Závodní ředitel McLarenu Eric Boullier potvrzuje, že jen samotná výměna motoru jejich monopost zrychlí o 1 sekundu na kolo. Když k tomu přičteme další zlepšení šasi, můžou se ve Wokingu těšit na mnohem lepší sezónu než minulý rok, kdy je poháněla Honda.
McLaren loni ztratil trpělivost s dlouhodobě nekonkurenceschopnou Hondou, proto se s ní rozešel a jeho vozy bude letos pohánět Renault. Stavba vozu probíhá podle plánu a v týmu panuje dobrá atmosféra, jelikož očekává mnohem lepší výsledky než loni.
"Motory Honda a Renault mají odlišné konfigurace, takže jsme museli přepracovat záď auta," potvrzuje Boullier pro L'Equipe náročnost přechodu na jiného dodavatele, kvůli kterému museli přepracovávat také převodovku a zadní zavěšení. "Ale zpoždění jsme stáhli."
Spolupráci s Renaultem si pochvaluje, komunikace je podle něj snazší než v předchozích letech, kdy se McLarenu snažil přizpůsobit japonské kultuře. "Trval jsem na účasti na první technické schůzce s Renaultem - jen abych mm klukům pomohl, pokud by něčemu nerozuměli. Jsem si jistý tím, že jsou obě strany spokojené," pokračuje 44letý Francouz.
Očekávání jsou před sezónou vysoká. Vzhledem k síle soupeřů Ferrari, Mercedesu či náskoku ve zkušenostech s využíváním pohonné jednotky Renault u Red Bullu podle nás bude pro stáj z Wokingu úspěchem, pokud letos v šampionátu obsadí čtvrtou příčku. Na otázku F1news.cz, jak McLaren dopadne v sezóně 2018, jeho závodní ředitel odpověděl vyhýbavě: "Zatím se o žádné předpovědi nedělím."
"Potřebujeme trochu času na to, abychom se přizpůsobili, na to je stále velmi brzy. Nejsme jediným týmem a netuším, co mimo sezónu dělali ostatní," vysvětluje Boullier, jehož tým loni vyvinul jedno z nejlepších šasi, které ve druhé části sezóny některých ohledech předčilo i Red Bull RB13.
Vývoj nového balíku zdárně pokračuje, nový motor je pro tým zdrojem velkého povzbuzení: "Zavedli jsme data Renaultu do simulátoru a zjistili, že jen změna motoru vedla k velkému zrychlení." Na žádost o upřesnění, kolik to udělalo v čase na kolo, Boullier odhaluje: "Jednu sekundu."
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.