Závodní ředitel McLarenu Eric Boullier potvrzuje, že jen samotná výměna motoru jejich monopost zrychlí o 1 sekundu na kolo. Když k tomu přičteme další zlepšení šasi, můžou se ve Wokingu těšit na mnohem lepší sezónu než minulý rok, kdy je poháněla Honda.
McLaren loni ztratil trpělivost s dlouhodobě nekonkurenceschopnou Hondou, proto se s ní rozešel a jeho vozy bude letos pohánět Renault. Stavba vozu probíhá podle plánu a v týmu panuje dobrá atmosféra, jelikož očekává mnohem lepší výsledky než loni.
"Motory Honda a Renault mají odlišné konfigurace, takže jsme museli přepracovat záď auta," potvrzuje Boullier pro L'Equipe náročnost přechodu na jiného dodavatele, kvůli kterému museli přepracovávat také převodovku a zadní zavěšení. "Ale zpoždění jsme stáhli."
Spolupráci s Renaultem si pochvaluje, komunikace je podle něj snazší než v předchozích letech, kdy se McLarenu snažil přizpůsobit japonské kultuře. "Trval jsem na účasti na první technické schůzce s Renaultem - jen abych mm klukům pomohl, pokud by něčemu nerozuměli. Jsem si jistý tím, že jsou obě strany spokojené," pokračuje 44letý Francouz.
Očekávání jsou před sezónou vysoká. Vzhledem k síle soupeřů Ferrari, Mercedesu či náskoku ve zkušenostech s využíváním pohonné jednotky Renault u Red Bullu podle nás bude pro stáj z Wokingu úspěchem, pokud letos v šampionátu obsadí čtvrtou příčku. Na otázku F1news.cz, jak McLaren dopadne v sezóně 2018, jeho závodní ředitel odpověděl vyhýbavě: "Zatím se o žádné předpovědi nedělím."
"Potřebujeme trochu času na to, abychom se přizpůsobili, na to je stále velmi brzy. Nejsme jediným týmem a netuším, co mimo sezónu dělali ostatní," vysvětluje Boullier, jehož tým loni vyvinul jedno z nejlepších šasi, které ve druhé části sezóny některých ohledech předčilo i Red Bull RB13.
Vývoj nového balíku zdárně pokračuje, nový motor je pro tým zdrojem velkého povzbuzení: "Zavedli jsme data Renaultu do simulátoru a zjistili, že jen změna motoru vedla k velkému zrychlení." Na žádost o upřesnění, kolik to udělalo v čase na kolo, Boullier odhaluje: "Jednu sekundu."
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.
Druhý volný trénink v Mexico City přinesl napínavé momenty a technické komplikace několika jezdců. Závěr ukázal vyrovnanou konkurenci a naznačil, že nadcházející závod bude velmi zajímavý.
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.