Vijay Mallya je hrdý na to, co se svou Force Indií v F1 dosáhli. Obrovské rozdíly v rozpočtech a odměnách v ní ale za současných podmínek nezávislým týmům neumožní bojovat s továrními týmy automobilek o vítězství.
"Jsem extrémně hrdý na to, kam jsme to za posledních 10 let dotáhli. V roce 2008 jsme se pohybovali na konci roštu a teď jsme zavedeným týmem, který skončil čtvrtý. To je obrovský úspěch. Dosahovat těchto výsledků je neuvěřitelné zadostiučinění - a přitom porážet takové týmy, jako je Williams, Renault a McLaren," usmívá se Mallya.
Pokud jde o další postup, zůstává realistou: "Momentálně existuje velká propast, kterou musíme na špičkové týmy stáhnout, ale i přesto jsem hrdý na to, že jsme nejlepší ze zbytku. Závodíme s obrovskými automobilkami a musíme být realističtí, pokud jde o to, co s našimi zdroji můžeme dosáhnout. Cílem pro budoucnost je udržet svou pozici a začít stahovat náskok týmů před námi."
Závodní stáje Mercedes či Ferrari mají mnohem vyšší rozpočty, navíc mohou počítat se štědrou podporou svých automobilek: "Být nezávislým týmem má pozitiva i negativa. Jednou z těch dobrých stránek je to, že si můžeme zvolit svůj motor. A spojení, které máme s Mercedesem, se prokázalo být výborným strategickým rozhodnutím."
"Zároveň nemám ten luxus mít za sebou velkou automobilu a zdroje, které to obnáší. Není tajemstvím, že postrádáme finanční sílu Mercedesu a Ferrari. Tyto privilegované týmy automobilek také těží z užitečných dohod o peněžních odměnách, které ještě více zvětšují propast, která je odděluje od nezávislých týmů. To podle nás mělo vždy dopad na zdraví a konkurenceschopnost sportu," kritizuje Mallya pro First Post systém rozdělování peněz v F1.
"Spravedlivější dělení fondu odměn by ostatním týmům včetně Force Indie umožnilo soupeřit na vyrovnanějších základech. Pokud tohle nebude vyřešeno, tak je nepravděpodobné, že bychom se dočkali závodního vítězství nezávislého týmu.
Mezitím musíme jednoduše vytěžit co nejvíce ze zdrojů, které máme, a dostat z nich maximum výkonnosti. Proto je to tak zvláštní pocit skončit v posledních dvou sezónách pravidelně na čtvrtém místě. Možná nejsme schopni vítězit, ale dokážeme bojovat i ve vyšší hmotnostní kategorii a dosahovat výjimečných výsledků... mnoho pozorovatel nás nazývá nejefektivnějším týmem na roštu," těší Mallyu.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.