Renault varuje před velkými změnami pravidel, které by si vyžádaly stavbu nového motoru, což by dle jeho ředitele Cyrila Abiteboula bylo strašné vzhledem k tomu, kolik peněz museli do současných pohonných jednotek investovat a jak dlouho to trvalo, než se situace na poli motorů srovná.
Šéfové F1 usilují o zjednodušení současných pohonných jednotek a vyšší míru standardizace. Od roku 2021 by měly přijít o motorgenerátor pro rekuperaci tepelné energie, který se nachází na společné hřídeli s turbokompresorem.
Podle Renaultu ale nesmí jít o takové změny, které by si vyžádaly vývoj zcela nového motoru: "My bychom se rádi vyhnuli tomu, aby bylo třeba začínat téměř od nuly."
"Pokud se podíváte na investici, která byla učiněna do motorů, pokud se podíváte na to, kolik času to zabírá, aby se situace vyrovnala a motor už nebyl hendikepem pro lidi, kteří mají na starosti šasi, a týmy mohly vyhrávat nebo motorový partneři odvádět slušnou práci, tak začínat znovu od nuly, to zní dost strašně," vysvětluje pro Autosport Abiteboul.
Při jednání o nových pravidlech s novými majiteli, společností Liberty média, je optimistou. Upozorňuje však, že Renault potřebuje určité záruky pro svou dlouhodobou účast v šampionátu F1.
"Cítím, že všichni si přejí konstruktivní dialog a rychlé nalézt řešení. My se přesto nehodláme vrhnout na nový motor, aniž bychom věděli, jak bude F1 v roce 2021 vypadat," dodává Abiteboul.
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.