Tovární tým Renaultu se chce letos vyrovnat svým zákazníkům - McLarenu a Red Bullu, pokud jde o kvalitu šasi, aby mohl v budoucnu znovu začít útočit na titul.
Loni francouzský tým poskočil z devátého na šesté místo, na třetí Red Bull se stejným motorem ale ztratil přes 300 mistrovských bodů. Jeho šasi se sice během sezóny hodně zlepšilo, špičce v podobě Red Bullu či McLarenu se však stále vyrovnat nemohlo.
"Víme, že máme velkou ztrátu na Red Bull, pokud jde o šasi - z pohledu aerodynamické a mechanické platformy," uznává šéf Renaultu Cyril Abiteboul. "Známe Red Bull velmi dobře, jde o fantastické měřítko. Myslím, že momentálně mají jedno z nejlepších šasi, ne-li vůbec to nejlepší."
"Uvidíme, s čím přijdou. McLaren je pro nás trochu větší neznámou, protože měli odlišné šasi a odlišný motor, jiné jezdce, takže srovnání je velmi obtížné. Budou zajímavým měřítkem," obrací Abiteboul pozornost na svého druhého zákazníka, jenž se loni rozešel s Hondou.
"Myslím, že pokud jde o celkové kapacity, tak bychom se jim během roku měli vyrovnat. Mají velmi stabilní organizace, jež jsou velmi dobře strukturované, velmi dobře organizované a velmi dobře financované," chválí pro Autosport šéf Renaultu své soupeře, kterým budou poskytovat své pohonné jednotky.
"My se stále nacházíme v pracovním procesu. Stále rosteme a stále budujeme svůj vlastní tým. Myslím, že do roku 2019 nebudeme v pozici, abychom se jim plně vyrovnali, byť bychom rádi mezi nimi a námi během letošního roku viděli velmi malý rozdíl," přeje si Abiteboul.
Otázce, zda je jejich letošním cílem páté místo mezi konstruktéry, ale odpovídá vyhýbavě: "Naše sportovní cíle potvrdíme při prezentaci našeho vozu, ale určitě se musí nacházet v někde této oblasti," dodává 40letý Francouz.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.