Závodní ředitel McLarenu Eric Boullier potvrzuje, že jen samotná výměna motoru jejich monopost zrychlí o 1 sekundu na kolo. Když k tomu přičteme další zlepšení šasi, můžou se ve Wokingu těšit na mnohem lepší sezónu než minulý rok, kdy je poháněla Honda.
McLaren loni ztratil trpělivost s dlouhodobě nekonkurenceschopnou Hondou, proto se s ní rozešel a jeho vozy bude letos pohánět Renault. Stavba vozu probíhá podle plánu a v týmu panuje dobrá atmosféra, jelikož očekává mnohem lepší výsledky než loni.
"Motory Honda a Renault mají odlišné konfigurace, takže jsme museli přepracovat záď auta," potvrzuje Boullier pro L'Equipe náročnost přechodu na jiného dodavatele, kvůli kterému museli přepracovávat také převodovku a zadní zavěšení. "Ale zpoždění jsme stáhli."
Spolupráci s Renaultem si pochvaluje, komunikace je podle něj snazší než v předchozích letech, kdy se McLarenu snažil přizpůsobit japonské kultuře. "Trval jsem na účasti na první technické schůzce s Renaultem - jen abych mm klukům pomohl, pokud by něčemu nerozuměli. Jsem si jistý tím, že jsou obě strany spokojené," pokračuje 44letý Francouz.
Očekávání jsou před sezónou vysoká. Vzhledem k síle soupeřů Ferrari, Mercedesu či náskoku ve zkušenostech s využíváním pohonné jednotky Renault u Red Bullu podle nás bude pro stáj z Wokingu úspěchem, pokud letos v šampionátu obsadí čtvrtou příčku. Na otázku F1news.cz, jak McLaren dopadne v sezóně 2018, jeho závodní ředitel odpověděl vyhýbavě: "Zatím se o žádné předpovědi nedělím."
"Potřebujeme trochu času na to, abychom se přizpůsobili, na to je stále velmi brzy. Nejsme jediným týmem a netuším, co mimo sezónu dělali ostatní," vysvětluje Boullier, jehož tým loni vyvinul jedno z nejlepších šasi, které ve druhé části sezóny některých ohledech předčilo i Red Bull RB13.
Vývoj nového balíku zdárně pokračuje, nový motor je pro tým zdrojem velkého povzbuzení: "Zavedli jsme data Renaultu do simulátoru a zjistili, že jen změna motoru vedla k velkému zrychlení." Na žádost o upřesnění, kolik to udělalo v čase na kolo, Boullier odhaluje: "Jednu sekundu."
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.