Tým Mercedesu v F1 má aktuálně natolik silnou a hlubokou sestavu, že by měl dle svého šéfa, Toto Wolffa, bez problémů ustát i to, kdyby odešel některý z techniků na seniorských pozicích.
Paddy Lowe opustil Mercedes z pozice výkonného technického ředitele před sezonou 2017 a zamířil k Williamsu. Mercedes i přesto dokázal získat čtvrtý double v šampionátu v řadě, když v čele týmu zodpovědného za šasi nově působil James Allison, dále jej doplňovali lidé jako Aldo Costa, Geoff Willis, Mark Ellis a John Owen. V čele oddělení motorů zůstával Andy Cowell.
Dle Toto Wolffa kladl Mercedes velký důraz na interní rozvoj zaměstnanců, aby tak nebyli zranitelní, pokud by některý ze zkušených technických pracovníků tým opustil. "V týmu Formule 1 to není statistická, ale dynamická struktura [personálu] a to z důvodu neustále se měnícího se prostředí pravidel a výzvám, kterým čelíte. Nemůžete organizaci zmrazit, protože je úspěšná. Musíte se rozhlížet po další generaci lídrů a musíte se adaptovat na nové výzvy," začal Toto Wolff.
"Z těchto důvodů vidíte, jak se organizace vyvíjí a jak přicházejí mladší inženýři, mechanici a management. Tato organizace není závislá na jednotlivcích, tedy ani na Paddym, Jamesi, Andym, mě, na nikom. Máme silný individuální základ, který odvádí ohromnou práci, která by si zasloužila mnohem více externí viditelnosti a uznání zvenčí za tu skvělou práci, kterou dělají. Můžeme tak říci, že pokud vysoce seniorsky postavený pracovník opustí tým nebo pokud dojde ke změně na seniorské pozici, tak to neovlivní organizaci, protože základ je silný," pokračuje šéf týmu Mercedes.
Wolff ještě také dodal, že pro něj bylo důležité, že dokázal vystavět generaci, která Mercedes dokázala dostat k ještě větším úspěchům. "To, co vidíme, je, že když by z týmu odešla aktuální generace seniorských lídrů, tak tým musí být i poté velmi silný rozdílným způsobem, protože nenahradíte Jamese nebo Andyho nebo Mark Ellis nebo Aldo Costu. Jsou velmi speciálními lidmi. Ale je možné, že další generace přijde s jejich vlastním souborem zkušeností, s jejich vlastní osobností a budou schopni rozvíjet tým dále. Moji osobní výzvou je, že až tu jednou nebudu, tak bych rád věděl, že se týmu beze mě může dařit lépe."
Carlos Sainz po Velké ceně Miami ostře kritizoval tým Williams za chyby, kvůli kterým podle něj přišel o šanci na lepší výsledek. Nejvíc ho rozčílilo nedodržení týmových pokynů, špatná strategie a kolize s Hamiltonem těsně před cílem.
Lewis Hamilton a Ferrari poutali v Miami pozornost spíše negativně. Britův frustrovaný rádiový projev zastínil jeho výkon a otevřel otázky ohledně týmové strategie.
Spekulace o možném odchodu Maxe Verstappena z Red Bullu neutichají. Helmut Marko sice dříve nevyloučil, že by čtyřnásobný mistr světa mohl tým opustit, teď ale situaci vidí klidněji a věří, že jezdec zůstane až do roku 2026.
Lando Norris v podcastu zavzpomínal na dětství a zdůraznil, že klíčem k jeho úspěchu ve Formuli 1 byla přísná, ale podpůrná výchova s důrazem na disciplínu a hodnoty. Jeho láska k závodění začala u videoher, ale k výsledkům ho dovedla hlavně tvrdá práce a pokora.
Šéf McLarenu Andrea Stella ocenil Oscara Piastriho za mimořádnou vyzrálost a práci s pneumatikami, kterou podle něj zvládá jako ostřílený matador. Mladý Australan tak potvrzuje, že McLaren v něm našel klíčového muže pro budoucnost.
Flavio Briatore označil rezignaci Olivera Oakse za nečekanou a přiznal, že výměna Doohana za Colapinta byla nezbytná. Podle kritiků tím ale Alpine jen dál potvrzuje, že sportovní vize ustupují zákulisnímu vlivu a tlaku sponzorů, přičemž Briatore zůstává skrytým šéfem.
Soupeři McLarenu vyjádřili obavy ohledně toho, jak stáj pracuje s teplotami zadních pneumatik, což vyvolalo podezření z možného technického triku. FIA ale nyní učinila přítrž všem spekulacím a situaci definitivně uzavřela.
Carlos Sainz starší zvažuje kandidaturu na prezidenta FIA poté, co jej k tomu vyzvaly vlivné osobnosti motorsportu nespokojené se současným vedením. Mohammed Ben Sulayem čelí rostoucí kritice kvůli sérii kontroverzí a odchodů klíčových funkcionářů.
Lewis Hamilton prožil ve Ferrari napjatý víkend. Po sporné týmové režii, váhavém rozhodování a frustraci v rádiové komunikaci se rozhodl osobně uklidnit šéfa Frederica Vasseura. „Nebudu se omlouvat za to, že jsem bojovník,“ vzkázal po závodě. Vasseur jeho emoce chápe.
Argentinský jezdec Franco Colapinto nastoupí do závodního vozu Alpine už při nadcházející Velké ceně Emilia Romagna. Tým se sídlem v Enstone ho povýšil z pozice rezervního jezdce, aby nahradil Jacka Doohana, který odstartoval sezónu.
James Oakes opouští pozici šéfa týmu Alpine F1 po pouhých šesti závodech sezony 2025. Jeho nečekaný odchod naznačuje, že tým se i nadále potýká s problémy, a to jak na trati, tak v zákulisí vedení.
Lewis Hamilton v reakci na své emotivní rádiové výstupy během závodů vysvětlil, že nejde o známku frustrace, ale důkaz, že v sobě stále má vášeň a odhodlání vítězit. Podle něj právě tyto spontánní reakce ukazují, že i po letech v šampionátu mu na výsledcích záleží stejně intenzivně jako na začátku kariéry.