Force India po další úspěšné sezóně musela odrážet snahy konkurence o získání jejich zaměstnanců. Se svou pracovní silou je po zisku dalších posil na prahu ročníku 2018 spokojená.
Indické stáji se loni po velké změně pravidel znovu podařilo obsadit čtvrtou příčku v šampionátu konstruktérů, což vzhledem ke svému rozpočtu považuje za obrovský úspěch. Není divu, že se někteří její inženýři stali cílem konkurenčních týmů.
"Přistupovali k nám větší a menší týmy a pokoušeli se uzmout některé z našich klíčových lidí. S radostí ale můžu oznámit, že na vstupu do nové sezóny budeme mít stejný tým a navíc jsme pár v klíčových oblastech přidali," usmívá se provozní ředitel Otmar Szafnauer.
"V každém týmu je vždy potenciál, tak už to v tomto byznysu chodí. Čím si vedete lépe, tím více vás ostatní sledují, jak to děláte, a snaží se to napodobit nebo uzurpovat některé z vašich klíčových zaměstnanců," pokračuje pro Autosport. To, že se jim během zimy podařilo schopné lidi udržet, vnímá jako velkou výhodu.
"Udělali jsme několik drobných změn v oblasti traťových inženýrů. Posílili jsme také naše CFD schopnosti. Nejdůležitější ale je podle mě to, že čím stabilnější tým máte, tím přirozeně ubývá slabin, protože si uchováváme naše poznání a stavíme na úspěchu z minulých let.
Nepřicházíme o své poznání, které tady máme. Stavíme na něm, abychom byli lepší. Proto si myslím, že jedním z klíčů k úspěchům je stabilita klíčového personálu. A nám se povedlo prožít celkem nenarušenou zimu z pohledu personálu. To zahrnuje i piloty," dodává provozní šéf Force Indie, kterou bude i druhý rok reprezentovat stejná dvojice jezdců: Esteban Ocon a Sergio Pérez.
Sergio Pérez hovoří o svých očekáváních a plánech s novým týmem Cadillac, přičemž sdílel svůj pohled na nadcházející sezónu a výzvy, které ho čekají.
Red Bull opět upoutal pozornost na Velké ceně São Paula, když Max Verstappen nastoupil do závodu s novou pohonnou jednotkou a dokázal se výrazně posunout vpřed. McLaren nyní zvažuje, jak takové změny mohou ovlivnit dodržování pravidel F1 ohledně rozpočtového stropu
Prezident Ferrari John Elkann v pondělí vydal prohlášení, které vyvolalo celosvětovou pozornost. Jeho slova naznačila nespokojenost s výkonem týmu a vyvolala spekulace o možných změnách uvnitř stáje.
Toto Wolff údajně vede pokročilá jednání o prodeji menší části svého 33% podílu ve stáji Mercedes F1. Změna by mohla ovlivnit současnou vlastnickou strukturu týmu.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.