Renault prožil dobrou zimu, kdy se mu podařilo navýšit výkon své pohonné jednotky i zlepšit její spolehlivost. To je povzbuzením i pro jeho zákazníky, kteří by si to letos rádi rozdávali o vítězství s Ferrari a Mercedesy.
Výkon i spolehlivostLoni potíže s MGU-K zastínily pokrok Renaultu, před novou sezónou je však jeho zákazník McLaren optimistický: "Nezvoní žádné budíčky. Zdá se, že si pevně věří... pokud jde o výkon a spolehlivost, jsou spokojeni s tím, jak na tom jsou a co se děje na dynamometru," komentuje Zak Brown.
"A obzvlášť spolehlivost - myslí si, že ji vyřešili. Minulý rok měli výkon, ale když ho navýšili, tak se objevily potíže se spolehlivostí. Prožili si své problémy v Mexiku, závodu ale také dominovali, proto se my cítíme dobře," pokračuje šéf McLarenu.
Jeho technický ředitel Tim Goss přidává: "Rozvinuli motor. Zlepšili ho a bude výkonnější. Jednou z velkých výzev, které čelili - všichni čtyři výrobci pohonných jednotek - je změna sportovních pravidel. Na sezónu jsou povoleny jen tři spalovací motory, tři MGU-H a dvě sady baterií a dva MGU-K."
"Jde o obrovský úkol prodloužit životnost pohonných jednotek, zabírá to hodně pozornosti všem čtyřem výrobcům pohonných jednotek, aby zajistili, že dokážou ujet tu vzdálenost navíc a nehonili se jen za výkonností," vysvětluje Goss.
Kvalifikační módyPodle Browna to ale Renault zvládl, a dokonce by mohl využívat u zvláštní výkonnostní módy pro nevýšení výkonnosti v kvalifikacích, jak se to v posledních sezónách dařilo Mercedesu: "Doufám a myslím si, že je budou mít."
Renault je lepší než HondaHlavní inženýr McLarenu Matt Morris uvádí další důvod k optimismu: "Dalším velkým rozdílem poté, co jsem hovořil se všemi kluky u Renaultu, je podle mě to, že mají více zkušeností. Tito kluci se tomu věnují mnohem déle než Honda, to je zkrátka fakt. Umožnilo nám to tak rychle vyřešit zapracování do vozu."
"Jde jednoduše o jejich zkušenosti a totéž platí u nich ve Viry. Je to tam vyspělejší než u Hondy. Možná nemají tolik parádních dynamometrů, ale mají zkrátka více zkušenosti. Momentálně tam u nich provádíme na testovací stolici nějakou práci, a vše jde hladce," pochvaluje si Morris.
Změny dle požadavků McLarenu nakonec už příští rok?Renault sice uvedl, že McLaren na konstrukci jejich motoru nebude mít až do roku 2020 žádný vliv, ale Tim Goss věří, že před sezónou už k nějakým úpravám pro lepší integraci do jejich šasi dojde.
Na otázku, zda existují u francouzské pohonné jednotky nějaké oblasti, které by chtěl změnit, odpovídá: "Určitě. A oni naslouchají. Udělali jsme určité úpravy. Museli jsme se pokusit dostat motor do auta ve velmi krátkém čase, nebyl čas na překonfigurováni příliš mnoha věcí."
"Určitě jde o odlišný motor, s jiným rozvržením, a my jsme museli opět promyslet způsob, jakým budeme určité věci dělat. Ale před rokem 2019 vedeme s Renaultem - Viry rozhovor, abychom zjistili, co dokážou přizpůsobit," dodává technický ředitel McLarenu.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.