Force India po další úspěšné sezóně musela odrážet snahy konkurence o získání jejich zaměstnanců. Se svou pracovní silou je po zisku dalších posil na prahu ročníku 2018 spokojená.
Indické stáji se loni po velké změně pravidel znovu podařilo obsadit čtvrtou příčku v šampionátu konstruktérů, což vzhledem ke svému rozpočtu považuje za obrovský úspěch. Není divu, že se někteří její inženýři stali cílem konkurenčních týmů.
"Přistupovali k nám větší a menší týmy a pokoušeli se uzmout některé z našich klíčových lidí. S radostí ale můžu oznámit, že na vstupu do nové sezóny budeme mít stejný tým a navíc jsme pár v klíčových oblastech přidali," usmívá se provozní ředitel Otmar Szafnauer.
"V každém týmu je vždy potenciál, tak už to v tomto byznysu chodí. Čím si vedete lépe, tím více vás ostatní sledují, jak to děláte, a snaží se to napodobit nebo uzurpovat některé z vašich klíčových zaměstnanců," pokračuje pro Autosport. To, že se jim během zimy podařilo schopné lidi udržet, vnímá jako velkou výhodu.
"Udělali jsme několik drobných změn v oblasti traťových inženýrů. Posílili jsme také naše CFD schopnosti. Nejdůležitější ale je podle mě to, že čím stabilnější tým máte, tím přirozeně ubývá slabin, protože si uchováváme naše poznání a stavíme na úspěchu z minulých let.
Nepřicházíme o své poznání, které tady máme. Stavíme na něm, abychom byli lepší. Proto si myslím, že jedním z klíčů k úspěchům je stabilita klíčového personálu. A nám se povedlo prožít celkem nenarušenou zimu z pohledu personálu. To zahrnuje i piloty," dodává provozní šéf Force Indie, kterou bude i druhý rok reprezentovat stejná dvojice jezdců: Esteban Ocon a Sergio Pérez.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.