Spolehlivý motor bude pro Toro Rosso podle jeho technického ředitele Jamese Keye v předsezónním období velmi důležitý.
Honda se v předsezónních testech po svém návratu do Formule 1 obvykle trápila, obzvlášť nespolehlivou se prokázala být v roce 2015 a 2017, kdy toho s ní McLaren moc neodkroužil. Letos své síly spojí s Toro Rosso, které doufá, že se japonský dodavatel hodně zlepší.
Spolehlivost v předsezónních testech podle Keye "dělá obrovský rozdíl. Funguje to pro nás i pro Hondu jakožto pro společný tým, pro nás oba je to důležité."
Poté vzpomíná na předchozí ročníky italské stáje: "Když jsme jezdili v roce 2016 s rok starým motorem Ferrari, tak šlo o velmi dobře zavedený motor. Měl za sebou celou sezónu - všechny potíže byly vychytané a výsledkem bylo to, že jsme měli extrémně spolehlivou jednotku a během zimy mohli rozhodně zvládnout tuny testů. To bylo pro tým a piloty velmi důležité, vytváří to rozdíl."
V minulosti také zažili problémy, když za zády svého vozu měli motor Renaultu, proto technický ředitel Toro Rosso dobře ví, jaké to je místo kroužení po dráze odpočívat v klíčové okamžiky během předsezónních testů v garáži.
"Zažili jsme různé zkušenosti. Myslím, že minulý rok jsme ujeli polovinu vzdálenosti a v roce 2014 jen velmi malou porci kilometrů, vše kvůli pohonné jednotky. Proto podle mě hraje tak velkou roli," pokračuje Key.
"Uvidíme, jak na tom budeme. Hondě na tom samozřejmě také velmi záleží, tak to snad z tohoto pohledu bude OK. U určitých věcí se mohou objevit dětské problémy, ale k tomu testování slouží. Nikdy nevíte, cíl je však stanoven pro obě strany," dodává Key.
Toro Rosso se s Hondou za zády světu poprvé představí až v pondělí 26. února v Barceloně, kde bude v první den společných testů v boxové uličce slavnostně odhaleno.
Max Verstappen vybojoval pole position pro Velkou cenu Ázerbájdžánu před Carlosem Sainzem. Šampionát vedoucí Oscar Piastri skončil až devátý poté, co způsobil poslední červenou vlajku kvalifikace.
Helmut Marko považuje nové regulace pro rok 2026 za ideální šanci pro Isacka Hadjara postoupit do Red Bullu. Otázkou zůstává, zda je nováček připraven zvládnout tlak a zdokonalit se v klíčových oblastech závodění.
Třetí trénink v Baku ovládl Lando Norris, který i přes náročné větrné podmínky překonal Maxe Verstappena a Oscara Piastriho.
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.