Tovární tým Renaultu se chce letos vyrovnat svým zákazníkům - McLarenu a Red Bullu, pokud jde o kvalitu šasi, aby mohl v budoucnu znovu začít útočit na titul.
Loni francouzský tým poskočil z devátého na šesté místo, na třetí Red Bull se stejným motorem ale ztratil přes 300 mistrovských bodů. Jeho šasi se sice během sezóny hodně zlepšilo, špičce v podobě Red Bullu či McLarenu se však stále vyrovnat nemohlo.
"Víme, že máme velkou ztrátu na Red Bull, pokud jde o šasi - z pohledu aerodynamické a mechanické platformy," uznává šéf Renaultu Cyril Abiteboul. "Známe Red Bull velmi dobře, jde o fantastické měřítko. Myslím, že momentálně mají jedno z nejlepších šasi, ne-li vůbec to nejlepší."
"Uvidíme, s čím přijdou. McLaren je pro nás trochu větší neznámou, protože měli odlišné šasi a odlišný motor, jiné jezdce, takže srovnání je velmi obtížné. Budou zajímavým měřítkem," obrací Abiteboul pozornost na svého druhého zákazníka, jenž se loni rozešel s Hondou.
"Myslím, že pokud jde o celkové kapacity, tak bychom se jim během roku měli vyrovnat. Mají velmi stabilní organizace, jež jsou velmi dobře strukturované, velmi dobře organizované a velmi dobře financované," chválí pro Autosport šéf Renaultu své soupeře, kterým budou poskytovat své pohonné jednotky.
"My se stále nacházíme v pracovním procesu. Stále rosteme a stále budujeme svůj vlastní tým. Myslím, že do roku 2019 nebudeme v pozici, abychom se jim plně vyrovnali, byť bychom rádi mezi nimi a námi během letošního roku viděli velmi malý rozdíl," přeje si Abiteboul.
Otázce, zda je jejich letošním cílem páté místo mezi konstruktéry, ale odpovídá vyhýbavě: "Naše sportovní cíle potvrdíme při prezentaci našeho vozu, ale určitě se musí nacházet v někde této oblasti," dodává 40letý Francouz.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.
Nico Hülkenberg věří, že tým Kick Sauber se stává vážným hráčem ve středu pole. Jak uvedl, od zavedení klíčových vylepšení ve Španělsku tým nepřetržitě zrychluje a získává na sebedůvěře i výkonnosti.
Šéf McLarenu Andrea Stella představil plány na technické vylepšení po testech na Silverstonu. Tým doufá, že novinky pomohou zvýšit výkon a konkurenceschopnost vozu.
Lewis Hamilton se zapojil do práce ve Ferrari, aby pomohl vyřešit zásadní slabinu vozu SF-25. Tým doufá, že díky jeho zkušenostem najde cestu k lepším výkonům.
Franco Colapinto zažívá složitý rok 2025, kdy místo očekávaného průlomu čelí nejistotě ohledně své budoucnosti v Alpine. Neustálé spekulace kolem sedačky mu komplikují cestu vzhůru.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.