Tým Mercedesu v F1 má aktuálně natolik silnou a hlubokou sestavu, že by měl dle svého šéfa, Toto Wolffa, bez problémů ustát i to, kdyby odešel některý z techniků na seniorských pozicích.
Paddy Lowe opustil Mercedes z pozice výkonného technického ředitele před sezonou 2017 a zamířil k Williamsu. Mercedes i přesto dokázal získat čtvrtý double v šampionátu v řadě, když v čele týmu zodpovědného za šasi nově působil James Allison, dále jej doplňovali lidé jako Aldo Costa, Geoff Willis, Mark Ellis a John Owen. V čele oddělení motorů zůstával Andy Cowell.
Dle Toto Wolffa kladl Mercedes velký důraz na interní rozvoj zaměstnanců, aby tak nebyli zranitelní, pokud by některý ze zkušených technických pracovníků tým opustil. "V týmu Formule 1 to není statistická, ale dynamická struktura [personálu] a to z důvodu neustále se měnícího se prostředí pravidel a výzvám, kterým čelíte. Nemůžete organizaci zmrazit, protože je úspěšná. Musíte se rozhlížet po další generaci lídrů a musíte se adaptovat na nové výzvy," začal Toto Wolff.
"Z těchto důvodů vidíte, jak se organizace vyvíjí a jak přicházejí mladší inženýři, mechanici a management. Tato organizace není závislá na jednotlivcích, tedy ani na Paddym, Jamesi, Andym, mě, na nikom. Máme silný individuální základ, který odvádí ohromnou práci, která by si zasloužila mnohem více externí viditelnosti a uznání zvenčí za tu skvělou práci, kterou dělají. Můžeme tak říci, že pokud vysoce seniorsky postavený pracovník opustí tým nebo pokud dojde ke změně na seniorské pozici, tak to neovlivní organizaci, protože základ je silný," pokračuje šéf týmu Mercedes.
Wolff ještě také dodal, že pro něj bylo důležité, že dokázal vystavět generaci, která Mercedes dokázala dostat k ještě větším úspěchům. "To, co vidíme, je, že když by z týmu odešla aktuální generace seniorských lídrů, tak tým musí být i poté velmi silný rozdílným způsobem, protože nenahradíte Jamese nebo Andyho nebo Mark Ellis nebo Aldo Costu. Jsou velmi speciálními lidmi. Ale je možné, že další generace přijde s jejich vlastním souborem zkušeností, s jejich vlastní osobností a budou schopni rozvíjet tým dále. Moji osobní výzvou je, že až tu jednou nebudu, tak bych rád věděl, že se týmu beze mě může dařit lépe."
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.