Force India po další úspěšné sezóně musela odrážet snahy konkurence o získání jejich zaměstnanců. Se svou pracovní silou je po zisku dalších posil na prahu ročníku 2018 spokojená.
Indické stáji se loni po velké změně pravidel znovu podařilo obsadit čtvrtou příčku v šampionátu konstruktérů, což vzhledem ke svému rozpočtu považuje za obrovský úspěch. Není divu, že se někteří její inženýři stali cílem konkurenčních týmů.
"Přistupovali k nám větší a menší týmy a pokoušeli se uzmout některé z našich klíčových lidí. S radostí ale můžu oznámit, že na vstupu do nové sezóny budeme mít stejný tým a navíc jsme pár v klíčových oblastech přidali," usmívá se provozní ředitel Otmar Szafnauer.
"V každém týmu je vždy potenciál, tak už to v tomto byznysu chodí. Čím si vedete lépe, tím více vás ostatní sledují, jak to děláte, a snaží se to napodobit nebo uzurpovat některé z vašich klíčových zaměstnanců," pokračuje pro Autosport. To, že se jim během zimy podařilo schopné lidi udržet, vnímá jako velkou výhodu.
"Udělali jsme několik drobných změn v oblasti traťových inženýrů. Posílili jsme také naše CFD schopnosti. Nejdůležitější ale je podle mě to, že čím stabilnější tým máte, tím přirozeně ubývá slabin, protože si uchováváme naše poznání a stavíme na úspěchu z minulých let.
Nepřicházíme o své poznání, které tady máme. Stavíme na něm, abychom byli lepší. Proto si myslím, že jedním z klíčů k úspěchům je stabilita klíčového personálu. A nám se povedlo prožít celkem nenarušenou zimu z pohledu personálu. To zahrnuje i piloty," dodává provozní šéf Force Indie, kterou bude i druhý rok reprezentovat stejná dvojice jezdců: Esteban Ocon a Sergio Pérez.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.