Pilot Valtteri Bottas by byl rád, pokud by v roce 2019 spolu s Lewisem Hamiltonem i nadále tvořili jezdeckou dvojici Mercedesu.
Zájem o sedačku u Mercedesu má celá řada jezdců včetně jejich juniora Estebana Ocona, jenž závodí za Force Indii, či Daniela Ricciarda, který přemýšlí o odchodu z Red Bullu, kde mu po letošní sezóně vyprší smlouva.
Bottas se ale hodlá zlepšit a u německého týmu zůstat: "Před rokem jsem si neuvědomil, kolik toho se bude třeba učit." Prožil dobrou zimní přestávku a nyní již tvrdě pracuje: "Několikrát jsem byl v továrně, kde jsem pracoval na simulátoru."
"Tým si vede dobře. Vždy záleží také na tom, co dělají ostatní, my ale věříme, že je naše auto lepší než minulý rok. Pro sezónu máme jediný cíl: bojovat o šampionát. Znám teď všechny lidi a vím, jak to celé funguje," pokračuje pro MTV finský pilot, jenž loni nahradil mistra světa Nica Rosberga.
Odhaluje také, s čím se ve své první sezóně u Mercedesu trápil: "Jednou z největších změn je má pozice při jízdě. Loni jsem s tím bojoval celou sezónu, ale nyní můžu dosáhnout slušné pozice."
Smlouvu pro ročník 2019 nemá, stejně jako jeho týmový kolega: "Pro mě by bylo dobré, kdyby Lewis pokračoval. Vycházím s ním dobře, je rychlým jezdcem a výzvou."
Pokud jde o něj samotného, tak si Valtteri uvědomuje, že "nejlepším argumentem pro smlouvu je vyhrát co nejvíce závodů." Překoná letos svá tři vítězství z loňské sezóny a bude Hamiltonovi vyrovnaným týmovým kolegou?
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.