Pořadatelé Velké ceny Ázerbájdžánu žádají o lepší podmínky, současný kontrakt je podle nich nepřijatelný. Jak k tomu přistoupí noví majitelé?
Baku svůj první závod v historické části města hostilo poprvé v roce 2016 poté, co se dohodlo s předchozím šéfem a výborným obchodníkem F1 Berniem Ecclestonem, od kterého nic nedostal levně. Ministr mládeže a sportu Azad Rahimov se kvůli tomu chystá v dubnu sejít s novými majiteli, se společností Liberty Media.
"Do tří měsíců po velké ceně musíme dát odpověď vedení Formule 1 na to, zda prodloužíme smlouvu na dalších 5 let do roku 2025. Všichni chápou, že kontrakt, který nyní máme, je nepřijatelný. Myslím, že nové vedení F1 to chápe také," uvádí Rahimov.
"Nyní jednáme o několika komerčních podmínkách, sponzorských právech a ceně, kterou platíme. Myslím si ale, že jak my, tak i vedení F1 má touhu závod zde ponechat," pokračuje ázerbájdžánský ministr.
To však není tak jisté. Liberty Media totiž naznačila, že s některými současnými místy závodů není spokojená a že by je ráda nahradila atraktivnějšími působišti.
Její výkonný ředitel Greg Maffei konkrétně na adresu Baku uvedl, že závod nepřispívá k celkovému růstu F1. Jediným důvodem, proč tam F1 zamířila, je podle něj vysoký poplatek, který byli ochotni dát Ecclestoneovi.
Oscar Piastri momentálně vede průběžné pořadí šampionátu F1, avšak sám nevěří, že by některý z jezdců byl skutečným kandidátem na titul mistra světa.
Isack Hadjar je vážným kandidátem na nahrazení Yukiho Tsunody v Red Bullu, což by pro něj mohlo být životní šancí i obrovským testem. Tento krok může odstartovat jeho hvězdnou kariéru, nebo ji naopak brzy ukončit.
Toto Wolff představil tříletý vývojový plán pro Kimiho Antonelliho, čímž potvrdil, že Mercedes s mladým Italem počítá dlouhodobě. Podle Wolffa je klíčové, aby Antonelli dostal čas na zrání a přípravu, než vstoupí do světa Formule 1.
Šéf Ferrari Fred Vasseur uvedl, že tým pravděpodobně přiveze na Velkou cenu Rakouska novinky pro monopost SF-25. Úpravy by měly pomoci zvýšit konkurenceschopnost na Red Bull Ringu.
Liam Lawson zažil nepříjemný začátek sezony, když po pouhých dvou závodech přišel o místo v hlavním týmu Red Bull. Tento nečekaný krok jasně ukázal, jak rychle se mohou měnit plány ve vysoce konkurenčním prostředí Formule 1. Novozélanďan reagoval na tvrzení Red Bullu.
Toto Wolff uvedl, že Mercedes má stanovený časový plán pro podpis nové smlouvy s Georgem Russellem. Naznačuje tím, že tým chce mít o budoucnosti britského jezdce jasno co nejdříve.
Spekulace o budoucnosti šéfa Ferrari Frederica Vasseura sílí, ale podle Ralfa Schumachera za problémy týmu nestojí on. Bývalý pilot F1 naznačuje, že příčinu stagnace je třeba hledat jinde.
George Russell naznačil, že Hamiltonovy potíže ve Ferrari mohou souviset s odlišnou týmovou dynamikou oproti Mercedesu. Podle něj nejde jen o adaptaci, ale o hlubší rozdíly v prostředí.
Jenson Button ocenil Landa Norrise za psychickou odolnost po kolizi s týmovým kolegou Oscarem Piastrim. Podle něj Norris ukázal vyspělost tím, jak situaci zvládl.
Po premiéře filmu „F1“ v New Yorku zamířil Brad Pitt do Austinu, kde údajně absolvoval svůj první oficiální test s monopostem Formule 1 na okruhu COTA.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari během sezony 2025 nenaplňuje očekávání. Bez mimořádně konkurenceschopného vozu se mu nedaří držet krok s nejlepšími a na pódium se dosud nedostal. Podle odborníků začíná být navíc jeho věk nevýhodou.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc si na trati ve Fioranu vyzkoušeli nový supervůz Ferrari F80, který oba ohodnotili jako nejrychlejší a nejpříjemnější auto, jaké kdy řídili.