Fernando Alonso věří Renaultu i tomu, že se letos dočká vítězství. McLaren v oranžových barvách by se mu líbil, ocenil by také příchod nového velkého sponzora.
Po třech bídných sezónách s Hondou McLaren letos přechází na motory Renault, s nímž Alonso v minulé dekádě získal dva tituly. Věří, že ve Viry vyřeší své potíže se spolehlivostí motoru, které se u něj objevily v loňském roce, a připraví konkurenceschopný produkt.
Jak velkou důvěru má v Renault? "Totální, totální," opakuje španělský pilot. "Věřím, že v současné době máme tři výrobce na velmi vysoké úrovni. Jeden ze tří - Mercedes - této éře dominuje. Ale když musíte někomu věřit, pak Renaultu, který v posledních 12 letech vyhrát šestkrát či sedmkrát. Renault je zaručený motor a vždycky byl."
Letos Alonso hodlá závodit v F1 s McLarenem i ve vytrvalostním šampionátu WEC s Toyotou, která nasadí v kategorii LMP1 jako jediný hybridní vůz (viz startovní listina) - bude mít tedy velkou šanci na vítězství v Le Mans. Proto říká, že v roce 2018 "vyhraju." Na otázku, zda k tomu dojde v F1, pro novinz AS však odpovídá s menší jistotou: "Nevím, uvidíme. Ale řekl jsem, že letos vyhraju, a taky k tomu dojde."
Loni nastoupil do Indy 500 s oranžovým monopostem. Ředitel McLaren Zak Brown nedávno naznačil, že by jejich nový vůz MCL33 mohl být vyvedený v podobných barvách. Jak by se to líbilo španělskému závodníkovi?
"Barvy jsem neviděl, ale pokud bude oranžový jako v Indy, pak to bude perfektní. Ale také by bylo super, kdy přišel sponzor a na poslední chvíli na něj nasadil své barvy. Opravdu jistá jsou očekávání, která jsou mnohem vyšší než během minulých tří zim. Atmosféra v továrně je mnohem lepší," dodává Alonso.
Carlos Sainz po Velké ceně Miami ostře kritizoval tým Williams za chyby, kvůli kterým podle něj přišel o šanci na lepší výsledek. Nejvíc ho rozčílilo nedodržení týmových pokynů, špatná strategie a kolize s Hamiltonem těsně před cílem.
Lewis Hamilton a Ferrari poutali v Miami pozornost spíše negativně. Britův frustrovaný rádiový projev zastínil jeho výkon a otevřel otázky ohledně týmové strategie.
Spekulace o možném odchodu Maxe Verstappena z Red Bullu neutichají. Helmut Marko sice dříve nevyloučil, že by čtyřnásobný mistr světa mohl tým opustit, teď ale situaci vidí klidněji a věří, že jezdec zůstane až do roku 2026.
Lando Norris v podcastu zavzpomínal na dětství a zdůraznil, že klíčem k jeho úspěchu ve Formuli 1 byla přísná, ale podpůrná výchova s důrazem na disciplínu a hodnoty. Jeho láska k závodění začala u videoher, ale k výsledkům ho dovedla hlavně tvrdá práce a pokora.
Šéf McLarenu Andrea Stella ocenil Oscara Piastriho za mimořádnou vyzrálost a práci s pneumatikami, kterou podle něj zvládá jako ostřílený matador. Mladý Australan tak potvrzuje, že McLaren v něm našel klíčového muže pro budoucnost.
Flavio Briatore označil rezignaci Olivera Oakse za nečekanou a přiznal, že výměna Doohana za Colapinta byla nezbytná. Podle kritiků tím ale Alpine jen dál potvrzuje, že sportovní vize ustupují zákulisnímu vlivu a tlaku sponzorů, přičemž Briatore zůstává skrytým šéfem.
Soupeři McLarenu vyjádřili obavy ohledně toho, jak stáj pracuje s teplotami zadních pneumatik, což vyvolalo podezření z možného technického triku. FIA ale nyní učinila přítrž všem spekulacím a situaci definitivně uzavřela.
Carlos Sainz starší zvažuje kandidaturu na prezidenta FIA poté, co jej k tomu vyzvaly vlivné osobnosti motorsportu nespokojené se současným vedením. Mohammed Ben Sulayem čelí rostoucí kritice kvůli sérii kontroverzí a odchodů klíčových funkcionářů.
Lewis Hamilton prožil ve Ferrari napjatý víkend. Po sporné týmové režii, váhavém rozhodování a frustraci v rádiové komunikaci se rozhodl osobně uklidnit šéfa Frederica Vasseura. „Nebudu se omlouvat za to, že jsem bojovník,“ vzkázal po závodě. Vasseur jeho emoce chápe.
Argentinský jezdec Franco Colapinto nastoupí do závodního vozu Alpine už při nadcházející Velké ceně Emilia Romagna. Tým se sídlem v Enstone ho povýšil z pozice rezervního jezdce, aby nahradil Jacka Doohana, který odstartoval sezónu.
James Oakes opouští pozici šéfa týmu Alpine F1 po pouhých šesti závodech sezony 2025. Jeho nečekaný odchod naznačuje, že tým se i nadále potýká s problémy, a to jak na trati, tak v zákulisí vedení.
Lewis Hamilton v reakci na své emotivní rádiové výstupy během závodů vysvětlil, že nejde o známku frustrace, ale důkaz, že v sobě stále má vášeň a odhodlání vítězit. Podle něj právě tyto spontánní reakce ukazují, že i po letech v šampionátu mu na výsledcích záleží stejně intenzivně jako na začátku kariéry.