Fernando Alonso věří Renaultu i tomu, že se letos dočká vítězství. McLaren v oranžových barvách by se mu líbil, ocenil by také příchod nového velkého sponzora.
Po třech bídných sezónách s Hondou McLaren letos přechází na motory Renault, s nímž Alonso v minulé dekádě získal dva tituly. Věří, že ve Viry vyřeší své potíže se spolehlivostí motoru, které se u něj objevily v loňském roce, a připraví konkurenceschopný produkt.
Jak velkou důvěru má v Renault? "Totální, totální," opakuje španělský pilot. "Věřím, že v současné době máme tři výrobce na velmi vysoké úrovni. Jeden ze tří - Mercedes - této éře dominuje. Ale když musíte někomu věřit, pak Renaultu, který v posledních 12 letech vyhrát šestkrát či sedmkrát. Renault je zaručený motor a vždycky byl."
Letos Alonso hodlá závodit v F1 s McLarenem i ve vytrvalostním šampionátu WEC s Toyotou, která nasadí v kategorii LMP1 jako jediný hybridní vůz (viz startovní listina) - bude mít tedy velkou šanci na vítězství v Le Mans. Proto říká, že v roce 2018 "vyhraju." Na otázku, zda k tomu dojde v F1, pro novinz AS však odpovídá s menší jistotou: "Nevím, uvidíme. Ale řekl jsem, že letos vyhraju, a taky k tomu dojde."
Loni nastoupil do Indy 500 s oranžovým monopostem. Ředitel McLaren Zak Brown nedávno naznačil, že by jejich nový vůz MCL33 mohl být vyvedený v podobných barvách. Jak by se to líbilo španělskému závodníkovi?
"Barvy jsem neviděl, ale pokud bude oranžový jako v Indy, pak to bude perfektní. Ale také by bylo super, kdy přišel sponzor a na poslední chvíli na něj nasadil své barvy. Opravdu jistá jsou očekávání, která jsou mnohem vyšší než během minulých tří zim. Atmosféra v továrně je mnohem lepší," dodává Alonso.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.