Lando Norris by sice chtěl u McLarenu zůstat, ovšem v roli závodního pilota. Pokud mu Fernando Alonso do jednoho roku neuvolní místo, je připraven stáj opustit.
Letos za britský tým bude nastupovat opět Fernando Alonso a Stoffel Vandoorne, jenž loni nahradil Jensona Buttona. Rezervním pilotem se stal úřadující šampion Formule 3 Lando Norris, ten však v této roli moc dlouho zůstávat nechce.
Ke své budoucnosti pro Marca uvádí: "Mohli byste říct, že záleží na tom, co udělá [Alonso]. Budeme si tedy muset počkat na to, co chce Fernando, protože si myslím, že jsou [McLaren] také spokojeni s Vandoornem."
Letos bude kromě plnění úkolů pro McLaren také závodit ve Formuli 2, v níž touží dosáhnout dalšího úspěchu: "Můžu se hodně rozvinout a jako pilot se v roce 2018 rozhodně zlepšit." Jeho snem je však dostat se co nejdříve do F1.
"Mým cílem je samozřejmě být u McLarenu, ale pokud tam nebudu moci získat místo, pak se budu muset poohlédnout po jiných možnostech. Pokud mi řeknou, že v příštích třech letech nebudou mít místo, pak je jasné, že budu muset jít někam jinam. Pokud půjde ale jen o rok, tak si myslím, že bych s McLarenem mohl pokračovat," uvažuje Norris.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.
Max Verstappen po kvalifikaci objasnil jeho rádiovou komunikaci, která souvisela s odvážným nastavením vozu, na jehož finální podobě měl zásadní podíl. Riskantní tah Red Bullu se ukázal jako správný, což potvrdila získaná pole position.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.