Spolehlivý motor bude pro Toro Rosso podle jeho technického ředitele Jamese Keye v předsezónním období velmi důležitý.
Honda se v předsezónních testech po svém návratu do Formule 1 obvykle trápila, obzvlášť nespolehlivou se prokázala být v roce 2015 a 2017, kdy toho s ní McLaren moc neodkroužil. Letos své síly spojí s Toro Rosso, které doufá, že se japonský dodavatel hodně zlepší.
Spolehlivost v předsezónních testech podle Keye "dělá obrovský rozdíl. Funguje to pro nás i pro Hondu jakožto pro společný tým, pro nás oba je to důležité."
Poté vzpomíná na předchozí ročníky italské stáje: "Když jsme jezdili v roce 2016 s rok starým motorem Ferrari, tak šlo o velmi dobře zavedený motor. Měl za sebou celou sezónu - všechny potíže byly vychytané a výsledkem bylo to, že jsme měli extrémně spolehlivou jednotku a během zimy mohli rozhodně zvládnout tuny testů. To bylo pro tým a piloty velmi důležité, vytváří to rozdíl."
V minulosti také zažili problémy, když za zády svého vozu měli motor Renaultu, proto technický ředitel Toro Rosso dobře ví, jaké to je místo kroužení po dráze odpočívat v klíčové okamžiky během předsezónních testů v garáži.
"Zažili jsme různé zkušenosti. Myslím, že minulý rok jsme ujeli polovinu vzdálenosti a v roce 2014 jen velmi malou porci kilometrů, vše kvůli pohonné jednotky. Proto podle mě hraje tak velkou roli," pokračuje Key.
"Uvidíme, jak na tom budeme. Hondě na tom samozřejmě také velmi záleží, tak to snad z tohoto pohledu bude OK. U určitých věcí se mohou objevit dětské problémy, ale k tomu testování slouží. Nikdy nevíte, cíl je však stanoven pro obě strany," dodává Key.
Toro Rosso se s Hondou za zády světu poprvé představí až v pondělí 26. února v Barceloně, kde bude v první den společných testů v boxové uličce slavnostně odhaleno.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.