžeme zvolit svůj motor. A spojení, které máme s Mercedesem, se prokázalo být výborným strategickým rozhodnutím."
"Zároveň nemám ten luxus mít za sebou velkou automobilu a zdroje, které to obnáší. Není tajemstvím, že postrádáme finanční sílu Mercedesu a Ferrari. Tyto privilegované týmy automobilek také těží z užitečných dohod o peněžních odměnách, které ještě více zvětšují propast, která je odděluje od nezávislých týmů. To podle nás mělo vždy dopad na zdraví a konkurenceschopnost sportu," kritizuje Mallya pro First Post systém rozdělování peněz v F1.
"Spravedlivější dělení fondu odměn by ostatním týmům včetně Force Indie umožnilo soupeřit na vyrovnanějších základech. Pokud tohle nebude vyřešeno, tak je nepravděpodobné, že bychom se dočkali závodního vítězství nezávislého týmu.
Mezitím musíme jednoduše vytěžit co nejvíce ze zdrojů, které máme, a dostat z nich maximum výkonnosti. Proto je to tak zvláštní pocit skončit v posledních dvou sezónách pravidelně na čtvrtém místě. Možná nejsme schopni vítězit, ale dokážeme bojovat i ve vyšší hmotnostní kategorii a dosahovat výjimečných výsledků... mnoho pozorovatel nás nazývá nejefektivnějším týmem na roštu," těší Mallyu.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.
Alex Dunne ovládl deštěm ovlivněný závod ve Spa a díky třetímu vítězství sezóny se vrátil do čela šampionátu F2. Na stupních vítězů ho doplnili Arvid Lindblad a potřetí v řadě i Roman Staněk.
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.