Max Verstappen je přesvědčený o tom, že by jeho Red Bull Formuli 1 jasně dominoval, pokud by měl za zády pohonné jednotky Mercedes místo Renaultu.
Je si jistý, že šasi Adriana Neweyho je opět tak dobré, že by na něj soupeři neměli. Akorát by potřebovali lepší motor: "Myslím, že pokud bychom měli na zádi motor Mercedes, tak by nás už nikdy nespatřili," prohlásil holandský pilot, jenž loni obsadil v šampionátu šestou příčku za svým týmovým kolegou Danielem Ricciardem.
I když Renault dosáhl v posledních letech pokroku, tak loni měl stále "méně koní než ostatní výrobci - s výjimkou Hondy," pokračuje pro Autosport 20letý jezdec. Na vině je hlavně slabší rekuperace tepelné energie. "Naše není tak stabilní ve srovnání s tím, co mají Mercedes a Ferrari. Musí to ale souviset s dalšími věcmi, jinak by to samozřejmě už dávno vyřešili."
Loni po velké změně aerodynamických pravidel se očekávalo, že Red Bull bude znovu bojovat o titul. Místo toho ale skončil až na třetím místě mezi konstruktéry. Své auto zlepšil až ve druhé části sezóny.
"Přemýšleli o tom, že půjdeme do konfigurace s nízkým odporem, ale to z nějakého důvodu nefungovalo. Možná to bylo trochu moc optimistické. Ale viděli jste, že tým dokáže věci velmi rychle otočit," pochvaluje si mladý pilot Red Bull, jenž sezónu zakončil s nejlepším šasi.
"Samozřejmě do té doby už máte skoro po sezóně, dodává vám to ale sebevědomí pro budoucnost, že se to může ubírat správným směrem," dodává Verstappen, jenž by letos chtěl bojovat o titul. Otázkou ale je, zda Red Bull dokáže znovu postavit tak kvalitní šasi a Renault o tolik vylepšit svou pohonnou jednotku.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.