Fernando Alonso věří Renaultu i tomu, že se letos dočká vítězství. McLaren v oranžových barvách by se mu líbil, ocenil by také příchod nového velkého sponzora.
Po třech bídných sezónách s Hondou McLaren letos přechází na motory Renault, s nímž Alonso v minulé dekádě získal dva tituly. Věří, že ve Viry vyřeší své potíže se spolehlivostí motoru, které se u něj objevily v loňském roce, a připraví konkurenceschopný produkt.
Jak velkou důvěru má v Renault? "Totální, totální," opakuje španělský pilot. "Věřím, že v současné době máme tři výrobce na velmi vysoké úrovni. Jeden ze tří - Mercedes - této éře dominuje. Ale když musíte někomu věřit, pak Renaultu, který v posledních 12 letech vyhrát šestkrát či sedmkrát. Renault je zaručený motor a vždycky byl."
Letos Alonso hodlá závodit v F1 s McLarenem i ve vytrvalostním šampionátu WEC s Toyotou, která nasadí v kategorii LMP1 jako jediný hybridní vůz (viz startovní listina) - bude mít tedy velkou šanci na vítězství v Le Mans. Proto říká, že v roce 2018 "vyhraju." Na otázku, zda k tomu dojde v F1, pro novinz AS však odpovídá s menší jistotou: "Nevím, uvidíme. Ale řekl jsem, že letos vyhraju, a taky k tomu dojde."
Loni nastoupil do Indy 500 s oranžovým monopostem. Ředitel McLaren Zak Brown nedávno naznačil, že by jejich nový vůz MCL33 mohl být vyvedený v podobných barvách. Jak by se to líbilo španělskému závodníkovi?
"Barvy jsem neviděl, ale pokud bude oranžový jako v Indy, pak to bude perfektní. Ale také by bylo super, kdy přišel sponzor a na poslední chvíli na něj nasadil své barvy. Opravdu jistá jsou očekávání, která jsou mnohem vyšší než během minulých tří zim. Atmosféra v továrně je mnohem lepší," dodává Alonso.
Jezdec IndyCar z týmu Andretti se stane testovacím pilotem Cadillacu ve Formuli 1. Pomůže Valtterimu Bottasovi a Sergiu Pérezovi s přípravami na vstup stáje do šampionátu v roce 2026.
Lando Norris přiznal, že jeho osobnost a přístup k závodění se liší od špičkových jezdců F1, Maxe Verstappena a Oscara Piastriho. Podle něj to ovlivňuje nejen jeho výkon, ale i způsob, jakým zvládá tlak na trati.
Max Verstappen po Zandvoortu otevřeně kritizoval Red Bull a přiznal, že souboj se sesterským týmem Racing Bulls by se vůbec neměl odehrávat.
Šéf Mercedesu Toto Wolff připustil, že Hamiltonův odchod do Ferrari mu ulehčil situaci, protože se tak vyhnul těžkému rozhodnutí o Britově budoucnosti u stříbrných šípů.
Půl století uplynulo od chvíle, kdy Niki Lauda poprvé korunoval svou kariéru mistrovským titulem. Ve službách Ferrari tehdy začal psát příběh, který z něj učinil jednu z největších ikon F1.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce
Během bujarých oslav po Velké ceně Nizozemska se jezdci týmu Racing Bulls, Isacku Hadjarovi, rozlomila trofej za třetí místo. Hadjar se v tu chvíli fotil se svým týmem, když se trofej vlivem tlaku rozlomila.
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.
Po Grand Prix Holandska má Oscar Piastri poprvé výrazný náskok před Landem Norrisem, který činí 34 bodů. Přesto australský jezdec dostal varování, aby při obhajobě vedení šampionátu nezaváhal.
Lewis Hamilton po havárii v Zandvoortu slíbil, že „nenechá kámen na kameni“ při přípravě na další závod. Na Monze chce využít každou šanci k nápravě a návratu do boje o body.
Liam Lawson přiznal, že ztráta místa v Red Bullu na startu sezóny 2025 byla tvrdou ranou, ale bere ji jako součást neúprosné reality Formule 1. Dodává, že se nevzdává a zůstává připravený na další šanci v šampionátu.