Vijay Mallya je hrdý na to, co se svou Force Indií v F1 dosáhli. Obrovské rozdíly v rozpočtech a odměnách v ní ale za současných podmínek nezávislým týmům neumožní bojovat s továrními týmy automobilek o vítězství.
"Jsem extrémně hrdý na to, kam jsme to za posledních 10 let dotáhli. V roce 2008 jsme se pohybovali na konci roštu a teď jsme zavedeným týmem, který skončil čtvrtý. To je obrovský úspěch. Dosahovat těchto výsledků je neuvěřitelné zadostiučinění - a přitom porážet takové týmy, jako je Williams, Renault a McLaren," usmívá se Mallya.
Pokud jde o další postup, zůstává realistou: "Momentálně existuje velká propast, kterou musíme na špičkové týmy stáhnout, ale i přesto jsem hrdý na to, že jsme nejlepší ze zbytku. Závodíme s obrovskými automobilkami a musíme být realističtí, pokud jde o to, co s našimi zdroji můžeme dosáhnout. Cílem pro budoucnost je udržet svou pozici a začít stahovat náskok týmů před námi."
Závodní stáje Mercedes či Ferrari mají mnohem vyšší rozpočty, navíc mohou počítat se štědrou podporou svých automobilek: "Být nezávislým týmem má pozitiva i negativa. Jednou z těch dobrých stránek je to, že si můžeme zvolit svůj motor. A spojení, které máme s Mercedesem, se prokázalo být výborným strategickým rozhodnutím."
"Zároveň nemám ten luxus mít za sebou velkou automobilu a zdroje, které to obnáší. Není tajemstvím, že postrádáme finanční sílu Mercedesu a Ferrari. Tyto privilegované týmy automobilek také těží z užitečných dohod o peněžních odměnách, které ještě více zvětšují propast, která je odděluje od nezávislých týmů. To podle nás mělo vždy dopad na zdraví a konkurenceschopnost sportu," kritizuje Mallya pro First Post systém rozdělování peněz v F1.
"Spravedlivější dělení fondu odměn by ostatním týmům včetně Force Indie umožnilo soupeřit na vyrovnanějších základech. Pokud tohle nebude vyřešeno, tak je nepravděpodobné, že bychom se dočkali závodního vítězství nezávislého týmu.
Mezitím musíme jednoduše vytěžit co nejvíce ze zdrojů, které máme, a dostat z nich maximum výkonnosti. Proto je to tak zvláštní pocit skončit v posledních dvou sezónách pravidelně na čtvrtém místě. Možná nejsme schopni vítězit, ale dokážeme bojovat i ve vyšší hmotnostní kategorii a dosahovat výjimečných výsledků... mnoho pozorovatel nás nazývá nejefektivnějším týmem na roštu," těší Mallyu.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.