Max Verstappen je přesvědčený o tom, že by jeho Red Bull Formuli 1 jasně dominoval, pokud by měl za zády pohonné jednotky Mercedes místo Renaultu.
Je si jistý, že šasi Adriana Neweyho je opět tak dobré, že by na něj soupeři neměli. Akorát by potřebovali lepší motor: "Myslím, že pokud bychom měli na zádi motor Mercedes, tak by nás už nikdy nespatřili," prohlásil holandský pilot, jenž loni obsadil v šampionátu šestou příčku za svým týmovým kolegou Danielem Ricciardem.
I když Renault dosáhl v posledních letech pokroku, tak loni měl stále "méně koní než ostatní výrobci - s výjimkou Hondy," pokračuje pro Autosport 20letý jezdec. Na vině je hlavně slabší rekuperace tepelné energie. "Naše není tak stabilní ve srovnání s tím, co mají Mercedes a Ferrari. Musí to ale souviset s dalšími věcmi, jinak by to samozřejmě už dávno vyřešili."
Loni po velké změně aerodynamických pravidel se očekávalo, že Red Bull bude znovu bojovat o titul. Místo toho ale skončil až na třetím místě mezi konstruktéry. Své auto zlepšil až ve druhé části sezóny.
"Přemýšleli o tom, že půjdeme do konfigurace s nízkým odporem, ale to z nějakého důvodu nefungovalo. Možná to bylo trochu moc optimistické. Ale viděli jste, že tým dokáže věci velmi rychle otočit," pochvaluje si mladý pilot Red Bull, jenž sezónu zakončil s nejlepším šasi.
"Samozřejmě do té doby už máte skoro po sezóně, dodává vám to ale sebevědomí pro budoucnost, že se to může ubírat správným směrem," dodává Verstappen, jenž by letos chtěl bojovat o titul. Otázkou ale je, zda Red Bull dokáže znovu postavit tak kvalitní šasi a Renault o tolik vylepšit svou pohonnou jednotku.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.