Max Verstappen je přesvědčený o tom, že by jeho Red Bull Formuli 1 jasně dominoval, pokud by měl za zády pohonné jednotky Mercedes místo Renaultu.
Je si jistý, že šasi Adriana Neweyho je opět tak dobré, že by na něj soupeři neměli. Akorát by potřebovali lepší motor: "Myslím, že pokud bychom měli na zádi motor Mercedes, tak by nás už nikdy nespatřili," prohlásil holandský pilot, jenž loni obsadil v šampionátu šestou příčku za svým týmovým kolegou Danielem Ricciardem.
I když Renault dosáhl v posledních letech pokroku, tak loni měl stále "méně koní než ostatní výrobci - s výjimkou Hondy," pokračuje pro Autosport 20letý jezdec. Na vině je hlavně slabší rekuperace tepelné energie. "Naše není tak stabilní ve srovnání s tím, co mají Mercedes a Ferrari. Musí to ale souviset s dalšími věcmi, jinak by to samozřejmě už dávno vyřešili."
Loni po velké změně aerodynamických pravidel se očekávalo, že Red Bull bude znovu bojovat o titul. Místo toho ale skončil až na třetím místě mezi konstruktéry. Své auto zlepšil až ve druhé části sezóny.
"Přemýšleli o tom, že půjdeme do konfigurace s nízkým odporem, ale to z nějakého důvodu nefungovalo. Možná to bylo trochu moc optimistické. Ale viděli jste, že tým dokáže věci velmi rychle otočit," pochvaluje si mladý pilot Red Bull, jenž sezónu zakončil s nejlepším šasi.
"Samozřejmě do té doby už máte skoro po sezóně, dodává vám to ale sebevědomí pro budoucnost, že se to může ubírat správným směrem," dodává Verstappen, jenž by letos chtěl bojovat o titul. Otázkou ale je, zda Red Bull dokáže znovu postavit tak kvalitní šasi a Renault o tolik vylepšit svou pohonnou jednotku.
Penalizace Maxe Verstappena za neoprávněný zisk výhody po projetí únikové zóny, což umožnilo Oscaru Piastrimu převzít vedení a získat vítězství, se stala zásadním momentem Velké ceny saúdské Arábie. Tento incident vyvolal kontroverze a diskuse, přičemž McLaren CEO Zak Brown považoval penalizaci za zaslouženou.
Jezdec Red Bullu Max Verstappen se v Saúdské Arábii ocitl pod drobnohledem kvůli manévru, který se stal předmětem diskusí.
Po skvělém startu z druhé pozice se Oscar Piastri v první zatáčce dostal bok po boku s Maxem Verstappenem, který však projetím únikovou zónou udržel vedení. Po odmítnutí vrátit pozici obdržel Verstappen pětisekundovou penalizaci, což Piastri využil a slavil vítězství.
Oscar Piastri si vítězstvím v Džiddě připsal třetí triumf v letošní sezoně Formule 1 a poprvé v kariéře převzal vedení v průběžném pořadí. Jezdec McLarenu tak potvrdil svou skvělou formu i vysoké ambice v boji o titul v sezoně 2025.
Jennifer Lopez se při Velké ceně Saúdské Arábie vrátila do prostředí Formule 1 jako speciální host Ferrari a po jedenácti letech opět vystoupila na pódiu v rámci závodního víkendu.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.