Felipe Massa je zklamán tím, že po jeho odchodu v poli Formule 1 nezůstane žádný brazilský pilot. Co by mohlo jeho zemi pomoci?
"Samozřejmě, že jsem zklamaný. Má země je nedílnou součástí F1 s piloty jako Senna, Piquet a Fittipaldi. A pro mě je rovněž ctí, že jsem mohl být její součástí," uvádí Massa, jenž letos bude závodit v domácím šampionátu silničních vozů.
"Neexistuje žádný náznak toho, že by do ní měl brzy přijít nějaký jiný pilot, což mi dělá starosti. Ekonomická situace v Brazílii sehrává svou roli, nejde však o jediný problém," vysvětluje bývalý pilot Sauberu, Ferrari či Williamsu.
Mezi další potíže může patřit závodní struktura v Brazílii, která dostatečně nevychovává mladé jezdce: "Neexistuje nic, co by je připravovalo na postup z motokár do jednosedadlových formulí, žádná národní série, jež by je připravila pro Evropu, která zůstává místem nabízejícím nejvíce možností k pokroku."
"Když dnes vidím Formuli 4 v mnoha zemích, tak si myslím, že by Brazílie takový šampionát potřebovala. Máme nového prezidenta Brazilské automobilové federace, proto opravdu doufám, že poskytne nový impuls k tomu, aby se pro mladé lidi něco udělalo," dodává Massa.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.