Závodní ředitel McLarenu Eric Boullier potvrzuje, že jen samotná výměna motoru jejich monopost zrychlí o 1 sekundu na kolo. Když k tomu přičteme další zlepšení šasi, můžou se ve Wokingu těšit na mnohem lepší sezónu než minulý rok, kdy je poháněla Honda.
McLaren loni ztratil trpělivost s dlouhodobě nekonkurenceschopnou Hondou, proto se s ní rozešel a jeho vozy bude letos pohánět Renault. Stavba vozu probíhá podle plánu a v týmu panuje dobrá atmosféra, jelikož očekává mnohem lepší výsledky než loni.
"Motory Honda a Renault mají odlišné konfigurace, takže jsme museli přepracovat záď auta," potvrzuje Boullier pro L'Equipe náročnost přechodu na jiného dodavatele, kvůli kterému museli přepracovávat také převodovku a zadní zavěšení. "Ale zpoždění jsme stáhli."
Spolupráci s Renaultem si pochvaluje, komunikace je podle něj snazší než v předchozích letech, kdy se McLarenu snažil přizpůsobit japonské kultuře. "Trval jsem na účasti na první technické schůzce s Renaultem - jen abych mm klukům pomohl, pokud by něčemu nerozuměli. Jsem si jistý tím, že jsou obě strany spokojené," pokračuje 44letý Francouz.
Očekávání jsou před sezónou vysoká. Vzhledem k síle soupeřů Ferrari, Mercedesu či náskoku ve zkušenostech s využíváním pohonné jednotky Renault u Red Bullu podle nás bude pro stáj z Wokingu úspěchem, pokud letos v šampionátu obsadí čtvrtou příčku. Na otázku F1news.cz, jak McLaren dopadne v sezóně 2018, jeho závodní ředitel odpověděl vyhýbavě: "Zatím se o žádné předpovědi nedělím."
"Potřebujeme trochu času na to, abychom se přizpůsobili, na to je stále velmi brzy. Nejsme jediným týmem a netuším, co mimo sezónu dělali ostatní," vysvětluje Boullier, jehož tým loni vyvinul jedno z nejlepších šasi, které ve druhé části sezóny některých ohledech předčilo i Red Bull RB13.
Vývoj nového balíku zdárně pokračuje, nový motor je pro tým zdrojem velkého povzbuzení: "Zavedli jsme data Renaultu do simulátoru a zjistili, že jen změna motoru vedla k velkému zrychlení." Na žádost o upřesnění, kolik to udělalo v čase na kolo, Boullier odhaluje: "Jednu sekundu."
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.