Pilot Valtteri Bottas by byl rád, pokud by v roce 2019 spolu s Lewisem Hamiltonem i nadále tvořili jezdeckou dvojici Mercedesu.
Zájem o sedačku u Mercedesu má celá řada jezdců včetně jejich juniora Estebana Ocona, jenž závodí za Force Indii, či Daniela Ricciarda, který přemýšlí o odchodu z Red Bullu, kde mu po letošní sezóně vyprší smlouva.
Bottas se ale hodlá zlepšit a u německého týmu zůstat: "Před rokem jsem si neuvědomil, kolik toho se bude třeba učit." Prožil dobrou zimní přestávku a nyní již tvrdě pracuje: "Několikrát jsem byl v továrně, kde jsem pracoval na simulátoru."
"Tým si vede dobře. Vždy záleží také na tom, co dělají ostatní, my ale věříme, že je naše auto lepší než minulý rok. Pro sezónu máme jediný cíl: bojovat o šampionát. Znám teď všechny lidi a vím, jak to celé funguje," pokračuje pro MTV finský pilot, jenž loni nahradil mistra světa Nica Rosberga.
Odhaluje také, s čím se ve své první sezóně u Mercedesu trápil: "Jednou z největších změn je má pozice při jízdě. Loni jsem s tím bojoval celou sezónu, ale nyní můžu dosáhnout slušné pozice."
Smlouvu pro ročník 2019 nemá, stejně jako jeho týmový kolega: "Pro mě by bylo dobré, kdyby Lewis pokračoval. Vycházím s ním dobře, je rychlým jezdcem a výzvou."
Pokud jde o něj samotného, tak si Valtteri uvědomuje, že "nejlepším argumentem pro smlouvu je vyhrát co nejvíce závodů." Překoná letos svá tři vítězství z loňské sezóny a bude Hamiltonovi vyrovnaným týmovým kolegou?
Max Verstappen se dostal zpět do hry o vítězství a jeho dalším cílem je dohnat 69bodovou ztrátu, aby získal svůj pátý titul mistra světa jezdců.
Lewis Hamilton po náročném víkendu v Baku varoval, že zbytek sezóny 2025 bude pro Ferrari složitý. Sedminásobný mistr světa upozornil, že tým bude mít problémy udržet krok s nejrychlejšími soupeři.
Cesta Charlese Leclerca a Carlose Sainze zpět do Monaka po Velké ceně Ázerbájdžánu nabrala nečekaný směr. Let, který měl oba piloty Ferrari dopravit domů, byl z provozních důvodů odkloněn do Itálie, čímž se jejich návrat poněkud zkomplikoval.
Australan Oscar Piastri sice drží vedení v šampionátu Formule 1, ale na okruhu v Baku na něj čekal tvrdý pád z výsluní. Jeho naděje na další body skončily hned v úvodním kole, kdy po nešťastné nehodě musel ze závodu odstoupit.
Christian Horner a Red Bull formálně uzavřeli kapitolu své spolupráce po dohodě o vyrovnání, která přišla více než dva měsíce po jeho odvolání z operativních funkcí. Tímto krokem se definitivně uzavírá dlouhá éra Hornera u týmu.
Lewis Hamilton se po závodě v Baku omluvil Charlesi Leclercovi za to, že mu nevrátil osmé místo v posledním kole.
Charles Leclerc v Baku obsadil deváté místo, přičemž jeho závod zkomplikoval problém s pohonnou jednotkou, který ho zpomalil hned v úvodu.
Mclaren v Baku zažil katastrofální víkend. Lando Norris se v Baku propadl na sedmou pozici kvůli pomalé výměně pravého předního kola v boxech.
Lídr šampionátu Oscar Piastri zažil v Baku katastrofální start do závodu, když už v prvním kole havaroval. Tento incident navíc navázal na řadu chyb, které Australan během víkendu v Ázerbájdžánu udělal, a výrazně mu zkomplikoval boj o body i vedení v šampionátu.
Carlos Sainz vybojoval své první pódium s Williamsem, když v Baku dojel třetí. Jeho výkon potvrdil, že tým se postupně zlepšuje, což jsou dobré vyhlídky do budoucna.
Max Verstappen suverénně vyhrál Velkou cenu Ázerbájdžánu před Georgem Russellem a Carlosem Sainzem, který slavil první pódium s Williamsem. Mclaren prožil jeden z nejhorších víkendů sezony.
Lewis Hamilton v Baku nepostoupil do Q3, když ho překonal jeho týmový kolega Charles Leclerc. Po kvalifikaci britský jezdec otevřeně přiznal frustraci a upozornil, že Ferrari zvolilo pneumatiky, které neodpovídaly podmínkám na trati, což nakonec rozhodlo o jeho neúspěchu.