Renault varuje před velkými změnami pravidel, které by si vyžádaly stavbu nového motoru, což by dle jeho ředitele Cyrila Abiteboula bylo strašné vzhledem k tomu, kolik peněz museli do současných pohonných jednotek investovat a jak dlouho to trvalo, než se situace na poli motorů srovná.
Šéfové F1 usilují o zjednodušení současných pohonných jednotek a vyšší míru standardizace. Od roku 2021 by měly přijít o motorgenerátor pro rekuperaci tepelné energie, který se nachází na společné hřídeli s turbokompresorem.
Podle Renaultu ale nesmí jít o takové změny, které by si vyžádaly vývoj zcela nového motoru: "My bychom se rádi vyhnuli tomu, aby bylo třeba začínat téměř od nuly."
"Pokud se podíváte na investici, která byla učiněna do motorů, pokud se podíváte na to, kolik času to zabírá, aby se situace vyrovnala a motor už nebyl hendikepem pro lidi, kteří mají na starosti šasi, a týmy mohly vyhrávat nebo motorový partneři odvádět slušnou práci, tak začínat znovu od nuly, to zní dost strašně," vysvětluje pro Autosport Abiteboul.
Při jednání o nových pravidlech s novými majiteli, společností Liberty média, je optimistou. Upozorňuje však, že Renault potřebuje určité záruky pro svou dlouhodobou účast v šampionátu F1.
"Cítím, že všichni si přejí konstruktivní dialog a rychlé nalézt řešení. My se přesto nehodláme vrhnout na nový motor, aniž bychom věděli, jak bude F1 v roce 2021 vypadat," dodává Abiteboul.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.