Spolehlivý motor bude pro Toro Rosso podle jeho technického ředitele Jamese Keye v předsezónním období velmi důležitý.
Honda se v předsezónních testech po svém návratu do Formule 1 obvykle trápila, obzvlášť nespolehlivou se prokázala být v roce 2015 a 2017, kdy toho s ní McLaren moc neodkroužil. Letos své síly spojí s Toro Rosso, které doufá, že se japonský dodavatel hodně zlepší.
Spolehlivost v předsezónních testech podle Keye "dělá obrovský rozdíl. Funguje to pro nás i pro Hondu jakožto pro společný tým, pro nás oba je to důležité."
Poté vzpomíná na předchozí ročníky italské stáje: "Když jsme jezdili v roce 2016 s rok starým motorem Ferrari, tak šlo o velmi dobře zavedený motor. Měl za sebou celou sezónu - všechny potíže byly vychytané a výsledkem bylo to, že jsme měli extrémně spolehlivou jednotku a během zimy mohli rozhodně zvládnout tuny testů. To bylo pro tým a piloty velmi důležité, vytváří to rozdíl."
V minulosti také zažili problémy, když za zády svého vozu měli motor Renaultu, proto technický ředitel Toro Rosso dobře ví, jaké to je místo kroužení po dráze odpočívat v klíčové okamžiky během předsezónních testů v garáži.
"Zažili jsme různé zkušenosti. Myslím, že minulý rok jsme ujeli polovinu vzdálenosti a v roce 2014 jen velmi malou porci kilometrů, vše kvůli pohonné jednotky. Proto podle mě hraje tak velkou roli," pokračuje Key.
"Uvidíme, jak na tom budeme. Hondě na tom samozřejmě také velmi záleží, tak to snad z tohoto pohledu bude OK. U určitých věcí se mohou objevit dětské problémy, ale k tomu testování slouží. Nikdy nevíte, cíl je však stanoven pro obě strany," dodává Key.
Toro Rosso se s Hondou za zády světu poprvé představí až v pondělí 26. února v Barceloně, kde bude v první den společných testů v boxové uličce slavnostně odhaleno.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.