Renault varuje před velkými změnami pravidel, které by si vyžádaly stavbu nového motoru, což by dle jeho ředitele Cyrila Abiteboula bylo strašné vzhledem k tomu, kolik peněz museli do současných pohonných jednotek investovat a jak dlouho to trvalo, než se situace na poli motorů srovná.
Šéfové F1 usilují o zjednodušení současných pohonných jednotek a vyšší míru standardizace. Od roku 2021 by měly přijít o motorgenerátor pro rekuperaci tepelné energie, který se nachází na společné hřídeli s turbokompresorem.
Podle Renaultu ale nesmí jít o takové změny, které by si vyžádaly vývoj zcela nového motoru: "My bychom se rádi vyhnuli tomu, aby bylo třeba začínat téměř od nuly."
"Pokud se podíváte na investici, která byla učiněna do motorů, pokud se podíváte na to, kolik času to zabírá, aby se situace vyrovnala a motor už nebyl hendikepem pro lidi, kteří mají na starosti šasi, a týmy mohly vyhrávat nebo motorový partneři odvádět slušnou práci, tak začínat znovu od nuly, to zní dost strašně," vysvětluje pro Autosport Abiteboul.
Při jednání o nových pravidlech s novými majiteli, společností Liberty média, je optimistou. Upozorňuje však, že Renault potřebuje určité záruky pro svou dlouhodobou účast v šampionátu F1.
"Cítím, že všichni si přejí konstruktivní dialog a rychlé nalézt řešení. My se přesto nehodláme vrhnout na nový motor, aniž bychom věděli, jak bude F1 v roce 2021 vypadat," dodává Abiteboul.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.
Nico Hülkenberg věří, že tým Kick Sauber se stává vážným hráčem ve středu pole. Jak uvedl, od zavedení klíčových vylepšení ve Španělsku tým nepřetržitě zrychluje a získává na sebedůvěře i výkonnosti.
Šéf McLarenu Andrea Stella představil plány na technické vylepšení po testech na Silverstonu. Tým doufá, že novinky pomohou zvýšit výkon a konkurenceschopnost vozu.
Lewis Hamilton se zapojil do práce ve Ferrari, aby pomohl vyřešit zásadní slabinu vozu SF-25. Tým doufá, že díky jeho zkušenostem najde cestu k lepším výkonům.
Franco Colapinto zažívá složitý rok 2025, kdy místo očekávaného průlomu čelí nejistotě ohledně své budoucnosti v Alpine. Neustálé spekulace kolem sedačky mu komplikují cestu vzhůru.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.